Is diep & rond rijden in orde??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 01:19

Aimee, als anderen ergens baat bij hebben en er blij mee zijn, dan wil ik graag weten of ik er zelf ook iets aan zou kunnen hebben. Dan ben ik met name benieuwd naar een goede reden of ondersteunende argumentatie om iets in te kunnen passen in mijn eigen situatie (die slag acht ik mezelf wel toe in staat), met enige overtuiging.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:44

Pipo schreef:
Op dit moment zie ik nog steeds niet de voordelen van LDR tegenover klassiek. De buik en rugspieren train je bij beide methodes.

Dus wie kan gaan vertellen wat je traint bij LDR wat je bij klassiek niet doet?

Dat kan ik niet: ik kan wel vertellen wat je bij klassiek traint en bij LDR niet.........de beste ongedwongen en correcte spieropbouw en het beste ongedwongen en correcte spiergebruik Knipoog
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 24-03-04 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:54

Ter informatie: het onderzoek van professor Weiler is een heel boek met foto's!

Je kan dat gewoon bestellen bij een boekhandel want het heeft een ISBN nummer. Wat het kost weet ik niet want ik heb hem gekregen van professor Weiler Lachen Op dit moment kan ik niet kijken wat het ISBN nummer is want ik heb het net bij een paardendierenarts gebracht om te bekijken.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:14

Aqua8horse schreef:
Ter informatie: het onderzoek van professor Weiler is een heel boek met foto's!

Als je het ISBN nummer hebt graag! Heb je anders vast de precieze titel van dat boek, dan vind ik het ook wel.

Maar ik blijf erbij dat ik ook graag wetenschappelijke artikelen wil zien over de manier waarop het onderzoek is uitgevoerd, want wat ik heb gelezen rammelt dat toch behoorlijk. Wat niet wil zeggen dat zijn conclusies niet waar kunnen zijn! Het is dan alleen nog niet bewezen Knipoog

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:20

Het nummer weet ik niet en de titel is erg ingewikkeld.

Horst Weiler is op dit onderzoek gepromoveerd, dus rammelen kan niet. Ook heeft hij meerdere wetenschappelijke onderzoeken en publikaties gedaan over het paard. Hij kent werkelijk alles van het paard omdat hij vrijwel alles heeft onderzocht.
Dus ik denk dat, ondanks het voor velen confronterend zal zijn, men deze man en zijn onderzoeken niet kan en mag onderschatten.

Volgens mij heeft hij wel degelijk bewijzen geleverd. Hoe kom je erbij dat dat niet zo zou zijn Sprintje?

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:24

Aqua8horse schreef:
Het nummer weet ik niet en de titel is erg ingewikkeld.

Horst Weiler is op dit onderzoek gepromoveerd, dus rammelen kan niet. Ook heeft hij meerdere wetenschappelijke onderzoeken en publikaties gedaan over het paard. Hij kent werkelijk alles van het paard omdat hij vrijwel alles heeft onderzocht.
Dus ik denk dat, ondanks het voor velen confronterend zal zijn, men deze man en zijn onderzoeken niet kan en mag onderschatten.

Volgens mij heeft hij wel degelijk bewijzen geleverd. Hoe kom je erbij dat dat niet zo zou zijn Sprintje?

Ik kom daarbij omdat ik geen wetenschappelijke publicaties kan vinden! Maar wellicht zijn ze er wel hoor, heb ze alleen niet kunnen vinden op pubmed.

En geloof me ook promotie onderzoeken kunnen rammelen!!!! Wetenschappers zijn écht niet heilig (al zeg ik het zelf Clown )

Even voor de duidelijkheid, ik ben niet specifiek pro of contra LDR, ik vind persoonlijk dat je altijd naar het paard moet kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:26

A8h, ik zou ook graag het ISBN nummer krijgen, als je het boek straks weer terug hebt. Het lijkt me interessant om te lezen en om te zien hoe het onderzoek precies opgezet en gedaan is.

Met je eerdere conclusie over klassiek rijden, ben ik het meer dan eens.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:31

Oke, maar als iets bij voorbaat al slecht blijkt te zijn, hoef je toch niet naar het paard te kijken?

Deze man heeft alles onderzocht wat er in aan en op een paard zit. Wat voor belang zou hij er bij kunnen hebben om een wetenschappelijk onderzoek te gaan publiceren, in een paardenwereldje waar het toch al niet warm ontvangen zal worden, als het niet op wwarheid berust? Bovendien promoveer je niet zomaar.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:34

Dank je Lov! Leuk dat je dat zegt OK dan!

Zodra ik het terug heb, zal ik je het geven. Het is overigens wel in het duits en natuurlijk helemaal in vaktaal geschreven.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 10:44

Aimee schreef:
Jammer dat dit topic zo moet eindigen, want ja, op deze manier is dit het einde voor mij in dit topic. Vaarwel!

Clown Kinderen toch!? Kan ik nou niet eens meer even naar huis gaan zonder dat de toon veranderd? Clown

Kom Aimee, laat je niet zomaar "verjagen", zo bedoelde Lovely het vast niet (toooooch, Lovely Schijnheilig ??)

Over de klapschaats: Ik had begrepen dat het voordeel kwam van het langer op het ijs blijven van de hele schaats, met of zonder extra strekken van de voet.

Over dressuur prestaties: Dressuur is geen "meetbare" sport zoals schaatsen, maar een resultaat van het oordeel van mensen. Dat maakt het moeilijk om werkelijk te bepalen wie de "beste" is (da's helaas niet gewoon degene die het snelst de ring weer uit is Haha! ). Totdat er een objectief beoordelings systeem is ontwikkeld is het resultaat op de wedstrijden wat moeilijk te gebruiken als maat voor wat nou beter is...

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:44

Gefunden mit Google:

Citaat:
Prof. Dr.-Ing. Horst Weiler

Lehrgebiete:

- Schaltungstechnik

- CAE-Anwendungen in der Mikroelektronik

- Grundlagen der Elektrotechnik

- Leiterplattentechnologie

Leiter des Labors für

- CAE-Design

- Leiterplattenfertigung

Funktionen:

- Beauftragter Socrates-/Erasmus- Programm

- Beauftragter EU- Partnerhochschulen

Dienstzimmer: 2172

E-Mail : hweiler@fh-sw.de

TEL : +49/9721/940-810

Und jetzt suche ich weiter!!!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:47

Und die resultaten:

Citaat:
Weiler, Horst: Insertionsdesmopathien beim Pferd

Ein Beitrag zur Orthologie und Pathologie von Sehnen-, Band- und Gelenkkapselverankerungen beim Pferd unter Berücksichtigung der Insertion des Funiculus nuchae an der Squama occipitalis. Habil.
2001. 168 S. m. zahlr. meist farb. Abb. 30 cm, Kartoniert

Autor(en) Weiler, Horst Verlag FN-Verlag ISBN: 3885423758 Mehr zum Thema Orthopädie (vet.)
Pferde
Veterinärmedizin

Preis
39 EUR

Haha!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 10:48

Aqua8horse schreef:

Hoorde ook gisteren van iemand dat het een heel boek is. Jij hebt het gelezen A8h? Is het ook voor leken begrijpelijk of is het erg pathologisch. Het was vrij prijzig voor een boek dat niet te begrijpen zou zijn... (hopelijk vind diegene vandaag het isbn & titel terug...)

Volgens mij was dit niet zijn promotie werk, maar daarna, voor z'n habitilation (ofzo). Dus ook voor 'n promotie, maar niet voor promotie tot Dr. maar voor promotie van Dr. naar Prof. Dr. (systeem is in D anders dan hier). Grote kans dus, dat het echt goed onderbouwd werk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:49

QQQQ schreef:
Kom Aimee, laat je niet zomaar "verjagen", zo bedoelde Lovely het vast niet (toooooch, Lovely Schijnheilig ??)

Wat bedoelde ik hoe Verward. Ik wil alleen maar antwoord op de vragen die dit allemaal oproept, c'est tous.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:49

QQQQ, in mijn reactie boven die van jou, staat de titel van het boek, ISBN-nummer en de prijs!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 10:51

imker schreef:
QQQQ, in mijn reactie boven die van jou, staat de titel van het boek, ISBN-nummer en de prijs!

You're the best Imker! Haha!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:58

*bloost* Bloos

Dan hier ook nog maar een plaatje van de kaft, nu ben ik toch op dreef.

Afbeelding

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 11:01

imker schreef:
Dan hier ook nog maar een plaatje van de kaft, nu ben ik toch op dreef.

NU ben ik er zeker van, met zo'n kaft kan het alleen maar kloppen wat erin staat! Clown

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 11:03

*lacht zachtjes*

Idd. dit is wel zo'n ongelofelijk saaie kaft, dat het alleen maar wetenschappelijke praat kan zijn, die erin staat. Of het geld was even op en de drukker had alleen nog maar grijs papier liggen. Haha!

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 12:15

imker schreef:
Gefunden mit Google:
Citaat:
Prof. Dr.-Ing. Horst Weiler
Lehrgebiete:
- Schaltungstechnik
- CAE-Anwendungen in der Mikroelektronik
- Grundlagen der Elektrotechnik
- Leiterplattentechnologie
Leiter des Labors für
- CAE-Design
- Leiterplattenfertigung
Funktionen:
- Beauftragter Socrates-/Erasmus- Programm
- Beauftragter EU- Partnerhochschulen
Dienstzimmer: 2172

E-Mail : hweiler@fh-sw.de

TEL : +49/9721/940-810

Und jetzt suche ich weiter!!!

Huh, maar dit is elektrotechniek .... Clown Andere man Verward

Ik ga het boek direct bestellen (in de bieb Clown )

trouwens:
ACCESSION NUMBER: CAT 11120793
UPDATE CODE: 200211
PERSONAL AUTHOR: Weiler,-Horst.
TITLE: Insertionsdesmopathien beim Pferd : ein Beitrag zur Orthologie und Pathologie von Sehnen-, Band- und Gelenkkapselverankerungen beim Pferd unter besonderer Berucksichtigung der Insertion des Funiculus nuchae an der Squama occipitalis.
SERIES TITLE: Wissenschaftliche Publikation (Deutsche Reiterliche Vereinigung) ; 24.
SOURCE: Warendorf : FN Verlag der Deutschen Reiterlichen Vereinigung, 2000. 168 p. : ill. (some col.)
CALL NUMBER: DNAL DISS-F2000160
PUBLISHING AGENCY: Foreign
PUBLICATION YEAR: 2000
LANGUAGE: German
COUNTRY OF PUBLICATION: Germany-West
ISBN AND ISSN: ISBN: 3885423758 (pbk.)
NOTES: [color=darkred]Thesis (doctoral)--[/color]Freie Universitat Berlin, 2000.
Includes bibliographical references (p. 148-167).
PUBLICATION TYPE: Monograph; Bibliography
CATEGORY CODES: L840

Het is dus maar gewoon een proefschrift, dus de hoofdstukken zouden (indien ze goed zijn...) inmiddels wel gepubliceerd moeten zijn. Ik ga nog even verder zoeken in de bieb Slim

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 12:34

imker"]
Weiler, Horst: Insertionsdesmopathien beim Pferd

Ein Beitrag zur Orthologie und Pathologie von Sehnen-, Band- und Gelenkkapselverankerungen beim Pferd unter Berücksichtigung der Insertion des Funiculus nuchae an der Squama occipitalis. Habil.
[/quote]

[quote="sprintje schreef:
NOTES: Thesis (doctoral)-- Freie Universitat Berlin, 2000.

Vreemd, want Habil gebruiken ze normaal niet voor proefschrift.

A8h: wat staat er in het boekje zelf? (of weet je dat pas als je 'm weer terug krijgt..?)

Hoeft voor de waarde van de inhoud natuurlijk niet persé iets uit te maken, even voor de goede orde (de data van mijn proefschrift staat ook nog als een huis!! Knipoog )

jacobien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:52

Jammer, dat het weer zo'n éénrichtingsverkeer dreigt te worden Verdrietig

Ik denk dat voor een verdere zinnige discussie het onderzoek van Weiler niet steeds moet opgerakeld dient te worden. Zo lang niet kan bewezen worden hoe die paarden getraind werden.
Wel kan ik die mensen ook weer begrijpen dat mensen willen uitsluiten dat er schade op kan treden bij het LDR gebeuren voordat ze er evntueel aan zouden willen beginnen. Hier heb ik natuurlijk ook wel over na-gedacht maar de voordelen die ik maar vooral Oby zelf hebben geboekt doordat hij gewoon makkelijker is gaan bewegen en lekkerder in zijn vel is gaan zitten, wegen niet op tegen een onderzoek van Weiler, wat zelfs bij de toonaangevende klinieken in Nederland zeer sceptisch is ontvangen.

Zelf wil ik me niet al te veel bezig houden met deze discussie, omdat het in mijn ogen de mensen die tegen zijn, zich toch telkens blijven beroepen op een niet waterdicht onderzoek. Een goed onderzoek moet waterdicht zijn wil je conclusies er aan verbinden.

Ik denk dat ik één van de weinige ben hier die kan aantonen d.m.v. training dat Oby Wan beter en losser is gaan bewegen sinds ik mijn training heb aangepast naar het LDR gebeuren. Met LDR bedoel ik echt niet dat zijn kin op de borst komt of zo, maar wel achter de loodlijn. En ik rij echt niet de hele training lang zo laag maar zeker wel 80% van de training. En in die 20% die resteert heb ik hem dan optimaal in zijn lijf, waardoor ik de oefeningen die in de proef gevraagd worden optimaal kan uitvoeren in de 'wedstrijdhouding'.

Ook LDR kan je op verschillende manieren toepassen net als klassiek eigenlijk. En juist om deze reden hoeft klassiek en LDR niet zo ver uit elkaar te liggen wat in de wandelgangen helaas nog vaak wordt beweerd !

Ook wil er nog bij vermelden dat in onze training absoluut geen dwang bij komt kijken !
Bij Oby merk ik zelf dat als ik hem longeer zonder bijzet van zichzelf al in de lage houding gaat lopen, net achter de loodlijn. Dit bevestigd gewoon dat hij deze houding prettig vind anders zou hij tenslotte nooit zo gaan lopen. Ook zie je dan veel meer beweeglijkheid in zijn rug als dat wanneer hij gewoon bovenin loopt ! En hoe meer beweging hoe losser die gaat bewegen.

Ook moet ik er wel bij vermelden dat ik niet zo maar van de één op andere dag zo ben gaan rijden natuurlijk, het is iets waar je een gevoel bij moet ontwikkelen, wat ik dankzij Solange ben gaan ontwikkelen.
Daarom mensen ga nu niet van op de één op andere dag je training aanpassen, doe dat alsjeblieft samen met een trainer en wel het liefst iemand die verstand van zaken heeft !

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 15:08

jacobien schreef:
Zelf wil ik me niet al te veel bezig houden met deze discussie, omdat het in mijn ogen de mensen die tegen zijn, zich toch telkens blijven beroepen op een niet waterdicht onderzoek. Een goed onderzoek moet waterdicht zijn wil je conclusies er aan verbinden.

Vind ik reuze meevallen hoor, het wordt hier besproken als één van de "lijnen" die in deze discussie ontwikkeld zijn.

Het bewijs wat jijzelf aanvoert, kunnen we niet bevestigen nog ontkrachten en ook foto's van voor en na gaan niet helpen. Kan jij uitsluiten dat je in die tijd niet zelf beter bent gaan zitten en rijden? Hoe kan je zeker weten dat ie op de juiste manier klassiek doorgetraint niet net zo soepel (of soepeler zelfs?) was geworden? Voor het tegenover gestelde geldt hetzelfde.

Daarom probeer ik juist van LDR aanhangers wat meer tastbare redenen te krijgen, zoals goed ging in de discussie met Aimee.

Het Weiler gebeuren is maar een klein onderdeel van het geheel. Van de rest staat dus op die site van Theresa veel uitleg. Ik wacht nog altijd op iemand die Theresa's uitleg kan ondergraven of iets kan toevoegen waardoor het voordeel van LDR begrijpelijk kan worden gemaakt. Dit moeten dan wel logisch onderbouwde zaken zijn, zodat er goed over gediscusseerd kan worden.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:16

jacobien schreef:
Ook LDR kan je op verschillende manieren toepassen net als klassiek eigenlijk. En juist om deze reden hoeft klassiek en LDR niet zo ver uit elkaar te liggen wat in de wandelgangen helaas nog vaak wordt beweerd !

Ik heb altijd geleerd: is altijd slecht Daar zit misschien in deze materie wel ook wel weer een kern van waarheid in.

En ik vind inderdaad juist dat voor en tegenstanders in deze discussie met goede argumenten komen, en heel redelijk zijn in hun manier van schrijven.

jacobien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:35

Wat ik er misschien nog bij moet vermelden is dat Oby van zichzelf gewoon erg stijf is en zelfs wat beperkt in zijn bewegingen. En nu juist d.m.v. het wijzigen van je training kan je je paard hier verschrikkelijk mee helpen om de gevraagde oefeningen in de dressuur optimaal te kunnen uitvoeren.
Zelf vind ik dat tegenstanders in deze discussie met goede argumenten moeten komen omdat de topicstarter twijfelt aan LDR. Niet degene die op deze manier trainen, toch ?
Het frappante is dat meestal alleen tegenstanders aan het woord zijn van LDR Verward En ik voel me echt niet in de positie om mensen te moeten overtuigen om LDR te trainen ......
Voor mezelf heb ik allang het bewijs op stal staan. Haha!