Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Paardje_13 schreef:ik ben het gewoon niet eens met de rollkur en ik probeer anky echt niet de grond in te duwen, ik vindt anky zelf ook geen verkeerd figuur en ik weet dat ze van haar paarden houdt, het enige min puntje is de rollkur, het is gewoon een trainingsmethode die slecht is voor de nek en rug van het paard.
maar hier zijn al zoveel topics over.
Marchador schreef:Nou dat heb ik dus ook zo bij Jikke. Ik heb het idee dat ze niet eens merkt dat ik op haar rug zitVoor haar ben ik net een veertje en zoveel kracht heb ik ook niet, dus daar dram je makkelijk doorheen natuurlijk. Zelf aan de teugel trekken doet ze niet, maar ze heeft dan ook niets om aan te trekken. Haha ik vind het wel lastig. Bij mijn eigen pony kan ik diep zitten en dat is voldoende.Maar ik heb het idee dat Jikke dat niet eens voelt
superwoman schreef:Marchador schreef:Nou dat heb ik dus ook zo bij Jikke. Ik heb het idee dat ze niet eens merkt dat ik op haar rug zitVoor haar ben ik net een veertje en zoveel kracht heb ik ook niet, dus daar dram je makkelijk doorheen natuurlijk. Zelf aan de teugel trekken doet ze niet, maar ze heeft dan ook niets om aan te trekken. Haha ik vind het wel lastig. Bij mijn eigen pony kan ik diep zitten en dat is voldoende.Maar ik heb het idee dat Jikke dat niet eens voelt
Veel paarden moeten het ook leren...
Ruiters die niet het goede voorbeeld hebben gegeven, daarvoor is het voor een paard heel verwarrend.
Maar ook zijn paarden heel verschillend, de 1 heeft er meer moeite mee, dan de ander.
Marchador schreef:Misschien heb ik er overheen gelezen hoor. Maar hoe rijd je dan een paard diep en rond, maar wel met zijn achterhand eronder? Of is dat nu hetgene wat er op dat moment niet toe doet.
Over het LDR heb ik verder geen mening, ik waag me er niet aan en heb er de balle verstand van
Marchador schreef:Misschien heb ik er overheen gelezen hoor. Maar hoe rijd je dan een paard diep en rond, maar wel met zijn achterhand eronder? Of is dat nu hetgene wat er op dat moment niet toe doet.
Over het LDR heb ik verder geen mening, ik waag me er niet aan en heb er de balle verstand van
superwoman schreef:Nee, dat mag een ruiter die dat niveau niet heeft ook helemaal nog niet doen, daar heb je dan de ervaring niet voor.Marchador schreef:LDR is dus heel wat anders dan diep en rond?
LDR gaat nog verder, maar de fout wordt wel gemaakt dat men denkt dat dát al LDR is.
Met rond en diep moet er nog wel wat lengte in de hals blijven en dus niet met de kin op de borst.
Marchador schreef:Ik dacht dat het stond voor Laag diep en rond en dat dat hetzelfde was/is
Oepsie!
Dat zeg ik, ik heb daar echt 0.0 verstand van.
Yamcha, zwaar maar wel een heel goede les geweest met leerpunten! Wel gaaf!
Yamcha schreef:Paardje_13 schreef:ik ben het gewoon niet eens met de rollkur en ik probeer anky echt niet de grond in te duwen, ik vindt anky zelf ook geen verkeerd figuur en ik weet dat ze van haar paarden houdt, het enige min puntje is de rollkur, het is gewoon een trainingsmethode die slecht is voor de nek en rug van het paard.
maar hier zijn al zoveel topics over.
Ik heb niet zoveel (meer) tegen LDR. Een paar jaar geleden wel, maar....
Anky's paarden zitten tot op hoge leeftijd goed in hun vel, goed in hun lijf. Prisco is dacht ik 32 geworden. Dat terwijl veel amateurpaarden al vér voor die leeftijd stuk zijn...... echt stuk......
Die voorbeen zwaaiers, waar zo over gemiept wordt. Het schijnt iets met de ruimte in de schouder op zich te maken te hebben, maar ook met de kracht van het achterbeen, vanwaar het voorbeen die ruimte ook krijgt.....
OP dit moment heb ik er niet echt een mening over. Wel heb ik zelf mogen ervaren dat een paard wat je even diep en rond losrijdt, wel heel fijn los wordt in het lijf. Dat gaf me een erg goed gevoel. Ik geloof ook niet dat dat verkeerd is, wel geloof ik dat een paard steeds in dezelfde houding rijden verkeerd is, ik kan me levendig voorstellen dat zo'n paard erg vast gaat zitten. Maar dat is ook weer een gevoelskwestie, een ruiter die vasthoudt, zal een paard hebben dat vasthoudt... een gevoelige ruiter, die zelf nageeflijk is, zal hier ongetwijfeld veel minder mee te maken hebben