kenomaxbe schreef:[
Mijn paard is recht (door speciaal beslag, egg-bars) dus ik hoef niet naar ADB. Ik ken wel iemand die het ooit probeerde. Paard mank, veearts weet geen raad, bij ADB, ADB erop, rijdt paard in contrastelling, paard recht ! Het wonder was geschied, zolang hij bij ADB was en op die manier gereden werd (maar zo kan je toch geen wedstrijd rijden zeker, met het hoofd constant in dezelfde stelling). Eens het paard weer thuis was en de ruiter het niet zo nauw meer nam met het in contrastelling rijden was het paard gewoon weer mank ! Weg miraculeuze genezing !
[/quote]
Ten eerste: bij AdB zijn methode heb je dat speciale beslag niet nodig, ten tweede: geloof niet dat je na 1 lesje van AdB alles snapt en kan en hem niet meer nodig hebt om in die lijn verder te rijden. Dat gaat bij andere instructeurs ook niet (daarom nemen de meeste mensen wekelijks les jaren lang!!!!!!!) en bij hem dus ook niet! Jouw redenering is dus zo krom als een hoepel. Ik denk dat er meer bij komt kijken dan contrastelling. Zover was ik wel, maar ik heb zelf ook maar pas 1 lesje gehad, dus kan het verder ook niet uitleggen.
WAt is eigenlijk genezen? Is dat als een 3tje of 4tje teruggaat naar een 2? Dan is een paard met klinische hoefkatrol altijd genezen. Niet dus. Want hij loopt niet voor niets kreupel. Is een paard dan genezen als hij niet meer kreupel loopt? Misschien niet omdat het probleem weer de kop op steekt zodra het paard weer verkeerd belast wordt. Je zou het misschien genezen kunnen noemen indien de ruiter in staat zou zijn het paard op die plaats niet meer over te belasten zodat het dier weer regelmatig is.