Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
schoentje schreef:vivana schreef:Zo even wat anders;
Vandaag moest onze Aretto starten op het NK te Ermelo....
Met een mooie 4e plaats (dubbel 0) zijn we zéér tevreden naar huis gegaan!
Gefeliciteerd Vivana!
Gelukkig niet voor niets zo'n eind gereden.
Ik vind wat hetere paarden juist wel fijn. Je moet er wel wat meer geduld mee hebben, maar ik heb er veel mee gewonnen.
Er is idd wel goed en slecht heet. Een gestoord hete die niet te sturen en remmen is vind ik ook niks aan.
Springert schreef:En....het is een bewezen feit dat amazones veel beter overweg kunnen met de wat hetere paarden. Die hebben liever een paard dat wat trekt op de hindernis, terwijl mannen liever wat duwen. Bij mij wordt een heet paard alleen maar heter, dus is het niet verstandig om die te nemen.
Biertabje schreef:en toch zijn het vaak de hete paarden die juist been nodig hebben
schoentje schreef:Leuk SaskiaStar! daarmee maak je een mooie hindernis, valt denk ik wel snel om met wat wind. Moeten er geen dwarspootjes onder?
An1985 schreef:ik was afgelopen weekend op concours en by de devoucoux stand lieten ze me de ''gymer'' zien..
Marcel (en de rest) kennen jullie dit?
en wat denk je ervan? hieronder in de link een filmpje!
http://www.youtube.com/watch?v=gQw9AckTtzI
Appieee schreef:Marcel, hoe denk jij over de hoogte voor een springcombinatie in de klasse B bij oefenparcoursen of oefenspringen?
Mijn paard heeft veel ruimte over en vertoont verder ook niet echt problemen in het B parcours, dus het leek me leuk om vast af en toe wat hoger te proberen voor als we straks naar het L springen gaan, ook al hebben we onze punten daarvoor nog niet. We kunnen i.v.m. vervoersproblemen namelijk niet zo vaak starten. Zou je aanraden om op eigen hoogte te blijven oefenen en wat meer naar de techniek te kijken of denk je dat het niet onverstandig is om gewoon eens te proberen om iets hoger te gaan? Of is het heel raar dat ik over "maar" 10 cm alles zo in overweging neem?