Ik zelf zou dus wel liever met een touwhalster naar buiten gaan dan met een hackamore, omdat dit past binnen mijn methodiek.
Maar inderdaad, het gaat er vooral om waar JIJ je prettig mee voelt. Hoe relaxter jij bent, hoe relaxter het paard is. En of je dan met bit, touwhalster of hackamore rijdt maakt dan geen drol uit.
En als je echt een goeie aanleuning hebt heb je een elastische verbinding, wat dus eigenlijk 'drukloos' is. Dan maakt het dus ook niet uit of je met bit, touwhalster of hackamore rijdt.
Een sidepull en kin- of kaakgekruist ben ik ook niet zo'n fan van. Wil je echt een goede release hebben bij een kin- of kaakgekruist hoofdstel betaal je je schil. En voor een sidepull hoofdstel zou ik geen geld neer leggen, dan koop ik wel een halster
Fijn dat het in combinatie met het touwhalster wel goed gaat! Touwhalster is trouwens ook een pittige rem dus wellicht kun je er op den duur voor kiezen om alleen op touwhalster te rijden?
Neem a.u.b. de laptop mee op vakantie, kan je ons blijven posten
Volgens mij gaat het helemaal lukken , jullie vakantieavontuur!
dan weet de eerlijke vinder me in ieder geval te vinden!
, is echt veel zelfverzekerder geworden. Ze is grote vriendinnen geworden met mijn andere paard, ze hebben echt veel aan elkaar. Dat kan alleen maar als zij zich ook prettig voelt.