"Go & Ho " principe met impuls?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Betteke

Re: "Go & Ho " principe met impuls?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:30

En zo simpel is het volgens mij ook.

kudah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:33

Oke dames, zo gaat die weer zoals het moet, gedachten uitwisselen met elkaar en leuk communiceren.

Er is al genoeg ellende, haat en nijd op deze wereld, dus laten we op dit forum elkaar respecteren.

Probeer een dialoog te vinden, zodat je elkaars methode accepteerd.

Want laten we het zo stellen :

Paardrijden is plezier voor ruiter en paard!!!!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:36

De impuls bouw je op door het paard te leren om rechtgericht voorwaarts te zijn, door het schakelen, het continu voorwaarts houden, bij het schakelen hand weg, eenmaal het goede tempo hand aan, niet hand terug, hand aan. Het voorwaartse moet dan blijven... Eenmaal het voorwaartse erin kun je een brug vormen tussen zit en hand (niet met been, je been blijft alleen waken voor het geval er impuls of tempoverlies mocht optreden). De brug zorgt voor het zitten en het "bollen" van de rug en rond worden van de bovenlijn van staartimplant tot neus...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:37

Katja schreef:
Een paard moet zelf leren om balans te houden hoe stiller de ruiter inwerkt hoe minder moeite het paard hoeft te doen.

Precies... zo kun je het paard ook niet onnodig storen.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:53

shadow0 schreef:
Ik denk dat we in dit soort gevallen best wat kunnen leren van andere takken van sport, ook Western-ruiters zouden best wat nuttigs kunnen vertellen.

Jammer dat er op mijn berichtje op pag 11? niet echt op in werd gegaan. Is misschien te simpel??
Ik rijd volgens NH (Parelli), maar heb daarvoor jaren western en engels gereden. En Parelli bevalt me super maar blijf nog steeds leren ook uit de andere takken van paardensport waarvan ik sommige dingen ook toepas.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:16

kudah schreef:
Elkaar begrijpen en respecteren is een kunst, wat voor Betteke en Dobbel vilgens mij te hoog gegrepen is.

Hoe ze andere topic leden met hun sarcasme beantwoorden, zo denk ik dat ze hun paarden ook behandelen.

Kadah ik ken aqua persoonlijk heb de methode gezien en het is echt niet te hoog gegrepen voor me wel knap dat je zulke dingen vanachter de pc kan beandwoorden,

Ik ben ook niet begonnen om de methode af te kraken maar om het fijt dat aqua hier neer zet nooit een harde hulp te geven maar de oorzaak bij zich zelf zoekt,
Helaas heb ik dat anders gezien en heeft aqua wat dat betreft een selektief geheugen,

En als er iemand hoog van de toren blaast is het aqua wel, je moet lef hebben om te zeggen dat het nederlandse team door haar kan gaan winnen,

En hoe ik mijn paard behandel, nou erg goed met wederseits respect.
en we zijn samen een erg goed team,

dit is het laatste oftopic wat ik erover zeg dus nu weer ontopic.

Ik ben ook van mening dat mennen vooral uit met go en ho gedaan wordt,
onder het zadel ken ik het niet,

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:53

Catamaranzeilers zullen op de getoonde losrijdfoto's van onze go&ho top de houding herkennen van de bemanning die in een trapeze gehesen is en met het hele gewicht buitenboord de boot moet verhinderen om te slaan.
Logisch dat die paarden nul balans hebben. Geen impuls, noppes zitten en dragen. En niks geen momentopname, kom op zeg, het is wel een serieus systeem.

Knap dat jullie al de vergelijking met aangespannen paarden al hebben opgemerkt. Onze omgeschoolde pedaleur zal wederom not amused zijn

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 06:51

Aqua8horse schreef:
Impuls is in mijn beleving het krachtiger neerzetten van het achterbeen dan bij het voorwaarts gaan.

Waarom wordt het krachtiger neerzetten van een achterbeen als belangrijk gezien.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 09:23

Krachtiger neerzetten???? Dan gaat ie stampen, je wilt juist een lichtvoetig bewegend paard.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 10:48

Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag over hoe Aqua het stapsgewijs aanpakt dat het paard meer gaat dragen en meer onder treed!

En ga nu niet zeuren over vrede op aarde, ik heb al gezegd dat scepticie geen vijanden zijn. Ik wordt er alleen stapel gek van dat ik categorisch genegeerd wordt terwijl ik een hele serieuze inhoudelijke vraag heb gesteld die op geen enkele manier aanvallend kan worden gezien.

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 11:45

annegti schreef:
Krachtiger neerzetten???? Dan gaat ie stampen, je wilt juist een lichtvoetig bewegend paard.

Daarom stel ik juist de vraag. Het paard hoort het been niet krachtig neer te zetten.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 11:50

pol013 schreef:
:? Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag over hoe Aqua het stapsgewijs aanpakt dat het paard meer gaat dragen en meer onder treed!

En ga nu niet zeuren over vrede op aarde, ik heb al gezegd dat scepticie geen vijanden zijn. Ik wordt er alleen stapel gek van dat ik categorisch genegeerd wordt terwijl ik een hele serieuze inhoudelijke vraag heb gesteld die op geen enkele manier aanvallend kan worden gezien.

Ik wacht gewoon met reageren totdat ik ergens deze tiltel zie bij horses at work: Kijk hoe Aqua haar paard laat dragen en dit aan Sven leert! Al is het maar een foto!

kudah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 12:07

Misschien moet je Aqua een mail sturen, als het je te lang duurt.
De mensheid heeft het momenteel zo druk, dat men niet eens meer weet wat men als eerste en laatste moet doen.

En over vrede op aarde kan men niet lang genoeg doorzeuren.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 13:54

Kudah, je bent zonder meer een aanwinst voor Bokt.
Nu nog vrede op paarden en dan zijn we helemaal klaar.
Oh ja en de kruisraketten, nee sorry het kruiskruid de wereld uit vanzelf.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 14:06

@PolO13 ik heb een link van Aqua gekregen. Moet je even aan haar vragen (gewoon doorvragen )
Krijg je 4 bladzijden lang antwoord. Gewoon niks nieuws onder de zon, alleen een beetje wollig verpakt.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 14:08

viewtopic.php?f=8&t=416489&hilit=

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 14:11

Schitterende vergelijking Friemel!!! Ik begrijp precies wat je bedoelt.

Betteke: Als er niets nieuws onder de zon is, zoals jij het kennelijk ervaart, waarom snap je het dan niet?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 14:15

Jij brengt het als een revolutionaire methode, dat begrijp ik niet. Je verkondigt absoluut niks nieuws, je verpakt het alleen anders.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 14:20

Maar als jij dat denkt vind ik dat prima, waarom kan je het niet prima vinden dat ik denk dat het wel revolutionair is?

Jij hebt het nog niet ervaren dus ik denk niet dat je dan een correct oordeel over kan geven. Omdat inmiddels uit de praktijk is gebleken dat het toch anders is als men verwacht had. Misschien lijkt het op iets wat jij herkent, maar ik en met mij anderen hebben gemerkt dat het wel degelijk anders is. Maar goed even goede vrienden hoor.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 14:23

Aqua8horse schreef:
Impuls is in mijn beleving het krachtiger neerzetten van het achterbeen dan bij het voorwaarts gaan.

Ik ben van mening dat dat dus wel zo is. We hebben hier dus een verschil van mening.

Een paard met impuls is altijd voorwaarts.
Een voorwaarts paard hoeft niet altijd met impuls te zijn.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 14:26

pol013 schreef:
:? Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag over hoe Aqua het stapsgewijs aanpakt dat het paard meer gaat dragen en meer onder treed!

Geduld is een schone zaak.
Je kan dat lezen in het topic van Friemel "Lijntje pro Aqua"

Eenvoudig gezegd:met mijn zit en mijn been en een goed passend zadel

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 14:30

schaapjuh: Welke vraag bedoel je precies. Ik heb namelijk gekeken en het is me niet helemaal duidelijk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 14:33

Aqua8horse schreef:
Eenvoudig gezegd:met mijn zit en mijn been en een goed passend zadel

En als je het niet eenvoudig zegt, maar juist wat uitgebreider uitlegt?

jip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 14:34

Aqua8horse schreef:
Maar als jij dat denkt vind ik dat prima, waarom kan je het niet prima vinden dat ik denk dat het wel revolutionair is?

Het is ook een revolutionair systeem................... voor Creil
Maar (inter)nationaal gezien is het niet revolutionair.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 14:35