runningkawa schreef:Mijn vraag is eigenlijk, waarom zou het niet veranderd mogen worden?
Het gaat in de proef nog steeds niet over LDR, maar over net erachter.
lijft een heel verschil imo.
En laat ik merken dat een paard wat bijv wat schrikkerig is, met dat neusje net erachter, toch beter gecontroleerd rond te rijden is.
Maar iedereen heeft hier vast van die bomproef paarden
Nogmaals elke manier van trekken en plukken is verkeerd en er zijn ook trekkers die klassiek rijden, zoals er plukkers zijn die LDR rijden en er trekkers zijn die 2cm achter die LL rijden.
En Show boven functionaliteit?
Nee.
Mooie show krijg je als het paard functioneel goed gereden is.
Het hele doel van dressuur is om in harmonie te raken met je paard en dat hoor je te tonen in de ring. Extra controle pakkenn om dat dat nodig is, is niet het voorbeeld van harmonie en een teken van zwakte, en hoort niet thuis in een wedstrijdring.
Iemand die klassiek rijd kan niet trekken volgens mij , want dan is het niet meer klassiek te noemen.
Show is wapperende voorbenen, terwijl de achterbenen nauwelijks impuls vertonen. Show is SCHIJN. Dat is draait het niet om bij dresuuurwedstrijden. Daar hoor je te tonen hoe ver je paard in de africhting is. Kunstjes horen in een circus thuis.
En nu gaat het hier niet om de slofteugel dat weet ik maar om de huidige trainingsmethode om show boven functionaliteit te plaatsen en of het gewild is om maar de regels aan te passen hoofd achter de LL. Als de meesters het vroeger konden is het een nobel streven om dat na te streven en dat ook te leren. Dus als je een meester bent is het niet nodig om het hoofd achter de LL te rijden en is het wel nodig dan ben je gewoon nog geen meester en moet je driftig verder oefenen. Regels zijn regels waarom aanpassen?

)
het lijkt me dat hij zijn spieren ben banden zo moet rekken dan komt er weer spanning enzo en dan erbij ik ben zelf een realtief luie ruier ik overrek me liever ook niet dus vraag ik mn paard het ook niet.
haar partner.
:?
:)):))