Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Samsam schreef:Ja dat kan, maar wat doe je? welke subtiele hulpen geef je?

Samsam schreef:Samsam schreef:Ja dat kan, maar wat doe je? welke subtiele hulpen geef je?
Aqua8horse schreef:Aqua8horse schreef:[
Nee. Uit de praktijk blijkt dat het werkt. En door die draagtechniek komen ruiter en paard samen in balans. Het paard heeft mey deze techniek dus juist
GEEN
last van de ruiter
Maar wat doe je nou op een stilstaand paard voor 8 minuten, wat je nu draagtechniek noemt. Welke hulpen geef je?
Aqua8horse schreef:Karl66: Waar denk je dat ik mee bezig ben dan?
Het resultaat is zo geweldig dat ik me zelfs verplicht voel om dat te doen.
Waarom moet je in jouw ogen wedstrijden rijden om een goede theorie te ontwikkelen?
Ik heb namelijk die ambities niet. Sterker nog: ik vind alleen het rijden op een paard maar interessant als het paard een probleem heeft!
Weerstand tegen wedstrijden? Hoe kom je daar nu bij? Ik vind dat het niveau veel beter kan, zie de link naar de weesrtand tegen wedstrijden niet helemaal????
Citaat:RK: ik leer het paard zelf dragen omdat dat best een ingewikkelde techniek blijkt te zijn. Ik stoor het paard zeker niet anders zou ik er niet aan hoeven te beginnen. Dat leren dragen is overigens een eenmalig iets.
De paarden die jij noemt, zitten er ook tussen. Paarden ervaren die techniek als vertrouwd. Van de 180 heeft er nog niet 1 raar gedaan. Enkele waren overigens bij hun bazen razend vervelend.

Aqua8horse schreef:voor een groot gedeelte afhankelijk van de sugnaklen die het desbetreffende paard afgeeft.
Algemeen zou ik willen zeggen: het is een combinatie van zithulpen en beenhulpen. Teugels spelen nauwelijks een rol.
Dat ze gapend aan de kant stonden te kijken......... en geloof me nou, zo een talent heb ik echnie
Ik ben absoluut geen bijzondere ruiter 
Citaat:aqua, ik snap een aantal dingen in je betoog niet:
Jij geeft een stilstaand paard een combinatie van allerlei hulpen om stil te blijven staan? Hoe werkt dit in het verhaal hulp=straf, bij reactie haal je de hulp weg=beloning?
Hoe werkt dit bij een groen paard dat het begrip been- en zithulp nog niet kent maar daar blijkbaar iets mee moet doen om in balans te komen.
Hoe werkt dit bij een beleerd paard dat op basis van al die hulpen in beweging komt in plaats van stil te blijven staan.
Citaat:Quote:
aqua, ik snap een aantal dingen in je betoog niet:
Jij geeft een stilstaand paard een combinatie van allerlei hulpen om stil te blijven staan? Hoe werkt dit in het verhaal hulp=straf, bij reactie haal je de hulp weg=beloning?
Hoe werkt dit bij een groen paard dat het begrip been- en zithulp nog niet kent maar daar blijkbaar iets mee moet doen om in balans te komen.
Hoe werkt dit bij een beleerd paard dat op basis van al die hulpen in beweging komt in plaats van stil te blijven staan.