Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ze is heel stabiel, en ik ga er van uit dat jij zo op haar weg rijd.
Gaat vast allemaal goedkomen. adem in en adem uit... en neem bv eerst een boomloze of zo. Oh pas op boktmarkt een zelfde zadeltje als ik heb... ideaal. zal m opsporen voor je als je belang heb

Maar zal morgen even overleggen met CC. je hoort van me. Dan via pb. Ik heb er namelijk net zo 1 en nu een boomloos (te leen) voor Penny. terpentijn schreef:Zou zo'n Barefoot London (maat 1) iets voor Khava zijn? Hoe denkt CC er over. Heb namelijk even op de Barefoot site gekeken, maar heb geen enkele ervaring met Barefoots. Worden die niet heel snel rimpelig en lelijk in 't gebruik? Ook: past daar ook een normaal dressuur of veelzijdigheidsdekje onder of alleen de barefoot-pads/dekjes?
ik spreek uit eigen ervaring
er moet wel een speciale pad onder om de ruggengraat vrij te houden van druk, zoals de kussens van een boomzadel doen. Maar je hebt ook pads zonder het stuk van de zweetbladen, dus alleen onder de zitting, waar een gewoon dekje overheen kan zonder dat het een heel pakket wordt.
. Even wennen dus. Maar ja, mijn houding mocht (mag) dan ook een hoop aan verbeterd worden. Uiteindelijk vind ik beide prettig, en kan ik in beide trainen en buitenrijden; maar voor buitenrijden heb ik echt een grote voorkeur voor boomloos (heerlijk zacht
) en voor springen pak ik echt een veelzijdigheidszadel, dan geeft de barefoot te weinig steun.
) en de gewichtsverdeling zonder boom is toch vaak net iets minder. Close contact zul je nog steeds hebben, het verschil met een boomzadel is echt groot.
. En bij TREC idd ook onderdeel van het totaal. terpentijn schreef:Wennen wordt 't toch... ik overwoog immers ook al met haar de Western kant op te gaan?
Ik rijd zelf ook boomloos, en western
alleen dan op andere merken. Bob Marshall, Debra Sibley en Circle Y.