Springert schreef:Ik heb ze gekocht bij Willemsen springmateriaal. Is een setje van 12 zeiltjes met allerlei opdrukken.
Waar zit die, kom met googlen toch echt niet op een Willemsen?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SaskiaStar schreef:Springert schreef:Ik heb ze gekocht bij Willemsen springmateriaal. Is een setje van 12 zeiltjes met allerlei opdrukken.
Waar zit die, kom met googlen toch echt niet op een Willemsen?
Wirobelgje schreef:Hier een meelezer die zich eventjes meldt
dankzij dit topic ben ik ook terug begonnen met het "springen" op te pakken. Ben zo een verschrikkelijke angsthaas (stilaan minder en minder).
Er is 1 tip die mij heel erg helpt en dat is: fun krijgen in het springen door enkel dat te doen waar je jezelf goed bij voelt.
Dankzij die tip heb ik, weliswaar in een in-uit-lijntje, eergisteren een steiltje van wel 70 cm hoog gesprongen. haha
vond mezelf echt wel stoer en vooral ik had eigenlijk best wel lol tijdens het springen. Voelde volledige controle over mijn gillende-renpaard, paard had er evengoed veel plezier in (stalgenootjes aan de kant bevestigden dit) en wat is er nu leuker dan lol met je knol?
ach ja, ik wou alleen maar melden dat ik dus bijzonder happy ben met al de bruikbare tips in dit topic.
Dat er nog veel pagina's en tips bij mogen komen
Springert schreef:Ik kan hem ook nergens meer vinden. Is alweer een paar jaar geleden, misschien zn bedrijf verkocht??
Willemsen & v/d Werke heette het voluit volgens mij.
schoentje schreef:Springert schreef:Ik kan hem ook nergens meer vinden. Is alweer een paar jaar geleden, misschien zn bedrijf verkocht??
http://sponsorhindernissen.hindernissen.nl/
Ik weet niet of ze die zeiltjes nog hebben. Dat is volgens mij een beetje uit de mode, ik weet dat mijn oom die een jaar of 15 geleden had.
schoentje schreef:Springert schreef:Ik kan hem ook nergens meer vinden. Is alweer een paar jaar geleden, misschien zn bedrijf verkocht??
http://sponsorhindernissen.hindernissen.nl/
Ik weet niet of ze die zeiltjes nog hebben. Dat is volgens mij een beetje uit de mode, ik weet dat mijn oom die een jaar of 15 geleden had.
Martenique schreef:Hebben jullie wel eens last dat de lus van je teugels onder je shabrak aan de voorkant vasthaakt? Dat heb ik met een shabrak best vaak en is heel irritant! Het is nadat ik mijn teugels korter ben gaan pakken en verder voor me te houden gebeurd. Nu had ik vandaag een PK pad onder mijn zadel gelegd en was het probleem over. Maar vind voor springen een shabrak eigenlijk fijner.
Sugarfoot schreef:Martenique schreef:Hebben jullie wel eens last dat de lus van je teugels onder je shabrak aan de voorkant vasthaakt? Dat heb ik met een shabrak best vaak en is heel irritant! Het is nadat ik mijn teugels korter ben gaan pakken en verder voor me te houden gebeurd. Nu had ik vandaag een PK pad onder mijn zadel gelegd en was het probleem over. Maar vind voor springen een shabrak eigenlijk fijner.
Hee, daar heb ik inderdaad ook wel eens last van....
horse_girl schreef:Sugarfoot schreef:
Hee, daar heb ik inderdaad ook wel eens last van....
Ik heb dat vaak als ik de lus onder de teugels door heb hangen (met dressuur). Nu hang ik meestal de lus over de teugel heen en nergens meer last van.
An1985 schreef:ik heb hier ook weleens last van maar dan pak ik de teugels altyd ''dubbel'' vast dan gebeurd het niet meer!
een vriendin heeft pony teugels gekocht omdat ze hetzelfde probleem had!
anders kan je altyd nog een knoop in het eind van je teugels doen, al vind ik dat zelf niet zo fyn!
Martenique schreef:An1985 schreef:
Hoe pak je dubbel vast? zoals westernruiters die met twee teugels rijden?
francescalex schreef:Beste Marcel,
Aangezien dit een springforum is met een HK tintje wil ik je de volgende vraag voorleggen.
Paard( 7 jaar oud) liep onregelmatig. Eerst in het zout met water gezet omdat de hoefsmid dacht dat het een ontsteking was.
Hielp niet. Toen met Animal Intex, een soort anti-flematorio in witte watten. Dit was eveneens nul op rekest.
Bovengenoemde situatie duurde 3 weken en nog steeds onregelmatig.
Uiteindelijk besloten om de hoef open te maken en toen bleek dat de hoef ( achter links) gebroken was en er een ontsteking naast zat. Hij was gebroken onder het ronde gedeelte van het ijzer tot ongeveer 7 cm omhoog.
Doordat hij de voorzijde van de hoef probeerde te ontlasten en meer liep op de achterzijde van de hoef , was haar straal en middelholte, erg geirriteerd geraakt. Dit is nu gelukkig voorbij.
De arts had dit nog nooit meegemaakt en de hoefsmid pas 2 keer in zijn praktijk.
Ontsteking eruit gesneden en de hoef rust gegeven voor 4 dagen.Nu sinds 1 week longeren maximaal voor 10 minuten per dag en stap 25 minuten. Hij loopt niet meer onregelmatig en we gaan de goede kant uit.
Nu mijn probleem. Het is van evident belang dat ik zijn hoef schoonmaak. Hij tilt onder geen beding zijn been meer op waar de hoef gebroken was. De andere hoeven schoonmaken is geen probleem.
We hebben het ook met een touw geprobeerd maar nu is hij zo slim als ik zijn evenwicht verbreek dat hij snel zijn voet optilt en weer neerzet. Zelf de hoefsmid weet geen raad met deze situatie. Wordt gek van deze situatie.
Wat zou jij doen in deze situatie?
gr.
emile
Martenique schreef:Jammer dat er de laatste pagina's niet veel oefeningen meer bij komen. Het is vooral herhalen van oefeningen en tips die eerder besproken zijn.