Yamcha schreef:'t Gekke is dat ik nou lang zo'n uitgesproken mening niet meer heb...
Dat is zó raar, een paar jaar geleden vond ik het vréselijk fout, maar nu ik het zelf heb gedaan, heb ik gemerkt dat er helemaal geen getrek aan te pas komt, júist niet, ik mocht maar heel weinig gewicht in mijn handen hebben, tenzij het paard zélf om meer vroeg.
En ik moest echt, echt van achter naar voren rijden, anders kwam het paard niet op een goede manier diep (deze ging sterrenkijken trouwens, die maakte zich heel sterk en zette de onderhals erop). Echt heel zacht met je handen moest ik zijn, en het paard echt goed aan het been hebben, bijna electrischDat maakte het ook zo moeilijk, omdat ik de neiging heb teveel van voren te doen. Tuurlijk weet ik dat ik lang niet de enige ben, maar dat maakt het nog niet goed.
Maar ik merkte gelijk dat de achterhand blokkeerde als ik teveel deed van voren, en als ik dan nagaf en ik gaf er weer been bij, voelde het lekker. Dat paard zette zich ook gelijk vast in de rug als ik mijn rug perongeluk hol trok, of teveel spanning had in de benen..... élke fout werd gelijk afgestraft, en goed was ook écht heel goed. Dan was ie zó los en fijn, en nageeflijk en dürchlassig........ oh, dan voelde je die rugspieren golven, en het bekken van hett paard kantelen, en bijna hoe die de achterbenen plaatste, dat was zó goed en zó fijn
sorry het is mss een beetje een domme vraag maar wat is 'aan het been' is dat dat een paard gwn goed reargeerd op je been? en hoe krijg je dat voor elkaar?