Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
shadow0 schreef:Hebben mensen die verstand hebben van mennen (ik las Maaike op een vorige pagina) hier misschien nog iets over te zeggen? Ik heb 0,0 verstand van mennen, maar ik kan me voorstellen dat het principe van 'voorwaartse hulpen' vs 'remmende hulpen' daar een belangrijke rol speelt, en je hebt je zit en gewichtshulpen niet om zaken te verfijnen. Mag je bij het mennen een voorwaarste hulp tegelijk met een teugelhulp geven bv? Hoe stuur je door de bochten?
Betteke schreef:Antoine de Bodt verteld exact hetzelfde alleen wat duidelijker en dat is puur klassieke rijkunst.
. Betteke schreef:Wat het mennen betreft zijn de hulpen heel simpel. Zweep is voorwaarts, en dan bedoel ik niet erop los slaan. De zweep vervangt de beenhulpen. Terugkomen gaat uitsluitend op teugel- en stemhulp. Door de bochten ga je als met de fiets, naar links is linkerteugel naar je toehalen, rechterteugel meegeven. Rechtsom andersom dus. Wel de bochten ruim nemen, anders blijf je haken achter een lantaarnpaal of zo.
Betteke schreef:Wat het mennen betreft zijn de hulpen heel simpel. Zweep is voorwaarts, en dan bedoel ik niet erop los slaan. De zweep vervangt de beenhulpen. Terugkomen gaat uitsluitend op teugel- en stemhulp. Door de bochten ga je als met de fiets, naar links is linkerteugel naar je toehalen, rechterteugel meegeven. Rechtsom andersom dus. Wel de bochten ruim nemen, anders blijf je haken achter een lantaarnpaal of zo.