odetteke schreef:Ben het er inderdaad mee eens dat je altijd met rechtrichten bezig moet zijn, maar ik bedoel meer dat hoefkatrol.com niet heilig is (want dat wordt er altijd gelijk bijgesleept als het over rechtrichten gaat). De een wil het volgens een officiele methode doen, en de ander heeft succes met een eigen methode. Ik heb alleen het gevoel dat sommige mensen zich teveel blindstaren op 1 methode en gelijk alles afkeuren wat niet volgens deze methode is.
Dat hoor je mij in elk geval niet zeggen. Ik heb jaren volgens de klassieke manier gereden bij een instructeur die ook met rechtrichten bezig was. En zonder dat rechtrichten mocht ik niet verder gaan. Ik heb daarmee hele andere oefeningen gereden en op een hele andere manier les gekregen. Toch hielp dat ook.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. De ene weg die er alleen naar mijn mening niet toe leidt is de weg van hulpteugels en trucjes. Je komt een eind, misschien een heel eind, maar toch kom je niet in Rome uit. Dus of je nu rechtricht volgens AdB of volgens klaas om de hoek, als ze goed bezig zijn met rechtrichten, dan zal je geen trucjes nodig hebben. Heb je die wel nodig, dan doet de ruiter wat fout.