Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hwn schreef:@Veulen, jouw post zou ik me helemaal in kunnen vinden, op voorwaarde dat:
1. we met een fiets reden, en niet met een levend wezen
2. de mensen het "juiste" willen leren, en ook zien en voelen wat goed en niet goed is, en beseffen wat hun paard fysiek en mentaal aankan. Sommigen gaan zich bijvoorbeeld teveel focussen op sportprestaties en willen tegen dan dit of dat niveau van wedstrijden rijden, en gaan zo de boel forceren, met alle gevolgen van dien.
Heb het hier helaas te erg zien fout gaan om deze aanpak nog aan te durven, ik zou op zijn minst een lesgever moeten hebben zien lesgeven (is pas sinds dit jaar dat ik met mijn eigen paard les durf nemen van lesgevers die ik nog niet aan het werk gezien heb, vroeger durfde ik haar daar niet aan blootstellen). Iedereen beoordeelt de situatie natuurlijk vanuit zijn eigen achtergrond en ervaringen, wie al wat negatieve bagage meesleurt, gooit dit niet zo snel overboord.
En de ideale lesgever kan zich natuurlijk perfect aanpassen qua stijl en qua uitleg aan ruiter en paard, maar helaas, zo'n lesgevers zijn idd maar dun gezaaid. Hier ook het probleem dat ik meer visueel ingesteld ben, en de technische hulpen die ik krijg van been hier en hand daar, dat werkt slecht voor mij, vertraagt me enorm.
@Zooist, ik ga ook even bijlezen.
sneeuwpop schreef:Babootje, ik snap wel wat je bedoeld. Ik zie het gewoon anders. Ik zie het als service naar je klant. Die instructeur rekent het toch aan de klant door en de klant betaald al voor het gebruik van de bak....
Of die klant nu "vrij" rijdt of les heeft, kost de pensionhouder geen extra werk of andere kosten...
Wanneer de pensioneigenaar zelf les geeft,vind het wel anders...dan is het lastiger met inplannen van zijn eigen lessen-lesklanten.
Veulen84 schreef:Een fiets is niet bewerkelijk zoals een paard. Dan zou je die problemen niet hebben. De dingen die jij zoekt zijn misschien niet geschikt voor mij of mijn paard. Niet elke instructeur is goed, maar om om die reden alle instructeurs te willen weren is raar.
Ik heb een heel hoog eisenpakket voor instructeurs. Maar dat wil niet zeggen dat een instructeur die voor mij niet in aanmerking komt ook meteen voor niemand geschikt is. Probeer je geest een beetje open te zetten en te kijken naar het feit dat er meer is dan alleen AR... En die andere dingen hebben ook wel goede dingen hoor.
x_Kimberlyxx schreef:Niet verwacht dat de discussie zo zal eindigen haha, ik heb alleen nog een vraagje kan je ook wedstrijden rijden in de AR?
hwn schreef:Kimberly, normale dressuurwedstrijden zouden moeten klassieke rijkunst zijn, helaas is dat vaak bijlange niet meer het geval. Maar ik heb er goede hoop op dat het ooit weer goedkomt (jaja, ben een optimistje in 2014)