Ik heb zelf ook een (heel erg) hete pony, zowel in het rijden als het springen. Ik stap zelfs op met een blok(op een 1m49 hoge pony

Heel fijn topic trouwens, kan je veel van opsteken!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wadi_ schreef:Hallo, ik lees al een tijdje mee in dit topic maar heb nog nooit gereageerd.
Ik heb zelf ook een (heel erg) hete pony, zowel in het rijden als het springen. Ik stap zelfs op met een blok(op een 1m49 hoge pony) omdat ze anders te gespannen wordt om op te stappen. En ik krijg mijn pony het rustigste door veel veel veel te werken, hoe meer ik er mee werk, hoe rustiger ze wordt. In de vakanties 's morgens longeren en 's avonds rijden en de dag voor jumping altijd springen. Bij mijn pony moet je heel veel geduld hebben en zeker niet beginnen te trekken, anders heb ik weer een half uur nodig om ze rustig te krijgen
verder is er voor de extreme gevallen nog wel een middeltje...
Heel fijn topic trouwens, kan je veel van opsteken!
An1985 schreef:Wadi_ schreef:verder is er voor de extreme gevallen nog wel een middeltje...
een doping vry middeltje??
Springert schreef:An1985 schreef:
een doping vry middeltje??
Nee...dopingvrije relaxers zijn er niet. Ze zijn allemaal positief of werken niet.
Wadi_ schreef:Springert schreef:
Nee...dopingvrije relaxers zijn er niet. Ze zijn allemaal positief of werken niet.
Het is ook geen medisch middel![]()
Maar als het in het 'vlakke werk' rustiger gaat dan gaat het springen toch ook meer ontspannen? Bij mijn pony in ieder geval toch wel
Edit: Na ong. een jaar hadden we het bij mijn pony eigenlijk ook opgegeven, we dachten dat we ze toch niet meer rustiger gingen krijgen. Ben ik blij dat we ze toen nooit hebben weggedaan. Ik spring er nu 1m20 parcours mee en het is de enige pony waarvan ik weet dat ik altijd aan de eindmeet kom(stopt nooit). Maar je hebt natuurlijk wel paarden waar niets bij helpt en die gevaarlijk worden, maar zo zijn er toch wel niet al te veel?
vivana schreef:Zo even wat anders;
Vandaag moest onze Aretto starten op het NK te Ermelo....
Met een mooie 4e plaats (dubbel 0) zijn we zéér tevreden naar huis gegaan!
schoentje schreef:vivana schreef:Zo even wat anders;
Vandaag moest onze Aretto starten op het NK te Ermelo....
Met een mooie 4e plaats (dubbel 0) zijn we zéér tevreden naar huis gegaan!
Gefeliciteerd Vivana!
Gelukkig niet voor niets zo'n eind gereden.
Ik vind wat hetere paarden juist wel fijn. Je moet er wel wat meer geduld mee hebben, maar ik heb er veel mee gewonnen.
Er is idd wel goed en slecht heet. Een gestoord hete die niet te sturen en remmen is vind ik ook niks aan.
ieris schreef:Hoi Marcel, fijne pasen!
Het is weer april en het outdoor seizoen is begonnen.
Gister ging ik naar oefenspringen en daar hadden ze een parcour staan in de buitenbak, door de vele regenval was het echt een flinke modderpoel geworden.
Ik durfde er eerst niet op te springen mijn paard heeft hoefijzers en ik was bang dat ze uit zou glijden.
Binnen kon je gelukkig inspringen en heb me daar goed vermaakt met de 2 inspringhindernissen.
Heb het buiten nog even geprobeerd maar de bodem was echt zwaar.
Nu vroeg ik me af wat vind jij van springen op grasbodem met slecht weer, trek je je paarden dan terug als de bodem echt te zwaar is of vind je dat je het toch kunt proberen?
Ik vind het zelf best eng om op gras te springen als het slecht weer is, ik ben dan bang voor blessures.
En als je oefent op droog gras, moet je dan altijd kalkoenen
in de hoefijzers draaien? Als je ongeveer 80 cm tot 1 meter oefend, of is dat niet nodig?
Lante schreef:Gister mijn eerste parcoursje gesprongen. Eerste manche foutloos (was BB hoor) en tweede fout parcours fout parcours, 2 balkjes en bijna val, want ze ging links waar we rechts moesten.Dat paard is behoorlijk heet. In het eerste parcours was het nog wel wat te controleren, maar de tweede was echt een ramp haha!
En ik kan het parcours niet onthouden, dat werkt dan ook niet echt mee.
Springert schreef:Dat was jammer van die tweede ronde, ja.
Ach....iedereen vergeet zn parcours wel eens....zelfs de allerbesten.