Paarden Beleren Topic! Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:14

@neilie fijn voor je :)

Wat is iedereen hier al ver met beleren! Ik ben er nog niet opgestapt. Die van mij wordt pas in juni echt drie en wil er dan pas op stappen. Vroeg genoeg.

Mss nuttig voor de mensen hier die in het noorden wonen: komende zaterdag is er een schriktraining in Bakkeveen Ik ga er met mijn driejarige heen :D Mss nuttig voor andere driejarigen hier?

neile

Re: Paarden Beleren Topic! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:26

Mijne is in februari vier geworden. Alles maar rustig aan... ;)

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:57

Ik pak nu goed door, ze heeft genoeg gekleuterd en ze is wel toe aan meer werk. Nog wel opbouwend maar hoop dingen gepland. Zo ook onze eerste officiële springwedstrijd begin juni.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:54

Oeh dat was leuk geweest Hinke! Net iets te ver rijden voor mij (te paard). Anders was ik er ook heen gegaan. En voor een driejarige zou ik ook lekker rustig aandoen hoor ;) denk dat de meeste paarden hier alweer 4 zijn geworden, dus dan kan je alweer een stapje verder.

ik ben begonnen met springles :) en hij doet het zo goed! Aan het eind van deze serie wil ik wel eens een oefenparcourtje springen :)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 23:21

Ja dat zal zo zijn, dat de meesten hier al een 4 jarige hebben :) Mooi dat je springen goed ging. Ga je een B oefenparcours doen of bb? Schriktraining was trouwens erg leuk! Alleen ben ik niet met mijn eigen 3 jarige gegaan want die heeft al een paar dagen een dik been -O- Dat staat dus nog wel onze todo lijst. Ben wel met een andere 3jarige gegaan, was ook wel grappig.

Hier staat alles even stil want Paard heeft door een stalongelukje een dik been. Het wordt al beter maar zoiets kost toch snel een paar weken. Hoe zijn de vorderingen met het beleren bij jullie?

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:19

Ach wat zonde Hinke! Hopen dat het snel weer opknapt.
Mijn verzorgpuppy (:+) verbaast me echt enorm. Ze kan na drie keer al ontspannen aan de longe stappen en draven op stemhulp. Knappe Tink!
Vanmiddag ga ik weer even heen, heeeerlijk zo in het zonnetje.

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 09:59

Het is een beetje stil hier, ik krijg zelfs een waarschuwing dat er al (te) lang niet is gereageerd :=

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:07

Ook bij ons heeft het even stil gestaan. Een combinatie van griep op stal en een dwars paard zorgde ervoor dat het inrijden even stop is gezet.
Hij is letterlijk over me heen gewalst met als resultaat: blauwe plekken, hersenschudding en een gekrenkt ego.

We hebben het grondwerk dus van voor af aan weer opgepakt met een goed resultaat.
Nog niet helemaal stabiel, maar we zijn weer verder gegaan met inrijden.

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig gedraagt hij zich nu aanzienlijk beter en lijkt daar ook wel meer rust in te vinden.
We hebben een bijrijdster erbij wat leuk klikt, die mag nu erop, zodat wij vanaf de grond invloed uit kunnen oefenen.
Tot nu toe nog aan de longe, a.s. zaterdag gaan we het los proberen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Braaf paard :D

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:20

Deze kleine is trouwens nog geen 4 hoor :n Hij is nu bijna 3 1/2 jaar oud. Dat is de reden dat we hem straks ook lekker terug zetten in het land voor een paar maanden. Na 1 oktober pakken we hem weer op. Met kerst wordt hij 4, dan kunnen we weer verder uitbreiden met de lessen.
Tot die tijd loopt hij een keer per week tussen een groep rustige paarden in buitenritjes. Leren op eigen benen te lopen en niet teveel van zijn lijf te vragen.

Ze zijn pas uitgegroeid na hun 5e gezien de groeischijven, we willen daar rekening mee houden met het aanbod aan werk.

Hij mocht afgelopen weekend alvast wat voorgrazen *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Dat levert altijd spectaculaire foto's op, zo'n eerste keer op het land *-:)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:28

Wij lopen er al 9 weken naast. Paard is uit zijn zadelgegroeid en nog niks passends gevonden waar ik ook goed in zit. Dus nu alleen maar longeren en grondwerken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:35

Balen is dat!

Fijn dat het nu beter gaat, klien.

Ik heb Impala gister eens aan de dubbele longe gehad, deed hij niet verkeerd. Wil er van de week nog een keer opstappen. Heb er nu twee keer op gezeten waarvan een keer een stukje gestapt, hij doet het wel heel braaf.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:14

Klien, ik zie gewoon een wat dwarser paardje met overtollig energie. Straks als die op het land staat zal het wel bij trekken zolang je consequent blijft met het leer proces.

Toch zou ik wel voor een ander ruitertje kiezen, 1 die wat stabieler zit je wilt nu geen negatief gedrag onder het zadel krijgen als hij al een doerakje is.

Miss wat vervelend probleem zeg! Zadels zijn lastig met jonge paarden.

Hier gaat alles prima. Soms fijne dagen soms wat slechtere wat dwarser merrie. 2e outdoor Cross erop zitten en 14e van de 35. Mag dus trots zijn. Geen weigeringen niks

Nu m'n eigen houding nog, ze springt altijd nog zo overdreven hoog.
Afbeelding
Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 17:34

Klien, gratis tip voor grondwerk (en longeren): handschoenen aan :=

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 09:07

Hahaha die laatste is echt een gouden tip! Ik meld mij hier ook even ik werk op een tinker stal waar ik de paardjes in rij momenteel bezig met een leuke merrie van de zomer rij ik een paardje door bij iemand anders (een paint) en uiteraard loop ik zo nu en dan ook tegen dingetjes aan dus meld mij hier ook even! Ik rij western trouwens maar de basis is toch hetzelfde (rechtrichten balans enz)

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:45

Tnx voor de tips.
Ik longeer zelf altijd met handschoenen, Rianne vindt dit niet fijn en loopt het inderdaad wel eens op met hele warme handen ;)

Paardlief staat nu op het land en inderdaad is zijn humeur en dwarsigheid ook verdwenen.
Rianne is er dit weekend zelf opgestapt en heeft keurig rondgestapt en gedraafd in de buitenbak. Los van de longeerlijn!
Het ging prima, hij reageert al lekker op beenhulpen en het sturen gaat ook redelijk. Stilstaan en zelfs een klein stukje achterwaarts bleek ook geen enkel probleem. We zijn er super blij mee.

Spannend Nies! Ben benieuwd naar de foto's.

Wij volgen een gemengde basis Lissie, neigt momenteel nog meer naar western. Dat is ook de richting die ze uit wil zoals het er nu naar uit ziet.

Balen van het zadel Miss Lizje, dat is de reden waarom wij zijn begonnen met een boomlooszadel. Tegen de tijd dat hij volgroeit is, kijken we naar een ander zadel dat maatgemaakt zal worden.

Knappe sprongen maak je daar Kletskousz

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:30

Dan moet je wel zelf ook in een boomloos kunnen zitten. Door mijn hypermobiliteit heb ik wrong en diepere zit nodig.

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:58

miss_lizje schreef:
Dan moet je wel zelf ook in een boomloos kunnen zitten. Door mijn hypermobiliteit heb ik wrong en diepere zit nodig.

Ja, dat zal wel. Ik heb zelf nog niet in dit zadel gezeten. Maar degene die erop hebben gezeten vinden het een heerlijk zadel. Zacht, diepe zit, mooi gevormde wrongen. Het is een dressuur/endurance type van Barefoot. Je kunt ook nog wel eea verstellen.
Het is zo jammer dat je niet alle zadels eerst eens lekker kunt testen hè :j

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:38

*\o/* *\o/* over 3 maanden mag ik mijn nieuwe zadel verwachten. Vandaag vanalles gepast en toen Gentle zelfs brutaal werd gewoon de gekke bokken kunnen uitzitten. Gelukkig ook een leenzadel dat ik in de tussentijd kan gebruiken. Helemaal blij ei hier!

brendy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:09

Hoi! Ik meld me hier ook even :)
Ik rijd af en toe een 8 jarige, best dominante pony.
Ze is echter niet goed ingereden, sturen gaat lastig, ze snijdt steeds hoeken af, aan galopperen ging heel lastig, maar dit gaat al beter. Ik vroeg me af of mensen misschien tips hadden over hoe ik dit aan kan pakken.. Ze gaat heel snel in protest, waardoor mijn pogingen steeds maar weer mislukken :(

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:16

brendy29 schreef:
Ze is echter niet goed ingereden, sturen gaat lastig, ze snijdt steeds hoeken af, aan galopperen ging heel lastig, maar dit gaat al beter. Ik vroeg me af of mensen misschien tips hadden over hoe ik dit aan kan pakken.. Ze gaat heel snel in protest, waardoor mijn pogingen steeds maar weer mislukken :(

Heb je de mogelijkheid om te longeren? Dan kun je in ieder geval de stemhulpen met een longeerzweep onderbouwen. Dezelfde stemhulpen kun je dan ook onder het zadel geven. Belangrijk is dat je consequent bent en gaat belonen als ze het goed doet. Heb je niet iemand in de buurt die eens mee kan gaan kijken?

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 23:34

Bij ons staat alles voorlopig sril. Ik ben erg naar terecht gekomen met training en Lig in zh met gebroken ribben klaplong en gescheurde mild Helaas

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 06:52

Ah jakkes beterschap Kletskousz! :(:)

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:33

brendy29 schreef:

Vanaf de pc uiteraard lastig te zeggen maar klinkt alsof dit met scheefheid te maken heeft.
En dan is les in rechtrichten een logische oplossing

brendy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 16:34

Aha dankjullie! Ik heb elke week groepsles met haar, mij werd vooral gezegd dat ik duidelijk moet zijn en haar moet belonen zodra ze het goed doet. Lichte stelling gaat wel, maar meer nog niet.. Denk dat ik daar voorlopig blij mee moet zijn. Ik zal eens kijken wat rechtrichten precies inhoud, ook eens vragen aan mijn instructrice!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:22

-O- Paard heeft gister mijn moeder eraf gegooid en heeft dus ontdekt dat hij met flink bokken van zijn ruiter af is.....
Vandaag zelfs na eerst flink longeren alleen onder de man kunnen stappen. Zodra je aandraaft en iets meer tempo dan sukkeldraf vraagt komt zijn kont omhoog.
Morgen maar eens overleggen met instructrice hoe we dit gaan aanpakken.