Caira schreef:overkruist maar de 3e keer galop onder de vrouw in de bak dus ik wilde hem niet gelijk terug halen en daarmee het voorwaartse afstraffen
Had ik ook niet gedaan. Vind het een leuke foto wel
blij paard, en jouw handjes zijn fijn mee 
midgie schreef:@ina_1994 Zeker kun je het combineren, maar snap ook niet helemaal waar het vandaan komt dat je bij de AR alleen maar aan het verzamelen ben?
Maar combineren is altijd leuk en goed lijkt mij en er zijn ook AR ruiters die op Z2 niveau rijden , juist mede door de AR, ik mag hopen dat er meer normalen (klinkt zo aanwijzend, maar is niet zo bedoel)zich zouden verdiepen in AR en KR , dan zouden er minder paarden kapot gereden worden,
zeker weten
ik denk dat als mensen zich eens serieus verdiepen in hoe hun paard werkt, de biomechanica van hun paarden, en zich verdiepen in goed en serieus rijden, en daar goede instructie bij zoeken, dat de paarden er wél bij varen.
sinds paardrijden en paarden houden een hobby is geworden, hebben we gewoon geen excuus meer om ze verkeerd te behandelen, en zeker niet om ze als een middel te zien tot een doel (imo dan). Ik heb Lynn gekocht omdat ik dol op haar ben, en ik ben blij dat ze een blij paard is, ze is echt vrolijk, ze vindt rijden heel leuk, werkjes doen sowieso, vandaag even in de bak gewerkt en toen ze lekker los was, even een buitenritje gemaakt. Maar ik zie ook dat ze fysiek en geestelijk er alleszins op vooruit gaat, en daar doe ik het voor. Dressuur rijden is mijn hobby, niet perse die van haar, dus mijn taak is om haar er iig neit onder te laten lijden, maar eigenlijk wil ik dat ze er net zoveel ( en liever meer) lol in heeft als ik
tot nu toe lukt dat heel aardig