Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
op de stang. Heeft die klassiekert niet nodig, Anky nogal wel.friemel schreef:Wat mij als eerste opvalt is het verschil in staart. Een teken van vreselijke spanning of pijn bij Anky.
Vervolgens het oog: vriendelijk en onstpannen bij de klassieke ruiter, onder Anky doods.
Whatever.... Kijk jij de filmpjes nog even van Wouter...
friemel schreef:
Dan nog een klein verschilletjeop de stang. Heeft die klassiekert niet nodig, Anky nogal wel.
De ruiter zelf: man is soepel en ontspannen, Anky verkrampt aan alle kanten. Om te beginnen in haar kaak en nek zo ook haar paard.
In de rug zit ook nogal een verschil. Zo bergop is die van Anky niet, eerder weggedrukt. Met als gevolg amper schoudervrijheid.
En tenslotte, bedenk wat er gebeurt als de dame en heer hun teugels even zouden moeten missen? Die klassieke gaat even vrolijk verder en
die van Anky? Die bokt haar eraf en verdwijnt van het toneel.
Zeg wil jij nog geloofwaardig overkomen, of kunnen we je nu in het mandje stoppen onder de S van Slaperd
....
yarrah schreef:Klassiek
Modern
Meningen?
friemel schreef:@Abby: Was het niet zo dat Baucher verongelukt is onder een zware kroonluchter en alleen nog met hand kon rijden? En komen daar de misinterpretaties niet vandaan? Waar Hinrichs de principes fijn toepast (al mag hij soms van mij ook net dat ietsiepietsie meer ronder of dieper vragen) gaan anderen ermee aan de haal tot in het absurde? Misschien omdat ze nog wachten op de vertalingen![]()
@ Kaja: Anky rijdt aan de top in de sector sport en het is onsmakelijk wat ze op deze foto's laat zien. Ik verheug me op het moment dat ze genoeg medailles verzameld heeft en met kind op schoot besluit om niet meer te scoren ten koste van levende wezens en haar eigen integriteit. Het is slechts een kwestie van tijd. Benieuwd hoe jullie je er dan uit gaan kletsen :D
Mireille1970 schreef:Er wordt juist NIET getrokken, de DRUK is minder dan in alle andere takken (op western na), de lichtheid onderin en bovenin is GROTER dan in alle andere takken, het van ACHTER zijn en ERONDER zijn achter groter, de DURCHLASSIGKEIT meer....
Jullie ervaren het als TE DIEP en TREKKEN in dat model.
DAT is zo fout. DAT is niet zo.... maar ik heb geen idee hoe het uit te leggen beter dan ik gedaan heb al 100x en nog begint Friemel over trekken...
marcolemar schreef:ik heb het al eens eerder gemeld het is een angst methode
ART_UMA schreef:Mireille1970 schreef:Er wordt juist NIET getrokken, de DRUK is minder dan in alle andere takken (op western na), de lichtheid onderin en bovenin is GROTER dan in alle andere takken, het van ACHTER zijn en ERONDER zijn achter groter, de DURCHLASSIGKEIT meer....
Jullie ervaren het als TE DIEP en TREKKEN in dat model.
DAT is zo fout. DAT is niet zo.... maar ik heb geen idee hoe het uit te leggen beter dan ik gedaan heb al 100x en nog begint Friemel over trekken...
Vraag is of bij het aanleren van LDR aan een paard dat ook zo is. Nicole U deed er geloof ik bij sommige paarden een half jaar over met longeren met slof voor het paard goed LDR liep (hoewel ze het zelf natuurlijk geen LDR noemt).
Als ik het samenvat is het idee voor een groot deel electrisch maken op de drijvende hulpen, zonder dat dit (veel) gewicht in de hand of weerstand tot gevolg heeft. Dat is feitelijk ook bij klassiek rijden het doel, wat is nu het LDR aspect dat daar dan nog extra aan verbeterd??
marcolemar schreef:is jouw mening, ik weet alleen wel anky ontspant niet als zij aan het losrijden is...
Noukie schreef:en wat heeft het voor zin om Anky persoonlijk aan te vallen?
1) ze kan zich niet verdedigen
2) veel dingen zijn gebaseerd op 'van horen zeggen'
lijkt me dus niet zo heel nuttig voor deze discussie.
milo schreef:"A lot of people are against our way of training because they think we over-bend the horses and that will hurt the neck and the back, but two professors have conducted a research project, and soon there is an article to be published, and so what we did unconsciously in our training has now been proven very good for the horse's well being."