Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Simpelman schreef:Ik heb een leuke test:
Voor de mensen die me niet te pruimen vinden....
Zet jezelf op handen en knieën, vierkant, trek je rugspieren aan, holle rug, hoofd hoog.
Spreidt nu je armen opzij, probeer je evenwicht te bewaren.
Voor diegenen die me wel vinden gaan....
Zet jezelf op handen en knieën, vierkant, trek je buikspieren flink aan, bolle rug, hals laten vallen.
Citaat:Ik heb een leuke test:
Zet jezelf op handen en knieën, vierkant, trek je rugspieren aan, holle rug, hoofd hoog.
Citaat:Voor diegenen die me wel vinden gaan....
Zet jezelf op handen en knieën, vierkant, trek je buikspieren flink aan, bolle rug, hals laten vallen.
arie53 schreef:Citaat:Ik heb een leuke test:
Niet de armen opzij maar nu bewegen.Citaat:Voor diegenen die me wel vinden gaan....
Niet de armen opzij maar nu bewegen.
Veulen84 schreef:Gaat er om dat hier meerdere mensen zijn die zeggen dat een paard nooit achter de loodlijn mag worden gereden. En dan is het in dit geval goed?
Ik heb er geen probleem mee, ik heb eerder al gezegd dat het best kan dat er paarden zijn die je zo zou kunnen rijden zonder problemen. Maar dat was absoluut out-of-the-question voor een groep mensen hier. Dus dan wil ik ook weten waarom het hier dan ineens wel okee is.
vur schreef:Een filmpje met rijderij die aansluit op onder andere de LL-discussie. En nu eens geen PRE.
http://www.topdressage.tv/phpBB3/viewto ... 190&t=7777
Fransje_70 schreef:Het paard is knetterjong en loopt nog niet in balans, logisch dat het soms achter de loodlijn kruipt, en hij verliest soms zijn balans, etc etc, dat wordt ook allemaal toegelicht door Pedro Torres.
Ik heb het filmpje niet gepost ivm loodlijn debat.
Het lijkt me meer dat je denkt een punt te kunnen scoren in het tegen of vóór zijn ivm ll, maar dat slaat bij dit trainingsfilmpje de plank mis. Als het een filmpje was van een paard dat P.T. uitbrengt in officiele wedstrijden en het paard continu achter de ll werd gereden, had je een punt.
Heb je eigenlijk de volle 45 minuten bekeken en bestudeerd of er eventjes een blik op geworpen, gezien dat het paard eventjes achter de ll kruipt en m toen uitgezet? Ook het gebruik van de binnenteugel ligt hij overigens toe, waarom hij dat doet.
Je hoeft er wat mij betreft niet naar te kijken hoor, het was alleen voor de mensen die het leuk vinden te zien hoe een piepjonge hengst de eerste beginselen van de WE training krijgt.
midgie schreef:@simpleman, dat is precies het zelfde zoals ik het doe, vind het een beetje vreemd dat je dit in dit topic moet vertellen, zijn allemaal mensen die denken heel veel te weten terwijl jij hun de basis moet vertellen,
Simpelman schreef:Ik denk dat beide video's uitzonderlijk zijn en daarom niet goed gebruikt kunnen worden voor de loodlijn discussie.
Bij beide video's is er sprake van een groot commercieel belang, men verkoopt er "handel".
Beide kooplui geven een presentatie van hun handel en dat moet er dan wel zo aantrekkelijk mogelijk uitzien.
Men is er gedwongen een beetje te smokkelen.
Simpelman schreef:Beide ruiters zijn gedwongen voor groot publiek een heel jong paard te presenteren dat zo dicht mogelijk komt bij perfectie.
Iedere beweging moet 100% gecontroleerd blijven, je kunt het publiek niet even uitleggen dat het normaal thuis beter gaat.
Om zo veel mogelijk controle te hebben stellen ruiters hun paard te kort in, we kennen het allemaal....
Simpelman schreef:Beide paarden zijn té jong om veel meer dan basiswerk mee te kunnen doen.
Naar echte ongedwongen perfectie werken we 12 jaar toe.
Simpelman schreef:Beide paarden zijn in horizontaal evenwicht maar beide paarden kunnen niet op de achterhand komen.
Beide ruiters weten heel goed dat hun paard regelmatig te diep gaat en doen regelmatig zichtbaar pogingen dit te corrigeren.
De momenten van spontaan aangeboden verzameling zoals jonge paarden die aanbieden worden gesmoord in de hand.
vur schreef:Een filmpje met rijderij die aansluit op onder andere de LL-discussie. En nu eens geen PRE.
superwoman schreef:vur schreef:Een filmpje met rijderij die aansluit op onder andere de LL-discussie. En nu eens geen PRE.
Wat een super fijn filmpje, thanks.
(als je nog meer fijne filmpjes hebt die niet direct in dit topic passen, mag je ze ook via pb sturen)