Is diep & rond rijden in orde??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:58

QQQQ schreef:

A8h: wat staat er in het boekje zelf? (of weet je dat pas als je 'm weer terug krijgt..?)

Hoeft voor de waarde van de inhoud natuurlijk niet persé iets uit te maken, even voor de goede orde (de data van mijn proefschrift staat ook nog als een huis!! Knipoog )

In het boek staan uitslagen van verschillende onderzoeken en daarbij behorende foto's, van hoeven, botten, pezen e.d.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 16:24

jacobien schreef:
Het frappante is dat meestal alleen tegenstanders aan het woord zijn van LDR Verward

Dat idee heb ik juist niet, zeker niet in de eerst helft van dit topic. Over het algemeen denk ik dat voor en tegenstanders ongeveer evenveel gereageerd hebben. Wie voelt zich geroepen om er even een statistiekje op los te laten? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 16:30

Denkt er nog iemand na over kwaliteit vs. kwantiteit???

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 16:32

Lovely schreef:
Denkt er nog iemand na over kwaliteit vs. kwantiteit???

Je hebt het vast niet over de productie van je hengst Clown !?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 16:48

Ik heb een ruin en dus heb je geen kwantiteit en ook geen kwaliteit op bepaalde gebieden Haha!. Op andere vlakken weer wel natuurlijk .

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 16:50

Was effies bang dat je off-topic aan het worden was... *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 17:16

Nee, ik bedoelde dat het niks uitmaakt hoeveel mensen er voor een standpunt spreken, maar dat het belangrijker is wat ze erover te melden hebben. Kwaliteit dus en geen kwantiteit.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 17:25

Oops Bloos! ! Dan zal ik die laatste paar berichtjes maar snel gaan deleten... Clown

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 17:30

Volgens mij zijn er grofweg drie spelers in dit spel.
    1. De mensen die voor LDR zijn, o.a. op basis van eigen ervaringen dat hun paarden, of de paarden die ze in de ring zien zoveel soepeler en makkelijker bewegen.

2. De mensen die er tussen in hangen, niet voor niet tegen, zij erkennen weliswaar de effecten die te zien zijn in de training, maar zien ook in dat er wellicht negatieve gevolgen van een dergelijke training kunnen zijn.

3. En de mensen die tegen LDR zijn, omdat het het niet kunnen aanzien of omdat zij het risico van schade niet uitsluiten en zij de evt. winst in lopen niet vinden opwegen tegen evt. schade die veroorzaakt zou kunnen worden door LDR.

We kunnen wel even een poll instellen waar de meeste bokkers staan. Dan kunnen we ook statjes maken over de reacties in dit topic Haha! Haha!
Laatst bijgewerkt door Sprintje op 24-03-04 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 17:35

Sprintje schreef:
Volgens mij zijn er grofweg drie spelers in dit spel.

[...]

We kunnen wel even een poll instellen waar de meeste bokkers staan. Dan kunnen we ook statjes maken over de reacties in dit topic Haha! Haha!

Goeie analyse!
Nou, je hebt jezelf weer heel wat werk opgegeven zo, Sprintje! Haha! *LOL*

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 17:37

QQQQ schreef:
Goeie analyse!
Nou, je hebt jezelf weer heel wat werk opgegeven zo, Sprintje! Haha! *LOL*

ehhmmm er stond we.... Cool

Kan je, als topic starter, nog een poll aan dit topic hangen of moeten we daar een nieuw topic voor openen?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 18:30

Nee, ik ben er altijd voor om de poll als hoogste punt te houden Knipoog Haha!

(en weet niet hoe dat verder werkt met polls hier...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 10:19

QQ, jij moet niet alles letterlijk overtikken wat de Amerikanen op ultimate dressage vinden... Knipoog

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 10:48

Zep schreef:
QQ, jij moet niet alles letterlijk overtikken wat de Amerikanen op ultimate dressage vinden... Knipoog

Nog één Qtje minder, dan zit je goed....

Vinden ze dat daar ook? Zijn die Amerikanen toch niet helemaal zo maf... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 10:57

Nou, ze vinden een sperriem al ernstige dierenmishandeling en ze kunnen het geloof in "up and open" wel ietsjes overdrijven *LOL*.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 10:58

Nou daar word een hoooooop onzin uitgekraamd hoor... Haha! (en jij hebt blijkbaar de ontdekking van de hemel niet gelezen Knipoog)

Weet je, ik word een beetje moe van de hele discussie. Ik ben een heel prectisch ingesteld persoon. Ik kijk dagelijks naar mijn paarden en weeg af welke training wat voor effect op ze heeft.

Het is een illusie dat alle paarden fijn te rijden moeten zijn. Sommige paarden zijn niet fijn en worden dat ook nooit. Daar gaat het niet om. Wat uiteindelijk telt voor mij is hoe ik ze in de ring voor kan stellen en dat moet optimaal zijn, dus ik zoek een training die daar bij past. En die verschilt van tijd tot tijd, al rol ik al mijn paarden van tijd tot tijd wel eens helemaal op om ze helemaal los te maken.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 11:00

Lovely schreef:
Nou, ze vinden een sperriem al ernstige dierenmishandeling en ze kunnen het geloof in "up and open" wel ietsjes overdrijven *LOL*.

Nou ja....beter zo dan andersom, denk ik dan maar.... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 11:03

denk jij dat lekker Knipoog

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 11:04

Zep schreef:
denk jij dat lekker Knipoog

Ja, dat mag hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 11:11

dat zeg ik toch ook nergens Verward

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 11:13

Zep schreef:
dat zeg ik toch ook nergens Verward

En toch mag het hier...mooi toch? Lachen

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 12:28

Even iets totaal anders. Ik meende dat eerder in dit topic de van Baalens genoemd werden als klassieke trainers. Toch zie ik op die engelse website een vervaagde foto van Coby v baalen en Ferro, achter de loodlijn.

Behind the Vertical Explained

Dat stukje van de site en dan ergens halverwege aan de rechterkant. Kan iemand mij dat verklaren?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 12:30

sorry ik ben neit zo in de termen thuis wat is LDR of stel ik nu echt een super domme vraag Verward

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 12:35

nabette schreef:
sorry ik ben neit zo in de termen thuis wat is LDR of stel ik nu echt een super domme vraag Verward

Vragen is nooit dom! Haha!

LDR = laag diep rond.
Gaat om de instelling van de hals.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:16

Mijn mening is dat elk paard anders is wat voor het ene paard werkt, werkt bij het andere averechts. Daar komt nog bij dat wat bij de ene ruiter werkt, nog niet altijd werkt bij alle ruiters (niet iedereen is even handig) Dus mijn mening hangt er tussenin. Ik rijdt mijn paard soms in het begin even LDR. Soms laat ik haar gewoon de 1e 10 minuten los van voor,dan mag ze zelf bepalen waar ze wil lopen met haar hoofd. De ene keer loopt ze op de ene manier lekker de andere keer niet. Ik moet zeggen dat ze met mijn dressuurzadel LDR makkelijker loopt als met mijn springzadel.