Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Starbreeze schreef:Ik kon je helemaal volgen tot aan het zinnetje dat aan de teugel rijden niet alles is en dat je beter een paard niet aan de teugel etc.
Is aan de teugel gaan (aanleuning) niet het allerbelangrijkste dat er is? In mijn ogen de basis van correct paardrijden! Dat bereik je, zoals jij al mooi beschreef, alleen niet met trekken nee.
louka69 schreef:Nog een dingetje wat me laatst opviel, wat hier ook helemaal mee te maken heeft. Een paar jaar geleden keek ik op een foto die van mij gemaakt was maar naar een ding: in hoeverre loopt de pony in de krul? Als ik de foto goed genoeg vond postte ik hem pas op Hyves/Facebook. (want natuurlijk wil je het liefst het mooiste beeld weergeven)
Wanneer ik tegenwoordig een foto uit kies om op social media te zetten, dan kijk ik eigenlijk helemaal niet meer naar dat krulletje, maar naar het achterbeen. De foto waar het been op het goede en meest actieve moment gefotografeerd is kies ik dan uit.
Besefte ik me net pas... Gek eigenlijk he?
JudArthos schreef:louka69 schreef:Nog een dingetje wat me laatst opviel, wat hier ook helemaal mee te maken heeft. Een paar jaar geleden keek ik op een foto die van mij gemaakt was maar naar een ding: in hoeverre loopt de pony in de krul? Als ik de foto goed genoeg vond postte ik hem pas op Hyves/Facebook. (want natuurlijk wil je het liefst het mooiste beeld weergeven)
Wanneer ik tegenwoordig een foto uit kies om op social media te zetten, dan kijk ik eigenlijk helemaal niet meer naar dat krulletje, maar naar het achterbeen. De foto waar het been op het goede en meest actieve moment gefotografeerd is kies ik dan uit.
Besefte ik me net pas... Gek eigenlijk he?
Jep hier ook! Hoe dieper en "sport-achtiger" hoe beter toen ik 11 was![]()
Ik kijk nu vooral naar de bolling van de rug en het achterhandgebruik inderdaad, een "waar ze toevallig op de voorhand valt" is voor mij al een no-go omdat ik me dan schaam
MissLayleex schreef:Ik rijd zelf op de manege en snap het helemaal Louka. Ik rij daar al een tijd op de zelfde pony maar het lukt me niet om haar aan de teugel te laten lopen, ik heb er zelf ook wel veel moeite mee omdat ik eigenlijk ook niet weet wat ik precies fout doe.
En dan zie je al die andere meiden op diezelfde pony en daar rijd ze wel aan de teugel, maaar wat me opvalt is dat al die meiden de pony's op slot rijden en dat is ook niet bedoeling.
Er was ook een meisje die een foto met een pony op fb zette maar daar reed ze haar veel te diep, dus ik daar onder die reacties vragen of dat een moment opname was omdat dat gewoon niet hoort, en ik kreeg die hele 'groep' van haar over me heen dat ik me er maar niet mee moest bemoeien en dat ze perfect rijd etc. .. de sfeer is er daarom wel wat minder op geworden op de manege.
louka69 schreef:Starbreeze schreef:Ik kon je helemaal volgen tot aan het zinnetje dat aan de teugel rijden niet alles is en dat je beter een paard niet aan de teugel etc.
Is aan de teugel gaan (aanleuning) niet het allerbelangrijkste dat er is? In mijn ogen de basis van correct paardrijden! Dat bereik je, zoals jij al mooi beschreef, alleen niet met trekken nee.
Klopt, ik denk ook dat je mijn zin verkeerd begreep/opvatte. Wanneer iemand zelf nog niet klaar is voor dit stadium, dan zie ik liever een redelijk ontspannen gereden paard wat niet perfect over de rug loopt, dan een paard wat wel in het krulletje loopt, maar zich hier ongelooflijk ongemakkelijk bij voelt en misschien wel pijn heeft.
Ik wilde dus met dit ''zinnetje'' uitleggen, dat je een paard bij wijze kan verprutsen wanneer je hem nog in die krul wil trekken. Wanneer je dit gevoel nog niet helemaal hebt en het je niet lukt op een andere manier dan trekken, dat je dan maar beter dat paard vriendelijk en rustig (en dan maar niet aan de teugel) kunt rijden.