[INFO] Aan de teugel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

iris_relente

Re: [centraal] Aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:18

Ik vind hem een beetje stijf overkomen, mag iets vlotter :) verder ziet het er keurig uit!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:22

iris_relente schreef:
Ik vind hem een beetje stijf overkomen, mag iets vlotter :) verder ziet het er keurig uit!

Hij is inderdaad wat stijf, rechts zit hij vast en dan deze galop is dus wat moeilijker.

Maar bedankt :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:23

Denk dat mijn phone niet mee werkt. Ik zag maar 11 sec.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:28

maralyn schreef:
Denk dat mijn phone niet mee werkt. Ik zag maar 11 sec.

Hij is ook maar 11 seconden lang, mijn vriendin had het gefilmd en kan maar 11 seconden door sturen door whatsapp ;)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:30

Oh hahaha.
Dat vind ik te kort om over te oordelen.

Dus kan niet veel zinnigs zeggen eigenlijk. Hoe graag ik ook wil.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:48

De galopfoto vind ik niet erg fijn ogen, maar dat kan natuurlijk een momentsopname zijn.

Het filmpje vind ik er wel fijner uitzien, mag wel wat voorwaartser maar je bent goed op weg.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:49

JudArthos schreef:
De galopfoto vind ik niet erg fijn ogen, maar dat kan natuurlijk een momentsopname zijn.

Het filmpje vind ik er wel fijner uitzien, mag wel wat voorwaartser maar je bent goed op weg.

Wat vind je niet fijn ogen als ik mag vragen? Kan ik kijken of ik het ook kan zien :)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:54

AlwaysH schreef:
JudArthos schreef:

Wat vind je niet fijn ogen als ik mag vragen? Kan ik kijken of ik het ook kan zien :)

Ik vind het wat zwaar en geforceerd uit zien. Het liefst zou ik hem wat gebolder en soepeler zien lopen. Hoe voelt hij voor jou eigenlijk aan in de galop? :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:57

Als hij ontspannen is (wat hij gister wel was) zit hij soepel, glijdt zo door de bochten.

Hij is ook nog niet in staat om zich helemaal te ontspannen en om helemaal los te laten, maar het begint wel te koken nu. Ikzelf forceer of dwing hem nergens naar in de galop, het is alleen wel nog de kunst om hem voorwaarts door te laten galopperen.

Ik vind hem sws lekker zitten in galop dus daar kan ik niet echt goed antwoord op geven ben ik bang.

Hij gaf in ieder geval goed stelling.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:30

AlwaysH schreef:
Als hij ontspannen is (wat hij gister wel was) zit hij soepel, glijdt zo door de bochten.

Hij is ook nog niet in staat om zich helemaal te ontspannen en om helemaal los te laten, maar het begint wel te koken nu. Ikzelf forceer of dwing hem nergens naar in de galop, het is alleen wel nog de kunst om hem voorwaarts door te laten galopperen.

Ik vind hem sws lekker zitten in galop dus daar kan ik niet echt goed antwoord op geven ben ik bang.

Hij gaf in ieder geval goed stelling.

Okay, ik had zelf namelijk het idee dat hij een beetje met de handrem erop galoppeerde, maar dat is ook natuurlijk niet helemaal te zien op een foto.

Lekker veel overgangen maken en aan een lichte contactteugel goed voorwaarts blijven galopperen, dan komt die kracht om los te laten vanzelf wel :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:38

Nee hoor, ik was hem juist wat meer aan het gassen :)

Dankjewel:)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:09

Op het moment van de foto loopt ie niet nageeflijk. Hij loopt niet over de rug. Is hol ipv bol. Ookal zie je geen duidelijke deuk achter het zadel (wel voor het zadel, tuigers hebben zo'n rechte rug en kruis).

Filmpje ziet er veel beter uit! Zou hem daar wel iets meer aan je been willen zien.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:26

Geryon schreef:
Op het moment van de foto loopt ie niet nageeflijk. Hij loopt niet over de rug. Is hol ipv bol. Ookal zie je geen duidelijke deuk achter het zadel (wel voor het zadel, tuigers hebben zo'n rechte rug en kruis).

Filmpje ziet er veel beter uit! Zou hem daar wel iets meer aan je been willen zien.

Hij geeft niet na inderdaad, maar het ging mij meer om de stelling, naar binnen kijken om mijn bene heen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:30

Hmm, hij lijkt te kantelen, niet te buigen in de nek. (Mond wel naar binnen, bovenkant hoofd niet.)

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:33

Op de foto drukt hij inderdaad zijn rug weg, dat was het eerste wat me opviel. Als je het tempo nog wat opvoert wordt het voor hem véél makkelijker om te lopen, je zult zien dat hij dan ook makkelijker nageeft/ontspant. ik ken het hoor, ik heb ook nog veel moeite met activiteit, maar ik merk dat wanneer ik meer tempo heb, mijn pony dan pas ontspant en nageeft :)

Verder ziet het er goed uit! :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:37

gerpiegorp schreef:
Op de foto drukt hij inderdaad zijn rug weg, dat was het eerste wat me opviel. Als je het tempo nog wat opvoert wordt het voor hem véél makkelijker om te lopen, je zult zien dat hij dan ook makkelijker nageeft/ontspant. ik ken het hoor, ik heb ook nog veel moeite met activiteit, maar ik merk dat wanneer ik meer tempo heb, mijn pony dan pas ontspant en nageeft :)

Verder ziet het er goed uit! :D

Dankjewel! Nog meer tempo dus! :D

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:05

Wat vinden jullie hiervan?
Afbeelding

Ik vind het zelf een vrij nette foto. Ik rij geen wedstrijden met hem. Helaas was dit in een periode waar vlak daarna een sluimerende blessure is ontdekt, waarvoor hij nu in een revalidatiecentrum staat. Hij heeft twee maanden hiervoor nog wel wat beter gelopen, maar daar helaas geen foto's van. Ik heb geen les met hem gehad, omdat wij dit net op wilde gaan pakken toen de blessure werd ontdekt. Nadat hij terug is wil ik zeker les gaan nemen.
Ik ben benieuwd!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:46

Ziet er erg vriendelijk en net uit!
Wel zou ik iets meer gewicht op de achterhand willen zijn, mist hij wat activiteit?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:00

JudArthos schreef:
Wel zou ik iets meer gewicht op de achterhand willen zijn, mist hij wat activiteit?

Dat zou inderdaad best kunnen. Ik pak hem soms wel op, en dit gaat dan ook wel goed, alleen niet voor heel lang omdat hij het toch lastig vind. Alleen deze keer niet gedaan, het is een jachtpaard en had de dag ervoor een jacht gelopen. Dus dan is het altijd lekker lang laag, niet te veel vragen. Maar ben het met je eens dat ie meer op de achterhand mag. Actief is ie daar in tegen wel, je hoeft er maar aan te denken en hij gaat al.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 01:04

liekec schreef:
JudArthos schreef:

Dat zou inderdaad best kunnen. Ik pak hem soms wel op, en dit gaat dan ook wel goed, alleen niet voor heel lang omdat hij het toch lastig vind. Alleen deze keer niet gedaan, het is een jachtpaard en had de dag ervoor een jacht gelopen. Dus dan is het altijd lekker lang laag, niet te veel vragen. Maar ben het met je eens dat ie meer op de achterhand mag. Actief is ie daar in tegen wel, je hoeft er maar aan te denken en hij gaat al.

Aah oke, was maar een gokje vanaf een foto haha :D Ook een kwestie van tijd dus voor hij meer kracht op zijn achterhand zal kunnen nemen :)

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:21

AlwaysH schreef:
Hoi! Hoe vinden jullie deze galops foto ogen?

[ [url=m/HtgLTe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij maken hier echt kilometers en dit filmpje laat goed zien dat het eindelijk goed gaat <3

https://www.youtube.com/watch?v=fLCCMsr1Sew

Op de galopfoto zie ik inderdaad veel spanning, wat betreft je filmpje vind ik het mooi ogen. Je paardje mag inderdaad wel wat meer voorwaarts zijn, maar hier kan je makkelijk aan werken (Ben ik met mijn eigen paardje ook mee bezig). Zo te zien ben je goed bezig!!! *\o/*
Ik wil wel even opmerken dat ik de indruk heb dat je zadel niet echt 100% goed ligt, je krijgt namelijk steeds een terugslag als je aan het lichtrijden bent

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:41

Mijn paard schud de laatste tijd erg veel met haar hoofd, wat zou dat kunnen zijn?

Verder lukt het nog steeds niet om haar aan de teugel te rijden, af en toe lukt het 2 rondjes.
ze is ook heel erg snel afgeleid. Gelukkig krijg ik goede begeleiding, maar ik zou toch graag wat tips of dingen horen die jullie zouden proberen?

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:07

Zadel ligt niet goed nee, hier heb ik helaas niks over te zeggen.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:24

Past het bit goed Sanne?
Aanleuning/aan de teugel kun je niet vragen. Dat moet je krijgen.
Vanuit een correcte losgelaten vwnw ietsjes begrenzing aangeven, waarbij je wel aangeeft dat het paard in hetzelfde tempo moet blijven lopen. Het kost tijd.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 14:07

Milkberry schreef:
Past het bit goed Sanne?
Aanleuning/aan de teugel kun je niet vragen. Dat moet je krijgen.
Vanuit een correcte losgelaten vwnw ietsjes begrenzing aangeven, waarbij je wel aangeeft dat het paard in hetzelfde tempo moet blijven lopen. Het kost tijd.

Zelf heb ik inderdaad het idee dat ik niet het juiste bit heb, gewoon omdat ze er ook geen reactie op geeft. Dit is een simpele van harry's horse dubbel gebroken watertrens. Wat zou jij voor bit adviseren? Kan ik er altijd info over zoeken ;)