Bergje schreef:Zo te lezen hebben jullie allemaal veel ervaring met stalen rossen. Misschien dat een van jullie mij kan helpen met mijn ros? Hij is nogal lastig te berijden, het is een sterrenkijker en ik krijg zijn koplamp maar niet omlaag (hij heeft ook nogal een hoge dunk van zichzelf). Van mijn fietsstructrice moest ik meer zaag-bewegingen maken, maar dan gaat hij zo slingeren en gaat zijn koplamp nog niet omlaag. Ik heb al een slof geprobeerd, maar daarmee loopt hij in een valse krul waar hij dan niet meer uitgaat. Nu heb ik mijn zadel maar weer wat hoger gezet, zodat het weer wat in evenwicht komt, maar dat is ook niet alles. Weet een van jullie wat ik ermee aan moet?
Ik heb hetzelfde probleem met die van mij Bergje (misschien moet je het eerste topic nog eens doorlezen) maar de slof is de oplossing niet. Zaagbewegingen zorgen er idd voor dat je slingerbewegingen krijgt, heb ik ook bij die van mij.
Ik weet dus nu wat niet werkt, maar tot zover heeft niemand me kunnen vertellen wat wel helpt?
De hamermethode op de koplamp die al eerder is dit topic is voorgesteld heb ik nog niet geprobeert, wel is met de hamer gisteren het stuur rechtgezet. Baaisikkel heeft vandaag vrij gehad ivm eventueel stuurpijn, morgen ga ik proberen te longeren. Ik gebruik dan een gogue, chambon, pessoa, touwtjes en bijzets...o wee als het dan nog niet lukt om die koplamp naar beneden te krijgen, dan zwaait er wat!