Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
marshmellow schreef:Maar wat zien jullie in andere filmpjes dan?
Misschien is dat gene voor jullie wel heel erg en voor mij blijkbaar niet anders had ik wel gesnapt wat jullie bedoelen..
Er zijn 2 filmpjes, die ook in het topic staan, waar hij gek doet.
De gene die ik zelf heb geplaatst, en die andere, waar dit filmpje ook in zit, waar hij een beetje moeilijk doet omdat hij geen wissel maakt, waar hij een bok geeft na een sprongetje omdat ze met brommertjes naast de bak reden (waar hij eerst net zo heftig op reageerde als op de paarden, wat nu helemaal over is), een keer niet stil wil staan in het bos, een sprintje trekt in het bos, en een keer een pad in springt omdat dat het pad naar huis is en ik er voorbij reed, hij weigert een paar keer; wat elk paard wel is doet, en ik val eraf omdat ik zelf niet goed oplette na de sprong..
In het filmpje van Outdoor Gelderland doet hij in het begin even gek, door het andere paard wat hij voorbij hoorde galopperen.
Voor de rest zie ik -naar mijn idee- gewoon leuke filmpjes..
Als hij écht zo levensgevaarlijk is en de frikandel of weet ik veel wat in zou moeten volgens sommige, zou ik echt niet zonder zadel door de wei kunnen rijden, bitloos kunnen rijden -ook op wedstrijd- of op wedstrijd gaan want ze hadden me echt de ring wel uit gestuurd als het zo gevaarlijk zou zijn.
Er zijn meer filmpjes waar hij normaal in doet dan waar hij gek in doet.
Edit; sorry maar hoe kan je van een paar filmpjes zien dat hij dit ALTIJD doet?
De filmpjes zijn van 3 en half jaar bij elkaar..
marshmellow schreef:Grondwerk ben ik een tijd heel druk mee geweest, maar ook daarmee was t paard altijd heel erg afgeleid waardoor ik zelf het nut er niet meer van in zag.
Citaat:Aan de hand doet hij dit niet, alleen een beetje dribbelen en de staart op z'n rug.
sanne83 schreef:Juist als hij zo afgeleid is, is dat een reden om grondwerk te doen. Alleen dan wel op een manier waarop hij leert zijn aandacht bij jou te houden![]()
Op de grond is dit makkelijker op te lossen en is het gedrag ook nog minder extreem, perfect dus, dan kan je daar beginnen. Ook dribbelen en staart op de rug is al opwinding. Het is niet niets.
Het is makkelijker om een vonkje uit te doven, dan te wachten tot het een vlammende vuurzee wordt en dan pas ingrijpen.