Maaikiemike, massimo hoor ik veel over, ken ik zelf niet. Wel fijn dat je iig een zadel kan houden... dat scheelt in de kosten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
line18 schreef:@Peetstap
omdat ze nu echt alleen maar een volte kleinder dan 10 meter wil galoperen.
dit omdat ze op die manier ooit is ingereden alleen maar op kleine volte zetten wand dan kon ze niet bokken of stijgeren of iets doen omdat ze het moeilijk vond.
en ik wil een normale volte rijden.
en makkelijk is het zeker niet maar ik ga het hoe dan ook leren en me paardje ook al kost dat tijd
Nado schreef:Je kent m'n levenshouding niet en oordeelt vooral in dit draadje ietwat te snelOf hij zit slecht in zijn vel, heeft pijn in zijn rug of benen, of is zo afgestompt dat hij zich helemaal afgesloten heeft van de wereld... Een paard is niet zomaar 'lui' en jouw commentaar dat hij 'es door de opvoedmolen heen moet' vind ik erg kortzichtig. Manegepaard zijn is zo ongeveer het zwaarste werk dat er is voor een paard en daar mag je best wat meer waardering voor hebben.
Safiera schreef:yep, bingo.. dat bedoel ik: in een rustperiode een ervaren ruiter em laten opfrissen.Ik denk dat je meer bedoelt dat het paard getraind zou moeten worden (en dan dus even door één ruiter) om weer op de hulpen te reageren Peetstap? Dat als zijnde 'opvoedmolen'?
Safiera schreef:Zie geen pijn of weerstand signalen, maar meer een matheid bij dit paard denk dus zelf niet dat ie lichamelijk wat heeft.Maar als je zegt dat het paard zo naast je sjokte -klinkt mij ook als niet helemaal lekker. Aan de andere kant zou het ook kunnen dat hij juist respect voor je had en je volgde ipv voor je uit te rennen? Jij hebt het paard gezien dus zult het beter kunnen inschatten dan wij.
Peetstap schreef:Net wat KT zei: fijn voor de beginners, want deze zet geen stap verkeerd en in de box kruipt ie in je broekzak.
Mijn dochter loopt b.v. zo met em weg, zadelt em alleen af en voelt zich op haar gemak.
Kinke schreef:Volgens mij moet je het omdraaien Peetstap....al die mensen die op dat arme dier rijden moeten eens door de opvoedmolen