Astragirl schreef:Wat is dan de waarde? Fysiek bekeken en geen anky is de top gelul?
Voor de duidelijheid nog maar een keer dan
:training van de buikspieren en het sneller maken van het achterbeen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Astragirl schreef:Wat is dan de waarde? Fysiek bekeken en geen anky is de top gelul?
:Zep schreef:VW-NW is vragen om een paard dat uit elkaar op de kop loopt. Ik snap niet waarom dat op bokt zo verheiligd wordt.
Zep schreef:Als ik mijn paard in een heel diep frame werk is die onderhals allesbehalve aangespannen
Zep schreef:Als ik mijn paard in een heel diep frame werk is die onderhals allesbehalve aangespannen
Appie schreef:Hoe kan het dan dat je bij een LDR-getraind paard wel degelijk een behoorlijke onderhals ziet?
Zep schreef:De positie van het hoofd tov de eerste halswervel is bij een diep frame nagenoeg gelijk aan die bij een "klassiek" frame. Het hoofd word achter de loodlijn gebracht door het "afrollen" van de wervels die het het dichtst bij de schoft liggen. De spieren die voor die beweging verantwoordelijk zijn liggen dieper in de hals. De bewering dat je met LDR verkeerde bespiering in de hand werkt is dus niet waar.
Zep schreef:Appie schreef:Hoe kan het dan dat je bij een LDR-getraind paard wel degelijk een behoorlijke onderhals ziet?
Waar baseer je deze bewering op?
Woodstock schreef:Als het paard boller moet worden, heeft hij hier zn buikspieren voor nodig. Als het paard dus zowel in zn hals als in zn achterhand verder 'opgerold' wordt dan normaal, moet hij zn onderlijn (dus ook buikspieren en onderhals) meer aanspannen dan normaal. Dat is het argument van de LDR voorstanders.

) , en daarnaast veel belangrijker:
maar als je over kwelling en beulerij begint word ik daar best beetje link van.
Astragirl schreef:Dan moet Anky hier eens komen vertellen...