Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lovely schreef:Passage-achtig? Ik dacht dat ze de bak kwamen slepen....
Maaike, ik ontsla dat soort instructeurs vrij vlot, ik weet allang beter namelijk, al een tijdje. Ik ben alleen niet de zweverige hoek ingedoken, maar ik overweeg een clinic van SP.
Aan A8 mis ik niks en mijn paard ook niet ook, hoogstens een suikerklontje.
die krijgen de paarden daar niet...Maaike schreef:Tja maar als je eerst altijd op manege's hebt gereden, dan priveles krijgt van een instructeur en vervolgens van A8H, weet je het pas beter na de lessen bij A8H.
Zep schreef:vooral door anderen heel hard af te kraken en de grond in te boren

lovelance schreef:Waar... waar doet ze dat. Ik heb nergens gelezen dat ze iemand af kraakt.
En die opmerkingen staan nog los van massa's beledigende PB's die heel wat mensen het afgelopen jaar van haar mochten ontvangen, waaronder ikzelf. Citaat:Met live commentaar daarnaast van Jippie, Runningkawa, Sjuimpje, Lovely en wie nog meer?
Tja, en dan na een hele berg modder ben ik al die vage speculaties en insinuaties valse beschuldigingen wel eens zat en reageer ik uiteindelijk een keer anders als ik normaal zou doen. Maar dat noem ik confronterend maar ook dat wordt weer uitgelegd zoals het bepaalde mensen het beste past, dus als beledigend. Nou beste mensen jullie doen maar, ergens weten jullie zelf wel waar de schoen wringt.......
Zep schreef:En dan krijg je de zogeheten 'fluffy trot'(opmerking van een hengsteneigenaar op een 5-jarigen concours richting mijn trainer: 'can't you do some more of that fluffy trot?'
![]()
)
Het probleem met de 'fluffy trot' paarden is dat ze vaak achter het been zijn, en dat fluffy dus eigenlijk helemaal niet zo gewenst is. Je krijgt zo'n stekerige zweefdraf die vaak in advertenties als 'passage-achtig' word omschreven.
Na alle topics heb ik nog steeds dat beeld voor ogen bij de A8H methode...
Lovely"]
Wow hee, wat een uitvinding!! Niet aan het paard trekken!
Dat is niet zo bijzonder hoor.
[/quote]
Nee, dat is zeker niet bijzonder. Maar hoe komt het dan dat gigantisch veel mensen dit zeker wel doen! Ik denk dat velen een andere interpretatie hebben van 'trekken' of 'druk'. En dat komt weer door het geweldige niveau van de instructie.
[quote="lovelance schreef:Bij A8 stapte ik op één van haar paarden... en daar zat
ik recht op. Dus het kwam niet doordat ik scheef zat, want dat zat ik niet.Wat bleek: (1) m'n zadel lag niet goed (2) en Lance was scheef. In die jaren les, heeft niemand, maar dan ook niemand dit gezien, en geloof me, ik heb van veel verschillende mensen les gehad en er hebben er ook verschillende mensen op gezeten.
Toen A8 er voor het eerst opstapte vroeg ze doormiddel van haar zit en benen hem te dragen. Er werd van de mond afgebleven. Geen dwang om hem in 'aanleuning' te laten lopen. Na een diepe zucht ontspande hij, gaf na en kon ze hem recht en in balans laten lopen. Je begint helemaal aan de basis en je hebt het idee dat je niet kan rijden als je ziet wat zij voor elkaar krijgt de eerste keer dat ze erop zit (let op: bij de vorige (hoog opgeleide) ruiters was er alleen spanning en protest). Ik snap de logica van haar methode en krijg steeds meer gevoel hierin. Mijn paard loopt in balans en heeft geen 'moeilijke' of 'gemakkelijke' kant meer. Ik heb haar op verschillende paarden (met oa rug- of balans problemen) zien stappen en deze daarna in balans door de bak zien lopen.