Klassiek lijntje pro Aqua

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geral

Re: Klassiek lijntje pro Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 14:56

djeez Friemel, ben je aan het zweven gegaan, kom op zeg pootjes aan de grond, duidelijk uitleggen aan ons, de grote stommerikken hoe het werkt

Slotje, dacht het niet, het is niet alleen jou discussie, dus kom van die wolk af en leg het ons in Jip en Janneke taal uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 15:08

Nou word ie mooi
slotje omdat mevrouw friemel het licht heeft gevonden

voor mij nog steeds geen bewijs van het rvolutionaire
misschien wel ordinair bewijs dat je nog nooit fatsoenlijke les hebt gehad?
Nee, helaas, eerst wat video materiaal voor we verder kunnen.

verder hoop ik dat de mods regelmatig ip checks blijven doen.

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 15:46

geral schreef:
djeez Friemel, ben je aan het zweven gegaan, kom op zeg pootjes aan de grond, duidelijk uitleggen aan ons, de grote stommerikken hoe het werkt

Slotje, dacht het niet, het is niet alleen jou discussie, dus kom van die wolk af en leg het ons in Jip en Janneke taal uit

Ik en zweven? Geral, hoe kom je erbij? Concreter dan Friemel worden ze niet gemaakt hoor!

Ik heb dit topic juist geopend voor inhoudelijke vragen aan Aqua en vooralsnog heeft zij de vragen die gekomen zijn uiterst serieus en gedetailleerd beantwoord. Wanneer je inhoudelijk (vervolg)vragen hebt die voortkomen uit een oprecht onderzoeken en willen ontdekken, dan weet ik zeker dat Aqua die ook zal beantwoorden.

Maar zeg nou zelf, wat heeft zij aan al het geoordeel eromheen? Vind je nou werkelijk dat zij zich aan jullie moet bewijzen? Ik dacht het niet!

Ik denk niet dat je per definitie een stommerik bent wanneer je de antwoorden (nog) niet begrijpt of bevat. Wel ben je een dommerik als je zonder respekt door het leven gaat en je eigen gebrek aan politesse op anderen projecteert.

Voor Jip en Janneke zie mijn profiel.

Als je specifieke vragen over mijn persoonlijke ervaring bij Aqua hebt, dan wil ik die best beantwoorden. Maar dan kun je beter niet beginnen met allerhande negativiteit maar met 'Lieve Friemel..'
(En ik neem aan dat deze Wet van Respekt ook voor Aqua geldt.)

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 15:53

Ik scheld helemaal niemand de huid vol, ben zeer respectvol, constateer dat je tekt vol zit met persoonlijke zweefmomenten, zonder dat je in Jip en Janneke taal ons uitlegt wat Aqua bedoelt

Daar gaan we dus weer, wij doen alles verkeerd, begrijpen alles verkeerd en hebben geen respect voor Aqua en aanhang

Wederom een diepe zucht van mijn kant, hoe moet ik en anderen met mij bewijzen, dat we gewoon willen weten, voordat we in het diepe springen, wat er bedoelt wordt

En ja, ik kan nu begrijpen dat mensen kriegel worden, want helaas borrelt dat gevoel bij mij nu ook op

AdB heeft een site, legt dingen gewoon uit, sorry maar dat kunnen jullie toch ook

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 16:13

Mijn vraag aan jullie: Wat willen jullie nu eigenlijk van mij?
Het is mij namelijk niet helemaal duidelijk. Mijn petje af voor Friemel die wel een stukje met mij meeging in de theorie maar voor haar waren er ook zwarte stukken. Toch ging zij naar aanleiding van de discussie gewoon eens kijken of het waar is wat ik beweerde.

Zij heeft het nu ervaren en heeft gevoeld, gezien en begrepen dat alles klopt wat ik gezegd heb. Dat geldt overigens ook voor de andere mensen die die ervaring hebben gehad.

Niet voor niets blijkt dus nu maar weer dat de ervaring net dat puzzelstukje op de plaats is die nog onzichtbaar was gebleven. Dat wat ik en alle andere al de hele tijd volhouden, je moet het gewoon eens ervaren.

Nu ervaart iemand dat weer psoitief en blijkt duidelijk dat het dus waar is wat ik verteld heb en vertel.

Het probleem wat ik nu heb is dat tegen beter weten in de positieve ervaring voor het gemak maar even weer niet serieus genoemen wordt omdat jullie (zonder ervaring) het niet kunnen bevatten. Bevatten dat er iets anders nog beter kan!!!

Nou beste mensen, ik zou zeggen, laten we dat maar zo houden dan!!! Ik ben werkelijke alle vertrouwen kwijt in de mensen die nu om een clinic schreeuwen ( de mensen die met respect reageren vallen daar natuurlijk niet onder). Waarom? Als je al niet eens de reactie van iemand serieus kan nemen, die voor kennis geving heeft aangenomen wat wij al die tijd al beweren: je moet het gewoon ervaren!!!

En dat is het punt. Niet zweverigs of Jomanda gedoe...pure klassieke rijkunst die nog net een klein stukje verder gaat dan over het algemeen bekend is (vandaar revolutionair)

Er zijn voor mij 3 opties:

Iemand neemt het aan maar blijft kritisch en neemt de proef op de som om het beeld compleet te maken, zoals ik dat schets.

Iemand begrijpt de theorie gewoon.

Mensen blijven vragen om uitleg zonder enig respect!
Voor deze mensen is er geen hoop meer, kan ik jullie vertellen. Of het vertrouwen moet hersteld worden door hunzelf zodat er een gewone leerzame duiscussie kan ontstaan.

Om te onthouden: Ik kan alles uitleggen en verklaren. Ik kan een clinic geven maar ik zie daarzelf geen reden toe. Het blijven zwijgen heeft te maken met het niet langer gemotiveerd zijn om mensen inzage te geven in die methode. Met mensen die mij zweverig vinden heb ik geen enkel problmeen. Reclame heb ik niet nodig. Een PB als bedreigend ervaren vanwege de confrontatie is heel wat anders dan een confronterende PB.

Alleen voor werkelijk geinteresseerden ben ik bereid om meer uitleg te geven zolang er met respect gereageerd wordt op elkaar en alle positieve ervaringen evengoed gerespecteerd gaan worden, overigens net zoals de negatieve ervaringen.

Overigens is deze methode vooe ALLE paarden geschikt, ongeacht bouw, type, ras etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 16:25

Je hebt de hoop in ons opgegeven
geef je nu al die reclame op bokt ook op?

Want wij zullen het toch nooit snappen, wij stomme domme idioten, die niet geloven dat je in 8 min een paard dragend hebt voor het leven
Of hebben we we gewoon een ander dragend voor ons dan jij?

wat wij willen? duidelijkheid
en misschien dringt het ooit tot je door, dat dat in 2 jaar lappen tekst nog nooit gelukt is, als bij 1 iemand?
waauw, die komt dan vast van Mars

want ook mensen die wel al bij je zijn geweest, hebben het niet ervaren en gezien, hoe kan dat dan?
Zijn die nog stommer dan de gemiddelde lezer hier?

Misschien kun je beter een site maken met als begin zin, alleen voor hoger dan 160 iq
of lager dan 10, dan geloof je het vast ook...

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 16:28

Dat zijn wederom jouw woorden RK naar aanleiding van jouw interpretaties van mijn post. Ik distancieer me daarom ook van jou post omdat ik me met niets daarin kan verenigen.

Maar waarom plaats je dit? Het lijkt mij een persoonlijke reactie en die mag niet op bokt volgens de regels. MIsschien kan je je beperken tot het rijtechnische gedeelte.

Oja, nog even dit...ik ben blij dat ik van Mars kom en niet van Venus, anders was ik een vent!

Maar waarom RK, wil jij het eigenlijk ook zo heel graag begrijpen?
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 01-09-05 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 16:33

Aqua het is zo simpel, geef een clinic hier in Apeldoorn, dat is goed bereikbaar voor veel mensen
Laat het ons zien en voelen, ik weet zeker als je dat kan waar maken, iedereen het gaat geloven

Ben overigens blij dat je gewoon hier reageert, dat is veel gemakkelijker

Nogmaals ik behandel niemand zonder respect, maar de post van Friemel komt zo ongelooflijk zweverig over

Dus gewoon Jip en Janneke taal, geen lappen tekst en een clinic, dan kom je echt voor veel mensen geloofwaardig over

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 16:35

Maar heb je je mischien afgevraagd of ik daar zelf ook behoefte aan heb? Ik begrijp dat dit een clinic moet worden in jullie belang...

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 16:38

ook in het jouwe, alle vooroordelen weg, leuke discussies op bokt en zo kan ik nog wel meer voordelen vinden hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 16:39

ja, nog steeds, al snap ik zelf niet waarom eigenlijk
Omdat ik iemand ben die altijd wil leren denk ik

bovenstaande post is niet persoonlijk, dat is dan weer jou interpretatie, kan toch zijn dat jij bij die boven 160 hoort, ik niet, daarom snap ik het ook vast niet (zoals half bokt)
Dus dat zou voor jou dan zelfs een compliment zijn

En net als geral wil ik duideijkhied
en die heb je nu nooit gegeven
ja, zal vast aan ons liggen
Maar wil jij dat er meer mensen zijn die op de paardvriendelijke manier van jou gaan rijden, omdat je dat fijn vind voor de dieren (wat ik kan begrijpen) zul je toch iets moeten gaan veranderen aan de manier van het brengen.

Dat een paar mensen het begrijpen is leuk, maar dat kan toch niet je doel zijn?
je kunt hier op bokt duizenden mensen berijken en zijn je post duidelijker, kun je veel mpaarden blij maken.
Nu is het na 2 jaar alleen maar een hoop modder gegooi en meer niet meer.

en 2 vechten, 2 schuld.
Ja en ik geef toe, ik ben schuld, maar geef jij ook eens toe dat je brichten blijkbaar niet duidelijk zijn en ook niet altijd even aardig.

Dus kom op voor de paarden en verander je manier van het overbrengen van je methode, anders zijn we over 2 jaar nog steeds bij af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 16:40

geral schreef:
ook in het jouwe, alle vooroordelen weg, leuke discussies op bokt en zo kan ik nog wel meer voordelen vinden hoor

Ook in het jouwe
als mensen het dan gebrijpen, zullen de veroordelingen weg blijven
nu worden die steeds groter door het ongeloof en de toch merkwaardige berichten..

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 16:40

Weet je waar de clou zit Geral: Daar heb ik juist geen last van!!!

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 16:53

...
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 05-04-24 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 16:58

runningkawa schreef:
Dus kom op voor de paarden en verander je manier van het overbrengen van je methode, anders zijn we over 2 jaar nog steeds bij af

Kom op voor je paard en zet zelf een streep onder de manier waarop je de afgelopen 2 jaar hebt geprobeerd Aqua te begrijpen en be/veroordelen?

Dan lees je vanzelf duidelijkere antwoorden in de teksten die je tot nu toe niet begreep.

Ik heb me op Mars een slag in de rondte moeten werken om Aqua te gaan bevatten, dat heeft niets met IQ te maken maar met mijn motivatie om haar te gaan begrijpen, om haar woorden in een voor mij bekende context te gaan plaatsen zonder dat ik haar essentie afbreek.

Aqua geeft wat ze heeft te geven. Het is aan ons om daar het maximale uit te halen voor ons zelf en de paarden.

Goed idee om hier een dikke streep te zetten en het opnieuw (anders) te proberen. Nog even toevoegen voor de duidelijkheid: dit geldt niet voor Aqua. Zij levert de antwoorden al zoals ze zijn moeten. Nu de vragenstellers nog de vragen. In het belang van de paarden.

_________________________________________________________________________________ (zoiets?)
Laatst bijgewerkt door friemel op 01-09-05 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 17:05

Heb jij het nu zelf ondervonden dan friemel (sorry ik loop vast erg achter)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 17:09

Overigens ben je geheel vrij om het niet uit te leggen hoor Aqua. Maar als je dan kritiek geeft op topruiters, of je methode ter sprake brengt als oplossing voor alles, kun je gewoon tegengas verwachten. Terwijl je dat met uitleg zou kunnen verminderen.

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 17:10

[***] schreef:
Heb jij het nu zelf ondervonden dan friemel (sorry ik loop vast erg achter)

Ja, voor mijn verslag even naar boven scrollen.

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 17:13

shadow0 schreef:
Overigens ben je geheel vrij om het niet uit te leggen hoor Aqua. Maar als je dan kritiek geeft op topruiters, of je methode ter sprake brengt als oplossing voor alles, kun je gewoon tegengas verwachten. Terwijl je dat met uitleg zou kunnen verminderen.

a) Wat win jij bij die gewoonte van tegengas? Dient dat enig doel?

b) Hoe kom je erbij dat Aqua geen uitleg geeft? Klik even terug naar het begin van dit topic. Als er verder geen fatsoenlijke vragen meer komen, dan moet je volgens mij ook niet verbaasd zijn dat er geen antwoorden volgen.

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 17:26

[Off topic

Oja, nog even dit...ik ben blij dat ik van Mars kom en niet van Venus, anders was ik een vent!

Vrouwen komen van venus hoor!! Mannen van Mars

Oke friemel heeft het ervaren. Voor mij een tipje opgelicht ,meer gevoel meer samenwerking. Maar kan je misschein meer uitleggen.

wat zag je na welke hulp. Zag je het dragen in 8 min, was het een jong paard ?? Of een z paard. Op welk paard heb jij mogen voelen?
Hoe heeft ze jouw het leren dragen uitgelegd. Liet ze je stilstaan , en wat deed je dan met weg stappen om balans te bewaren. Enz enz
Je moet toch in je eigen woorden kunnen zeggen wat er nu anders was en met welke hulpen.

Maar waar kunnen we nu jouw conclusie aan staven??? Niet rottig bedoeld maar er zit jammer genoeg verschil in een ruiter met 1 jr ervaring of iemand die al weet ik hoeveel jren ervaring heeft
Friemel wat voor nivo rijd jij, heb je hiervoor al eens op een Z of hoger gekwalificeert paard gereden?
Van wat voor iemand heb je normaal les? Heb je al eens lessen bekeken van iemand die hoger dan Z les geeft. Ervaren een les van grandprix ruiter bv.
Bedoel ik was jr gelden in een andere dimensie van m'n lesgeefmens.
Zag jij een piaffe correct uitgevoert door aqua?

Zoveel vragen weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 17:26

Citaat:
Goed idee om hier een dikke streep te zetten en het opnieuw (anders) te proberen. Nog even toevoegen voor de duidelijkheid: dit geldt niet voor Aqua.
Zij levert de antwoorden al zoals ze zijn moeten. Nu de vragenstellers nog de vragen
. In het belang van de paarden

een streep zetten?
heel graag, maar dan wel van 2 kanten

dat jij het begrijpt is geweldig
maar dat is maar 1 van de 100 geintereseerden
en dan nog ligt het aan ons dat we niet begrijpen??

nee, sorry, daar kan ik het niet mee eens zijn.
Heeft niks met de methode te maken, niks tegen aqua, niks tegen jou.
1 ding blijft naar voren komen en dat is duidelijkheid en dat niemand het begrijpt.

en onder die streep zal aqua het toch ook anders moeten gaan brengen, anders vervaagt die streep erg snel.

want op de hele vele vragen in dit topic heeft 99 % nog steeds geen duidelijk beeld

en dat een ontvanger slecht ontvangt, dat kan
maar 99% van de ontvangers?
Dan zou ik toch ook eens kijken of de verzender iets kan veranderen

Ff jip en janneke
als ik hier op de schotel niet ontvang, moet ik die misschien beter afstellen
Maar ontvangt van alle schotelbezitters maar 1% de zenders, dan denk ik dat er in televisie land toch hard gewerkt word aan een beter uitzend systeem

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 17:30

Oh ja friemel ik heb al meerdere vragen gesteld aan aqua. En heb soms antwoord gehad maar niet op allemaal.
Zit nog steeds waarom het in stilstaand moet (het leren dragen)
Of Aqua de kortere passen voelt.
Of ze ook zo te werk gaat met jonge paarden.
En zo zijn er nog vragen die ik aan de ahnd van antwoorden stelde waar ik nooit antwoord op kreeg. Of antwoord maar dan was het geen concreet antwoord dus stelde ik hem opnieuw waarop ik geen antwoord meer kreeg

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 17:32

a). Ja. Ten eerste is Bokt er voor de discussie, en ik vind discussies vaak heel leerzaam. Je leert veel door vragen te stellen en na te denken, en zelf ideeen te vormen. Als je geen discussie wilt, is Bokt niet echt de plaats.
Ten tweede, maar dat hangt eigenlijk samen, vind ik dat andere mensen erop gewezen moeten worden dat iets wat op internet verkondigd wordt, niet waar hoeft te zijn. En dat paarden niet iets is waar je al te veel mee wilt experimenteren ("baat het niet dan schaadt het niet" gaat lang niet altijd op). Ik hoop dus met mijn opmerkingen te bereiken dat ook anderen nadenken over wat ze lezen, en er een eigen, kritisch oordeel over vormen. En niet afgaan op vage berichten en enkele tamelijk anonieme voorstanders. (Dat geldt echt niet alleen voor Aqua maar voor iedereen. Ook wondermedicijnen, hulpteugels, en extreme oefeningen vallen hieronder: duik er niet in zonder je fatsoenlijk in de voors en tegens te verdiepen.)
Tot slot vind ik het ongepast dat mensen kritiek geven en aangeven het beter te kunnen zonder zelf open te staan voor kritiek.

b). Ik kan er wel een paar bedenken, de belangrijkste daarvan: wat is het verschil tussen Aqua-rijden op zit en weinig teugel, en ander 'rijden op zit en weinig teugel'? 2. Krijgen paarden last van hun spieren door het andere gebruik? 3. Waarom vervallen de paarden niet meer in hun oude fouten?
Als je de antwoorden kunt aanwijzen, dan graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 17:35

Hoe kan het paard blijven dragen in balans als de ruiter vaak uit balans is?

Het antwoord was, we leren het de ruiter. Dat is heel mooi
Maar dat is niet de vraag.

Hoe blijft het paard in balans en goed dragen, zolang die ruiter nog steeds uit balans is?

Zeer serieus al vaak gesteld...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 17:43

Heel eerlijk gezegd vind ik het er steeds meer op lijken dat Aqua8horse, Friemel en HappyH (orse? aqua heeft het steeds over haar gelukkige paarden) een en dezelfde persoon zijn.
Kan iemand misschien eens een ip check doen?
Lijkt me erg interessant.
Dit natuurlijk geheel off topic.
Ontopic: Als jij zo'n revolutionaire methode had Aqua dat je er alle paarden blij en gelukkig mee kon maken, en je zou die niet op een begrijpelijke manier dmv duidelijke tekst, plaatjes video's en clinics met anderen delen, dan zou je niet half het paardenmens zijn wat je pretendeert te zijn.