Wat is het bijzondere van Antoine de Bodt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:31

Lovely, het resultaat, dat is wat voor mij het belangrijkste is. REsultaten en wetenschap stroken niet altijd met elkaar. Als ik zou heilig in de wetenschap zou geloven als jij, zou ik zelfs nog in staat geraken om ook in God te gaan geloven!
Maar ik wil ZIEN dat er iets gebeurt, en dan acht ik het bewezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:31

ROb omdat wat jij bedoelt misschien objectieve tests zijn en de persoonlijke beleving van een individu dat misschien niet is?

kenomaxbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:32

Rob25 schreef:
Uit mijn cursus wetenschapsleer in de universiteit kan ik me herinneren dat een mogelijke vereiste van een theorie om als wetenschap aanzien te worden het bewijs is via inductie; dit wil zeggen dat als men een test bv1000 keer doet en 1000 keer hetzelfde resultaat bekomt, men door inductie mag aannemen dat dat resultaat de 1001ste keer ook hetzelfde zal zijn; een theorie wordt dan als wetenschappelijk bewezen gezien; DUS als de wetenschap inductie mag gebruiken om haar theorieën te staven; waarom zou Antoine De Bodt dat dan niet mogen?

Waarom zouden de veeartsen dat dan niet mogen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:32

Rob25 schreef:
Kenomaxbe :
Dus nu vind je dat hoefkatrol wordt veroorzaakt door een overbelasting; ADB is in staat deze overbelasting weg te nemen; dus is er inderdaad geen sprake meer van hoefkatrol; zo ziet hij het!

En hier staat dus een drogreden.

Het regent, daarom word ik nat.
Ik pak een paraplu, nu word ik niet meer nat
Het regent niet meer.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:38

Desiree schreef:
Lovely, staar je niet blind op de wetenschap, want dan zou je wel eens een keer op je bek kunnen gaan. Niets is zo onberekenbaar als de wetenschap!

Precies! Want leren (leerden) we niet allemaal op school E=mc2 van Einstein? En wat blijkt nu: de formule klopt niet! Kortom, met de wetenschap probeerd men iets te bewijzen waarvan men zelf overtuigd is dat het klopt. Als het lukt, wordt het voor waar aangenomen. Maar de wetenschap heeft nog niet kunnen bewijzen dat hko erfelijk of wat dan ook is want alles wijst andere kanten op. Het is meer een kip en het ei verhaal: wat was er het eerste, de overbelasting of de slijtage?
Want dan nog dit, er is me ooit verteld dat door pijn het paard zijn andere been overbelast. Hoe kan het dan dat mijn paard haar ergste hko kant waar ze ook steeds kreupel op gaat nog steeds het meest belast als ze die volgens de reguliere theorien zou moeten ontlasten? Dan kan ik de theorie van de Bodt beter volgen. Door overbelasting en verkeerd houden van het lichaam wordt een been overbelast waardoor slijtage ontstaat. Wie kan mij hierop antwoorden?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:46

Lovely"]
[quote="Rob25 schreef:
Kenomaxbe :
Dus nu vind je dat hoefkatrol wordt veroorzaakt door een overbelasting; ADB is in staat deze overbelasting weg te nemen; dus is er inderdaad geen sprake meer van hoefkatrol; zo ziet hij het!

Het regent niet meer.
[/quote]

Super omschreven!

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:49

Sjuimpje"]
[quote="Lovely"][quote="Rob25 schreef:
Kenomaxbe :

Het regent niet meer.
[/quote]

Super omschreven!
[/quote]
Inderdaad super omschrijven, jullie hebt het helemaal begrepen! Je kunt het inderdaad zo omschrijven met als achterliggende gedachte:
Het paard loopt kreupel door overbelasting, je neemt de oorzaak van de overbelasting weg (rechtrichten) en het paard loopt niet meer kreupel!
Harstikke goed Lovely, bedankt voor deze duidelijke toelichting!! Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:51

Wat Lovely dus wil zegen is dat het nog wel degelijk regent...

Dat lijken de meeste mensen niet te beseffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:54

Sjuimpje schreef:

Juist Sjuimpje, je hebt het goed begrepen. Dat je niet meer nat wordt, betekent dus niet dat het DUS niet meer regent. Dat is namelijk de drogreden.

Rob25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:54

Neen, de wetenschap ziet hoefkatrol als regen die je niet kan wegwerken, die nooit kan overgaan; van zodra er één paard komt, dat blijft manken omwille van 'hoefkatrol', dan kan je zeggen dat ADB ongelijk heeft; en dat wat de wetenschap als hoefkatrol bestempeld (een onherstelbare en fatale aandoening, want ze sturen de meeste paarden naar de slacht) echt bestaat; maar zolang dat paard niet gevonden is bestaat hoefkatrol voor ADB niet.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:55

Sjuimpje schreef:

Niemand hier heeft beweerd dat de slijtage weg gaat Sjuimpje, maar dat hoeft ook niet, als ie maar niet erger wordt. Het gaat erom dat het paard zich weer pijnvrij kan dragen of niet dan! Er zijn net zo veel of waarschijnlijk nog meer paarden die slijtage tot nr 4 toe hebben en nooit een stap kreupel lopen. Hoe verklaar je dat dan? Dat kun je waarschijnlijk niet, net zo min als al die researchers die er al jaren mee bezig zijn. Waarom moet er zo moeilijk worden gedaan om een oplossing die zo simpel (in theorie, in praktijk is ie best lastig) is. Alleen om het feit dat het zo simpel is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:56

ROb, HKO bestaat echt hoor, of De Bodt het nou wil geloven of niet, het bestaat echt. Overigens wordt HKO niet veroorzaakt door overbelasting, maar door slechte katrollen.
Over het schaduwgebied van de weke delen kun je uren twisten en daar wordt misschien te snel HKO geroepen, maar dat ontkent ook niemand.

happy worker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:56

Sjuimpje schreef:

Maar de nadelige gevolgen van het regenen: nat worden zijn opgelost Haha!

Rob25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:57

Vind je regen erg als je er niet nat van wordt?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:57

Sjuimpje"]
[quote="Colinda schreef:
13 dec. Almere

Waar in Almere en wie kan ik daarvoor bellen?
Ik ben sinds dit weekend lid van de "Antoine de Bodt Nieuwsbrief" maar heb nog neits gehoord,
Pipo, Anoukie en Lov zijn jullie dan vrij?
[/quote]

Overdag heb ik examens, en 's avonds (altijd op vrijdag) moet mijn vriend vroeg weg met de auto (draaien, hij is DJ).

Hebben we nog andere data? Almere vind ik nog best te doen, maar ik ga dus niet naar Groningen/Friesland rijden, dat vind ik te ver.

En hoe weten we of het een open of besloten clinic is? Misschien staan we daar dan met onze vragenlijsten en mogen we al onze overpeinzingen helemaal niet aan hem voorleggen........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:58

Jolande"]
[quote="Sjuimpje schreef:

Niemand hier heeft beweerd dat de slijtage weg gaat Sjuimpje, maar dat hoeft ook niet, als ie maar niet erger wordt. Het gaat erom dat het paard zich weer pijnvrij kan dragen of niet dan! Er zijn net zo veel of waarschijnlijk nog meer paarden die slijtage tot nr 4 toe hebben en nooit een stap kreupel lopen. Hoe verklaar je dat dan? Dat kun je waarschijnlijk niet, net zo min als al die researchers die er al jaren mee bezig zijn. Waarom moet er zo moeilijk worden gedaan om een oplossing die zo simpel (in theorie, in praktijk is ie best lastig) is. Alleen om het feit dat het zo simpel is?
[/quote]
Goedlopende paarden met 4-en zijn nog steeds uitzonderingen, de meeste met die kwalificatie lopen wel kreupel hoor.
Of je last krijgt van de regen, hangt ook van de kwaliteit van je plu af, maar ontken de regen maar liever niet, voor je het weet ben je weer doorweekt.

Rob25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:59

Wel dan is dit de oplossing : we moeten zoeken naar een paard dat ECHT hoefkatrol heeft en het naar ADB brengen!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:00

Een paraplu gaat tenslotte ook niet eeuwig mee....

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:01

Happy Worker en Rob,
het is natuurlijk wachten op de eerste de beste windvlaag...

Anoukie

Jolande"]
[quote="Sjuimpje schreef:

[/quote]

Maar hoe weet je dan dat de slijtage niet erger wordt wanneer je doorrijdt? Wat AdB dus schijnbaar doet is de "zere kant" ontlasten, maar dat wil niet zeggen dat het helemaal niet meer belast wordt!

Even een simpel dingetje dat ik uit ervaring met mijn eigen rug weet: ontlasting aan een kant betekent extra belasting aan de andere kant. Op lange termijn is die andere, voorheen gezonde kant, dus ook overbelast. Dan zit je met een paard dat kreupel loopt aan 2 benen. Volgens mij valt er dan nog maar weinig te schuilen voor de regen,.........

Anoniem

Fitzroy schreef:
Een paraplu gaat tenslotte ook niet eeuwig mee....

De wind er verkeerd onder ne hij is kaduuk.

Maar nu terug naar het onderwerp:
Rob, ik heb geen paard met HKO, maar ik kan er denk ik wel een vinden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:03

Lovely"]
[Of je last krijgt van de regen, hangt ook van de kwaliteit van je plu af, maar ontken de regen maar liever niet, voor je het weet ben je weer doorweekt.
[/quote]
[quote="Desiree schreef:
WAt is eigenlijk genezen? Is dat als een 3tje of 4tje teruggaat naar een 2? Dan is een paard met klinische hoefkatrol altijd genezen. Niet dus. Want hij loopt niet voor niets kreupel. Is een paard dan genezen als hij niet meer kreupel loopt? Misschien niet omdat het probleem weer de kop op steekt zodra het paard weer verkeerd belast wordt. Je zou het misschien genezen kunnen noemen indien de ruiter in staat zou zijn het paard op die plaats niet meer over te belasten zodat het dier weer regelmatig is.

De wetenschap faalt jammerlijk bij hoefkatrolontsteking: de foto's hebben het vaak mis. TE veel paarden die klinisch hoefkatrol hebben dus goede foto's. Te veel paarden met 3tjes en 4tjes die goed lopen. Daarom. Het is het resultaat dat geldt, want daar kun je iets mee!

Rob25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:03

Trouwens, ik lees dat velen die dit forum bezoeken met vragen zitten die ze aan ADB zelf zouden willen stellen; daar zat ik ook mee; ik heb ze gewoon naar hem gemaild en antwoord gekregen; en in de laatste nieuwsbrief die ik ontving stond dat er op de lesdagen in Lunteren tijd voorzien wordt tijdens de pauzes om je vragen te stellen!

Rob25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:08

Even een simpel dingetje dat ik uit ervaring met mijn eigen rug weet: ontlasting aan een kant betekent extra belasting aan de andere kant. Op lange termijn is die andere, voorheen gezonde kant, dus ook overbelast. Dan zit je met een paard dat kreupel loopt aan 2 benen. Volgens mij valt er dan nog maar weinig te schuilen voor de regen,.........

Bij een paard is het zo dat wanneer er teveel gewicht op de ene kant gedragen wordt en dus overbelast is, er minder gewicht dan bij normaal verdeeld gewicht op de andere (zoals jij noemt gezonde kant) kant gedragen wordt; deze gezonde kant wordt bij de trainingsmethode van ADB niet overbelast, maar belast tot de normale belasting; het gewicht van het paard wordt gelijk over de 4 benen verdeeld.

happy worker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:08

Ik snap zelf niet waarom er zo'n ophef gemaakt wordt over in mijn ogen kleine opvattingsverschillen. Voor mij lijkt het belangrijk dat als ik een paard met HKO zou hebben dat ik het door een juiste manier van trainen (met of zonder AdB) toch weer in het werk zou kunnen zetten waardoor dit paard nog een lang en redelijk gelukkig leven kan hebben(misschien is hij wel gelukkiger als hij de hele dag in een kudde in de wei kan staan, maar dat gaat denk ik voor de meeste paarden op) .

Als de heren en dames medici er al niet precies overeens zijn hoe de HKO klachten ontstaan en wat de precieze waarde is van de fasering die gehanteerd wordt bij rontgenfoto's, hoe kan je dan verwachten dat 'simpele' paardenliefhebbers daar wel uitkomen.

Als je vindt dat AdB wat schreeuwerig en al te stellig overkomt op zijn website dan ben ik dat helemaal met jullie eens. Maar dat is voor mij geen reden om dan maar meteen te concluderen dat er van zijn verhaal niets klopt. De verschillende reacties van mensen die er geweest zijn en de resultaten die ik gezien heb spreken voor mij boekdelen. Als ik een paard zou hebben met HKO en bijbehorende klachten dan zou ik ook zeker niet schromen om naar hem toe te gaan. Maar goed, gelukkig leven we in een vrij land en wordt niemand verplicht om dingen te doen waar hij niet achterstaat, al zou je haast denken dat dat niet zo is als ik zie hoeveel reacties er in dit topic staan.