Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sethlover schreef:even een vraagje, mijn paard staat nu op stal in verband met de sneeuw. En hij is nogal vurig, echt bijna niet bijelkaar te rijden omdat hij de hele tijd wil rennen omdat hij zoveel energie heeft.. Wat kan ik hier tegen doen?? Want hij wil ook niet tot rust komen en onderin lopen als hij zo is.. En hij is al ongeveer 2 weken zo.. Iemand tips om hem weer rustig te krijgen?? Zodat hij weer netjes kan lopen??
(longeren en losgooien helpt niet)
Paardje_13 schreef:gister in de les liep de pony waar ik op zat echt super en ik kreeg haar ook een hele tijd aan de teugel en dan raakte ik haar zomaar weer kwijt. maar het was een fijne les
hcSugarbabe schreef:aan de teugel???!!! je hoort je paard niet aan de teugel te rijden, maar hem na te laten geven. maar ik vind dat je dat niet kunt bespreken. maar je moet lessen nemen en kilometers maken.
hcSugarbabe schreef:aan de teugel???!!! je hoort je paard niet aan de teugel te rijden, maar hem na te laten geven. maar ik vind dat je dat niet kunt bespreken. maar je moet lessen nemen en kilometers maken.
Paardje_13 schreef:ik had veel overgangen gemaakt en heel actief voltes stelling wijken weetikhet we hadden ook veel langer dan normaal ingrereden door het weer.
Paardje_13 schreef:nee het was geen krul dat weet ik zeker het was zo ontspannen. paardje wordt vaak door kleintjes gereden en wil nog wel eens met dr neusje naar het plafond maar ze zocht echt mijn hand op want ik heb geen kneepjes gegeven (doe ik nooit)
xx.amber schreef:ze is heel actief en is niet moe te krijgen als je met haar omdraai (rijden in een wei) is ze weg in vollegalop en dan kan je haar echt neit meer terug krijgen wat je ook doet.
xx.amber schreef:maar dan nu hoe leer ik haar aan de teugel ?????
xx.amber schreef:want ik heb wel een gewoon zo geprobeert en dan gewoon teugel laag houden maar dan heeft ze de nijging om te steigeren duzz...
xx.amber schreef:PLEASE wie heeft er een goede tip voor me ????
Yamcha schreef:het is geen rijtechnisch probleem, maar onkunde van de ruiter(s). Zijn jullie wel de goede maat voor de shet? Kleine paardjes hebben wel eens de neiging om te gaan racen met (te) grote ruiters, puur om in evenwicht te blijven. Ik heb niet het idee dat jullie bijzonder goed kunnen rijden, dus wss moet de pony nogal veel doen om niet ter aarde te storten...... ik vermoed dat daar de oorzaak van het race-probleem ligt
Zoals inmiddels aardig bekend zal zijn op Bokt, ben ik bepaald geen fan van 14, 15-jarigen op shetlanders
Yamcha schreef:En terechtzou ik ook doen. Je rijdt ze naar voren, en dan hou je ze tegen..... idd hét recept voor steigeren.
Margoot schreef:wat dacht je van een stuk van de wei afzetten, en de pony eerst lekker vlot aan je been krijgen. Lekker veel overgangen, voltes inrijden etc. Laat dat ideale 'shetlanders lopen zo schattig aan de teugel dus de mijne moet dat ook' verhaal nou maar weg. Lekker rijden, vlot worden, het komt allemaal vanzelf.
xx.amber schreef:Niet verkeerd opvatten hoorw maar ik rij NOOIT meer op me shetlander dat vind ik gewoon te zieliig ik ben veel te groot en te zwaar , en ben zelf geen fan van als je op die leefstijd nog op een shetlander rijd, maar me nichtje rij op haar me nichtje is rond de 30 kg en de pony rond de 90 cm.
xx.amber schreef:Yamcha schreef:En terechtzou ik ook doen. Je rijdt ze naar voren, en dan hou je ze tegen..... idd hét recept voor steigeren.
je snap me niet ik bedoel gewoon als ik naast de pony staat en als ze stil staat.
xx.amber schreef:Margoot schreef:wat dacht je van een stuk van de wei afzetten, en de pony eerst lekker vlot aan je been krijgen. Lekker veel overgangen, voltes inrijden etc. Laat dat ideale 'shetlanders lopen zo schattig aan de teugel dus de mijne moet dat ook' verhaal nou maar weg. Lekker rijden, vlot worden, het komt allemaal vanzelf.
maar waaromo zou je kwpn paard wel aan de teugel laten lopen en een shetlander niet ?
Margoot schreef:Ga je niet lopen focussen op shettie's aan de teugel, dat vind ik gewoon zielig hoor.