ah daarom heb ik geen kindjes... HAAT dat drammen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ah daarom heb ik geen kindjes... HAAT dat drammen
Dit was van instructeur die me eenschop onder mijn kont gaf. Mijne moet, door oude blessure, altijd lopen, mag maximaal 2 dagen in de week 'vrij'...
Alleen het stomme is dat zijn blessures zijn gekomen door stilstaan en niet door trainen en toch ben ik met trainen bang
Krom hoe het in je hoofd dan werkt he?
Terwijl ik niet eens echt anders ben gaan rijden, het uitgangspunt was hetzelfde, het zijn de kleine dingetjes die het hem doen. Mijn linkerhand blokkeer ik makkelijk en ik wil hem nog wel eens (vaak) op mijn bovenbeen leggen, nu ben ik er erg op aan het letten en het werkt gewoon 
bromfiets welkom.
bromfiets schreef:Ik vind het echt bizar hoe zo'n 10 cm zo'n enorm verschil kan maken
Maar ik had nooit verwacht dat bijna alles waar ik tegenaan liep verholpen kon worden door mijn hand 10 cm hoger te dragen. Paardrijden is idd milimeterwerk, heb ik al ontdekt. Maar goed misschien dat ik zo'n perfectionist ben?
Had wel een instructrice waar ik me goed bij voelde, maar durfde niet op het paard te stappen vanwege faalangst en daar kon zij me niet bij helpen. Heb ook een tijd weinig tot niet gereden. Eigenlijk gaat het bergopwaarts sinds ik mindfields benaderd heb, vanochtend ben ik zelfs opgestapt terwijl er verder niemand aanwezig was
Mijn oude instructrice heb ik ook benaderd, maar na een les van haar had ik vooral een boos paard. Wat dus juist niet de bedoeling is. Fax is in die paar weken al enorm veranderd, hij komt naar me toe in het weiland, komt knuffelen en wordt steeds toegankelijker. Het rijden heeft weerschijn op zijn hele gemoedstoestand, hij is ook op stal en in de wei veel relaxter

Voor het begin denk ik dat boogjes in je teugels niet verkeerd zijn, eerst leren loslaten (zowel ruiter als paard) en daarna kun je weer op contact gaan rijden. Als je maar niet te afwachtend gaat rijden, zoals ik
Je kan het beste wel duidelijk blijven naar je paard toe
door hem door te laten buigen links en rechts, ook op het ribben gedeelte voel de ik meer en meer de ontspanning erin komen. dan is het wel een hele gave [tenmiste vind ik} in de galop gaat ie al zo ongelovelijk zitten,terwijl ie helemaal los is dan,gaaf gevoel geeft dat
stoere!
En dat springerige is misschien wel een teken dat hij ook lekker in zijn vel zit? Fax wordt ook heter sinds ik weer les en dat is positief denk ik
knollentuin schreef:net weer een lekkere les op de benjamin van het stel gehad. hij is in een stuiterweek en schrikt op het moment van alles. is niet zo een groot probleem want als ik m aan t werk zet is het zo over,maar dan moet ie zich nog gaan loslaten...hij is erbij en eraan en over de rug maar dan voelt ie nog zo als een aangespannen veer die elk moment af kan gaandoor hem door te laten buigen links en rechts, ook op het ribben gedeelte voel de ik meer en meer de ontspanning erin komen. dan is het wel een hele gave [tenmiste vind ik} in de galop gaat ie al zo ongelovelijk zitten,terwijl ie helemaal los is dan,gaaf gevoel geeft dat
stoere!
, zo leuk en leerzaam om mee te kijken. Ken het paard al vanaf dat hij 3,5 jaar was en toen nog niet zo lang onder het zadel. Had hem al een tijdje niet meer onder het zadel gezien en kan niet anders zeggen dan dat hij veel sterker geworden is. Was weer mooi om te zien hoe ze in de les bezig waren met loslaten is heel het lijf. Steeds weer kleine veranderingen; stelling, buiging, tempo, activiteit, plaatsing heupen en schouders, en dan ook nog de houding enz van de ruiter.

echt gaaf, superblij paard
Vegs is supergaaf, en zo zoet
*lieft Vegs*
)