Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Petulan schreef:Een slof is een hulpmiddel, geen martelwerktuig. Dat 'ie gebruikt wordt tijdens een les onder toezicht van een instructrice lijkt mij echt geen probleemProbeer er natuurlijk wel naar toe te werken dat je uiteindelijk de slof niet meer nodig hebt!
Ik heb ook een tijdje om die reden (rennen enzo) met een slof gereden met mijn merrie. Nu: nergens meer last van, en heb m hoogstens 3 keer echt moeten gebruiken!
Je paard vooruit slaan met een zweep terwijl hij terecht bang is, dat vind ik eerder iets van de 'verkeerde kant'..
Dan leer JIJ het wel, bedoel jeCitaat:Dan leren we het wel.
baronnetje schreef:ik rij met pelham dus me paard rijd makkelijk aan deteugel maar de kunst is nu om hem ook ontspannen te rijden.. (ok zonder pelham krijg ik hem redelijk goed naar benede) ik vind dat je het ook zonder hulpteugels met kunnen..
baronnetje schreef:ik rij met pelham dus me paard rijd makkelijk aan deteugel maar de kunst is nu om hem ook ontspannen te rijden.. (ok zonder pelham krijg ik hem redelijk goed naar benede)
Connie_ schreef:wat bij mij heel erg heeft geholpen bij mijn pony die ik destijds had, was om heel veel verzameld te rijden en vaak overgangen maken. zo werd ze veel rustiger, daardoor werd ze meer ontspannen en werd ze ook nageefelijker!
superwoman schreef:baronnetje schreef:ik rij met pelham dus me paard rijd makkelijk aan deteugel maar de kunst is nu om hem ook ontspannen te rijden.. (ok zonder pelham krijg ik hem redelijk goed naar benede) ik vind dat je het ook zonder hulpteugels met kunnen..
imo valt een pelham-bit ook onder een hulpmiddel, net als een hulpteugel.
superkelsey schreef:Mijn shetlander wilt echt niet aan de teugel en ik heb al jullie tips al geprobeert.
Ik denk dat je niet kan leren van een lapje tekst
beantsje schreef:Daar ben ik het niet mee eens; eigenlijk kan je het zien als een stang-en-trens ineen. Reuze handig voor bijv. een paard/pony die niet genoeg ruimte in zn mond heeft voor die hele ijzerwinkel en in engeland regelmatig in de jacht gebruikt.
lailapri schreef:omdat het je kan helpen, mar je kan er ook mee martelen. En ik bedoel dat niet helpen in de zin van hulpmiddel waar superwoman op doelt. ik zou het liever ook niet gebruiken maar rij geen wedstrijden en al helemaal nog niet op dat niveau dus hoef daar ook geen keuze in te maken.