Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Thats_Me schreef:Ik zou hem eerst eens een half jaartje lekker op de wei zetten als er medisch gezien niets aan de hand is. Ik lees een paard dat van jongs af aan al veel gewerkt heeft en ook al veel gezien en meegemaakt heeft. Eerst eens lekker paard zijn en dan vanaf de basis weer beginnen met werken.
Brendaaaa schreef:Thats_Me schreef:Ik zou hem eerst eens een half jaartje lekker op de wei zetten als er medisch gezien niets aan de hand is. Ik lees een paard dat van jongs af aan al veel gewerkt heeft en ook al veel gezien en meegemaakt heeft. Eerst eens lekker paard zijn en dan vanaf de basis weer beginnen met werken.
Hier wil ik me helemaal bij aansluiten. Dit paard lijkt me overspannen, burnout noem maar op. Wij zoeken bij paarden altijd een fysieke oorzaak, maar ik ben van mening dat een paard wat zo jong al een veelbelovend dressuur paard was, niet echt tijd gehad heeft om volwassen te worden. Daarbij heeft hij zoveel verschillende eigenaren met zoveel verschillende meningen gehad..... geef hem even complete rust, eventueel wat grondwerk, lekker buitenritje maar GEEN werk.

). Ik vind een hack (met korte scharen en bij juist gebruik) trouwens ook echt geen martelwerktuig o.i.d. en ik denk dat hij op de manier waarop jij hem wilt gebruiken ook een prima optoming is zolang je je maar bewust ben van de nadelen en van het feit dat je, ongeacht welke optoming je gebruikt, hem nooit als noodrem kan en moet zien.Swift schreef:Ik vind het wel heel erg dat er mensen zijn, zoals in de reactie hierboven die met een hack met constante druk rijden. Je moet nagaan dat met een gewone hack met korte scharen de druk die je geeft vier keer zo hard doorkomt. De stubben hack is ook niet vriendelijker dat een andere hack met korte scharen, hij is alleen wat anders vormgegeven maar het effect is hetzelfde. Een hack (ongeacht welke) is gewoon ongeschikt om met constante druk mee te rijden.

(en nee, ik denk dat niet omdat ze meer in de krul loopt ofzo, dat is juist minder geworden)