Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
saddledancer schreef:@midgie wie denk jij dat je bent, Om mij ziek in mijn hoofd Te noemen? Ik ben hier de hele tijd erg vriendelijk gebleven, maar ik hoef niet 'wakker geschud' Te Worden, en ik hoef het zeker niet Te pikken dat iemand zo tegen/over mij praat. Discusieer op een normale, vriendelijke en beschaafde manier, of hou gewoon je mond.
midgie schreef:saddledancer schreef:@midgie wie denk jij dat je bent, Om mij ziek in mijn hoofd Te noemen? Ik ben hier de hele tijd erg vriendelijk gebleven, maar ik hoef niet 'wakker geschud' Te Worden, en ik hoef het zeker niet Te pikken dat iemand zo tegen/over mij praat. Discusieer op een normale, vriendelijke en beschaafde manier, of hou gewoon je mond.
Je voelt je aan gesproken??
dus het doet je wel wat,
Ik zeg dat ik het niet normaal vind dat een paard met 20 mnd word in gereden, dat vind ik idd ziek,
Wat al eerder gezegd is een hond van een half jaar laat je ook niet naast de fiets rennen,want die mensen hebben het dan ook niet goed begrepen,
Ik ben echt absoluut tegen te vroeg in rijden, het onderzoek is er naar gedaan in de artikelen, wat voor bewijs wil je nog meer hebben??
Welk onderzoek is er naar gedaan dat het niet zo is ??
En dat iemand het zo persoonlijk opvat kan ik niks aan doen, ik spreek in het algemeen en noem geen namen toch?
Selka schreef:Deetjeeuh alleen Midgie is fel uit de hoek gekomen. De andere tegenstanders zie ik niet onvriendelijk reageren.
Kun jij mij overigens uitleggen waarom een paard het nodig zou hebben bereden te worden? Een paard in kuddeverband heeft geen mens nodig hoor (op het voeren na dan).
midgie schreef:saddledancer schreef:@midgie wie denk jij dat je bent, Om mij ziek in mijn hoofd Te noemen? Ik ben hier de hele tijd erg vriendelijk gebleven, maar ik hoef niet 'wakker geschud' Te Worden, en ik hoef het zeker niet Te pikken dat iemand zo tegen/over mij praat. Discusieer op een normale, vriendelijke en beschaafde manier, of hou gewoon je mond.
Je voelt je aan gesproken??
dus het doet je wel wat,
Ik zeg dat ik het niet normaal vind dat een paard met 20 mnd word in gereden, dat vind ik idd ziek,
Wat al eerder gezegd is een hond van een half jaar laat je ook niet naast de fiets rennen,want die mensen hebben het dan ook niet goed begrepen,
Ik ben echt absoluut tegen te vroeg in rijden, het onderzoek is er naar gedaan in de artikelen, wat voor bewijs wil je nog meer hebben??
Welk onderzoek is er naar gedaan dat het niet zo is ??
En dat iemand het zo persoonlijk opvat kan ik niks aan doen, ik spreek in het algemeen en noem geen namen toch?
saddledancer schreef:Kozbi schreef:Omdat ik het met eigen ogen heb gezien. Ik weet over het racen zelf niet veel, maar wel wat er met afgedankte paarden word gedaan.
Zeer onsmakelijk en zeker niet voor zwakke magen.
En een feit is dat er niet zoiets is als race pensioen. 95% van de paarden word geveild en worden opgekocht door vleeshandelaren, worden daarna met zon 20 paarden op een killtruck geladen en gemiddeld zo'n 3 dagen zonder water of voer vervoerd naar een slacht huis. Als ze geluk hebben worden ze die dag nog geslacht en met pech worden ze in een overvolle stront paddock gegooit waar ze wachten om in de salami te worden verwerkt.
Dit is de realiteit, in Nederland is dit veel minder maar in Nederland is de rensport nog niet zo groot.
Heb met pijn in mijn hart zo'n veiling gezien en wat er daarna gebeurt en daar baseer ik mijn feiten op.
nou sorry, maar dat is dus niet 'de meerderheid' van de race paarden. misschien 95% op die specifieke veiling, en zoals ik al eerder heb gezegd, natuurlijk gebeuren zulke dingen. die gebeuren in elke tak van de paardensportsport. overal zijn rotte appels.
Ik ken de paardensport in het algemeen, en de race sport specifiek, buiten nederland erg goed (ik woon en werk namelijk hier in england, waar de race wereld erg groot is, en ik ken behoorlijk wat race eigenaren naast degene waar ik voor werk) En het grootste deel hiervan gaat helemaal niet naar de slacht. Er is wel degelijk 'racepensioen', het is dus niet 'feit' dat dat er niet is.
en heel eerlijk gezegd heb ik echt geen idee wat de omstandigheden in het slachthuis te maken hebben met de race wereld, naar de slacht is naar de slacht, en daar kan de ex-eigenaar van het paard vervolgens ook niets meer mee doen.
En de race eigenaren die ik ken zijn geen kleine namen die het voor de hobby doen, dus het is ook niet zo dat het bij de 'broodwinners' wel allemaal zo gaat.
Je hebt als ik het zo uit je verhaal opmaak 1 veiling 'gezien' (was je daar? was het een filmpje? heb je deze paarden helemaal naar het slachthuis gevolgd? hoe weet je hoe het in dat slachthuis was als je op de veiling was? ) En om nou op 1 ervaring 'feiten' te baseren, dat kan natuurlijk eigenlijk niet.
Ik snap dat het een vervelende ervaring was. maar daar kun je natuurlijk niet de hele race wereld op afrekenen.
saddledancer schreef:@kozbi ik bedoekde het niet aanvallend, sorry als dat zo overkwam, in schrijven een emotie overbrengen is soms lastig (vooral als het niet in je eerste Taal is) dus mijn excuses als het aanvallend overkwam, ik was eerlijk gezegd oprecht benieuwd als tot hoe jij het beleefd had met die veiling en het slachthuis.
Ik begrijp je ervaring nu beter, en ik snap dat dat heel naar is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idée heb hoe het in frankrijk gaat, ben wel naar amerika geweest, en weet dat het daar Anders gaat, maar amerikanen zijn helaas overal erg extreem in (is Om die reden ook echt mijn land niet)
hier in England word het grootste gedeelte wel omgeschoold, en ik hoop dat dat in Andere landen ook Meer zou gebeuren, want ik moet zeggen dat ik 95% een schokkend getal vind. Ik dacht dat je het ook over England had, mijn excuses voor het misverstandik ga mijn research doen over hoe het gaat in Andere landen, ik ben nu wel erg beniewd hoe dat zit..
Deetjeeuh schreef:En ja, sommige paarden vervelen zich kapot de hele tijd op de wei/in de stal. Die hebben dan op zo'n moment uitdaging nodig en dat kan dan in de vorm van rijden.
Kozbi schreef:saddledancer schreef:@kozbi ik bedoekde het niet aanvallend, sorry als dat zo overkwam, in schrijven een emotie overbrengen is soms lastig (vooral als het niet in je eerste Taal is) dus mijn excuses als het aanvallend overkwam, ik was eerlijk gezegd oprecht benieuwd als tot hoe jij het beleefd had met die veiling en het slachthuis.
Ik begrijp je ervaring nu beter, en ik snap dat dat heel naar is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idée heb hoe het in frankrijk gaat, ben wel naar amerika geweest, en weet dat het daar Anders gaat, maar amerikanen zijn helaas overal erg extreem in (is Om die reden ook echt mijn land niet)
hier in England word het grootste gedeelte wel omgeschoold, en ik hoop dat dat in Andere landen ook Meer zou gebeuren, want ik moet zeggen dat ik 95% een schokkend getal vind. Ik dacht dat je het ook over England had, mijn excuses voor het misverstandik ga mijn research doen over hoe het gaat in Andere landen, ik ben nu wel erg beniewd hoe dat zit..
Fijn dat je het nu beter begrijpt, kwa research, moet je niet alles geloven op internet, sommige aantallen zijn veel lager en sommige hoger. En ik raad je aan om geen filmpjes, fotos etc. Te bekijken.
In amerika word ook veel particulier verkocht en zelf geslacht vandaar de o zo grote markt in zwart vlees, en vandaar dat ik geen ikea gehaktballetjes meer eet ;') zeker niet voor de zwakke maag maar het wel waard om er iets over te weten!