Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AlwaysH schreef:JudArthos schreef:De galopfoto vind ik niet erg fijn ogen, maar dat kan natuurlijk een momentsopname zijn.
Het filmpje vind ik er wel fijner uitzien, mag wel wat voorwaartser maar je bent goed op weg.
Wat vind je niet fijn ogen als ik mag vragen? Kan ik kijken of ik het ook kan zien
AlwaysH schreef:Als hij ontspannen is (wat hij gister wel was) zit hij soepel, glijdt zo door de bochten.
Hij is ook nog niet in staat om zich helemaal te ontspannen en om helemaal los te laten, maar het begint wel te koken nu. Ikzelf forceer of dwing hem nergens naar in de galop, het is alleen wel nog de kunst om hem voorwaarts door te laten galopperen.
Ik vind hem sws lekker zitten in galop dus daar kan ik niet echt goed antwoord op geven ben ik bang.
Hij gaf in ieder geval goed stelling.
Geryon schreef:Op het moment van de foto loopt ie niet nageeflijk. Hij loopt niet over de rug. Is hol ipv bol. Ookal zie je geen duidelijke deuk achter het zadel (wel voor het zadel, tuigers hebben zo'n rechte rug en kruis).
Filmpje ziet er veel beter uit! Zou hem daar wel iets meer aan je been willen zien.
gerpiegorp schreef:Op de foto drukt hij inderdaad zijn rug weg, dat was het eerste wat me opviel. Als je het tempo nog wat opvoert wordt het voor hem véél makkelijker om te lopen, je zult zien dat hij dan ook makkelijker nageeft/ontspant. ik ken het hoor, ik heb ook nog veel moeite met activiteit, maar ik merk dat wanneer ik meer tempo heb, mijn pony dan pas ontspant en nageeft![]()
Verder ziet het er goed uit!
JudArthos schreef:Ziet er erg vriendelijk en net uit!
Wel zou ik iets meer gewicht op de achterhand willen zijn, mist hij wat activiteit?
liekec schreef:JudArthos schreef:Ziet er erg vriendelijk en net uit!
Wel zou ik iets meer gewicht op de achterhand willen zijn, mist hij wat activiteit?
Dat zou inderdaad best kunnen. Ik pak hem soms wel op, en dit gaat dan ook wel goed, alleen niet voor heel lang omdat hij het toch lastig vind. Alleen deze keer niet gedaan, het is een jachtpaard en had de dag ervoor een jacht gelopen. Dus dan is het altijd lekker lang laag, niet te veel vragen. Maar ben het met je eens dat ie meer op de achterhand mag. Actief is ie daar in tegen wel, je hoeft er maar aan te denken en hij gaat al.
AlwaysH schreef:Hoi! Hoe vinden jullie deze galops foto ogen?
[ [url=m/HtgLTe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij maken hier echt kilometers en dit filmpje laat goed zien dat het eindelijk goed gaat![]()
https://www.youtube.com/watch?v=fLCCMsr1Sew
Milkberry schreef:Past het bit goed Sanne?
Aanleuning/aan de teugel kun je niet vragen. Dat moet je krijgen.
Vanuit een correcte losgelaten vwnw ietsjes begrenzing aangeven, waarbij je wel aangeeft dat het paard in hetzelfde tempo moet blijven lopen. Het kost tijd.