Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
peach2001 schreef:Ik vind dat jullie vrij hard zijn tegen een meisje van 15. Ik heb een hoop jonge meiden gekend waar de ouders gewoon volledig vertrouwden op de instructrice. En de signalen van het kind en omstanders gewoon genegeerd werden. Er zijn genoeg meiden die geen hulp zoeken en binnen de mogelijkheden is het behulpzamer om met kleinere adviezen te komen die ze kan toepassen zonder de boel op stelten te zetten.
Bedenk even voor je wat zegt:
Wat mocht je zelf als jonge meid? Had je zelf wel alle vrijheid om maar te doen wat je wilde? Of namen je ouders ook makkelijker wat aan van stalhouders en instructeurs dan van jou als jonkie?
char_kmbly schreef:Ik woon in Heerhugowaard, waar maar enkele stallen staan in 1 straat. Er is er 1 met weidegang door het jaar heen, maar heeft slechte recensies.
char_kmbly schreef:![]()
En ik denk echter niet dat het aan het zadel ligt. Want ik heb 2 zadels. Spring en dressuur, doet ze het allebei mee.
rien10 schreef:Niet alleen een ander laten rijden bigone, ook alles bekijken, het management van het paard onder de loep nemen en de instructie "op scherp" zetten.
En als wij dat allemaal adviseren, en het dan toch niet lukt.... tja, dan is het wat het is. Het zoveelste paard dat slecht gehouden of gereden wordt. Het zoveelste paard dat jong versleten is, terwijl dat niet zo had hoeven zijn. Ja, dat is erg voor het paard. Maar, hoewel ik snap dat je/ik/men dit niet wilt, is het de harde waarheid. Er zijn veel krepeer gevallen in Nederland. Daar kunnen wij vanaf een scherm niet veel aan doen.
oji schreef:Ik zal nu wel heel Bokt over mij heen krijgen.... Maar persoonlijk vind ik het ook veel verstandiger dat een 15 jarige onervaren meid het advies van haar instructrice en pensionstalhouder volgt, die het paard in real life hebben gezien, als het advies van een stel bokkers, die ze niet kent en minstens net zo belangrijk, die TS en het paard totaal niet kennen.
peach2001 schreef:En schouder gebroken door struikelen over eigen benen in de wei, schuld van de mens? Paard tikt eigen pees kapot in de wei, schuld van de mens? Beetje kort door de bocht.