Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
dittaswart schreef:Mocht je nog wat willen wandelen en toch spieren willen trainen is zo'n longeertouw misschien nog een optie. Je kunt hem tijdens het longeren gebruiken, maar ook tijdens het wandelen.
https://www.agradi.nl/zoom-afbeelding?p ... 5&mobile=1
Kimmie25501 schreef:Eergisteren heb ik gereden, hij liep niet door, maar dat was mijn verwachting ook niet. Het enige wat ik wilde was dat hij wat beweging kreeg, en het twee keer drie minuten draven was ook gelukt.
Cowgirl schreef:Mara2000 schreef:Kom op zeg, geen hulpteugels willen gebruiken bij zo'n oudje. Alsjeblieft, doe normaal.
Ik wou dat ook zeggen maar je bent mij voor.
Laat dat dier toch gewoon met rust.. Koop een lekkere barebackpack en ga lekker een paar keer per week naar het bos. Daar houd je ze ook soepel mee.
damian23 schreef:Kimmie25501 schreef:Eergisteren heb ik gereden, hij liep niet door, maar dat was mijn verwachting ook niet. Het enige wat ik wilde was dat hij wat beweging kreeg, en het twee keer drie minuten draven was ook gelukt.
Natuurlijk liep hij niet door. Daar heeft hij de energie niet voor.
Je dierenarts zegt alleen rustige stapritjes en jij hebt het over spieren opbouwen en gebruikt een trainingsschema van je instructrice die toevallig ook een paard had met een hartprobleem. Heb je dit overlegd met je dierenarts?
Jouw paard is niet alleen onbespierd maar ook nog eens te mager en heeft een hartprobleem. Al het voer wat je er nu instopt heeft hij hard nodig om weer op gewicht te komen. Dat spieren kweken komt later wel. Eerst meer vlees op zijn lijf krijgen.
Kimmie25501 schreef:Vandaag ben ik dus met hem naar het bos geweest.
Ik heb het trainingsschema ongeveer in het bos gedaan.
Eerst 10 minuten gestapt, toen was hij nog een beetje traag, maar wel blij.
Toen hebben we ongeveer drie minuutjes gedraafd, toen liep hij nog niet zo erg door, maar schrok hij wel overal van. Ik denk dat het aan het weer lag haha.
Daarna heb ik weer 5 minuten gestapt, toen werd hij wakker en ging hij lekker door stappen.
Daarna ongeveer 2 minuutjes gedraafd, toen was hij wakker en ging hij heel hard.
Daarna hebben we hem nog 15 minuten uitgestapt, toen ging hij heel hard en was heel vrolijk.
Het was gelukkig de hele rit droog en daarna begon het weer te regenen. Goed getimed dus!
Morgen ga ik met mijn verzorgster wat voor hem bakken. Daarna gaan we naar stal even 15 minuutjes grondwerken met hem, en daarna gaan we bij de picknicktafel hem het eten geven.