SaskiaStar schreef:Hoi,
Vandaag weer concours gehad, helaas vooral 1e parcours een zeer teleurstellend resultaat door wederom een dubbel.
Stijl-oxer op, schrik niet, 7.60m parcoursbouwer heeft het nog even voor me nagemeten, volgens hem was dat normaal ook in een B-parcours.
Uitleg van de parabool dus landing op ca. 1.20 na de sprong, galopsprong 4m en afzet op ca. 1.20 vond hij onzin.
Ik vroeg hem de juiste berekening maar dat kon ik zelf wel uitrekenen zei hij![]()
Jammer want paard sprong heel goed verder, ondanks dat ik liep te prutsen met losspringen.
2e parcours zelfde afstand maar toen oxer-stijl ging wel goed, helaas maakte ik toen van schrik een stuurfout en had een stop op een stom simpel stijltje.
Jammer volgende keer beter maar hoe ik nu moet gaan oefenen op die grote afstanden heb ik geen idee van?
Tips zijn welkom.
Overigens heb ik me voorgenomen voortaan altijd aan parcourbouwers te vragen wat de preciese afstand is, dan weet ik tenminste wat wel lukt en wat niet.
Dubbel staat vaker ruim in een B parcours. Heb nu 2 keer achter elkaar gehad dat de dubbel op 8,5 stond. Gewoon op hoger tempo inrijden dus.