Dus met rijden moet ik gewoon mijn hulpen goed doorgeven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zilfstar schreef:Longeerzweep heeft ie geen probleem mee, dressuurzweep met lange lijnen of een korte met lange lijnen ook niet. Maar toen die ene keer: ik zat dus OP hem zit en hij luisterde (voor mijn idee) niet naar het been en ik tikte hem even bij achter.... Hij ging me een partij snel en trekken aand e teugels. Heb direct zweep laten vallen en toen kalmeerde hij en was het goed. Nu achteraf denk ik dat hij zich vooral beledigd voelde. Heb dat 1 keer laatst ook met grondwerk meegemaakt. IK gaf de oefening niet goed aan en ik strafte HEM ervoor door hem een tikje te geven (wrs beide keren dus) en dat pikte hij niet. Dan wordt ie echt beledigd (en dan nog houdt ie zich in) met grondwerk kreeg ik even 3 bokken te zien en voor enkele minuten 1 grote zwarte paardenkontMeneer wilde echt even NIKS met mij te maken hebben. Moest echt mijn excuses aanbieden (inwendig gevoel) en toen kwam ie weer mee en was het goed.
Dus met rijden moet ik gewoon mijn hulpen goed doorgevenen als hij het dan niet snapt ligt het niet aan HEM maar aan mij... Mijn paard wil mij graag begrijpen en doet daar erg zijn best voor. Maar ja, hoe activeer je die achterhand nu op de juiste manier (dus de juiste hulpen)
Dus daarom zat ik te denken aan die bandage. Dat is een vriendelijk hulpmiddel waar hij zich op zich niet beledigd over zou moeten voelen (pessoa kent hij ook al bijv)
fresley schreef:Zilfstar schreef:Longeerzweep heeft ie geen probleem mee, dressuurzweep met lange lijnen of een korte met lange lijnen ook niet. Maar toen die ene keer: ik zat dus OP hem zit en hij luisterde (voor mijn idee) niet naar het been en ik tikte hem even bij achter.... Hij ging me een partij snel en trekken aand e teugels. Heb direct zweep laten vallen en toen kalmeerde hij en was het goed. Nu achteraf denk ik dat hij zich vooral beledigd voelde. Heb dat 1 keer laatst ook met grondwerk meegemaakt. IK gaf de oefening niet goed aan en ik strafte HEM ervoor door hem een tikje te geven (wrs beide keren dus) en dat pikte hij niet. Dan wordt ie echt beledigd (en dan nog houdt ie zich in) met grondwerk kreeg ik even 3 bokken te zien en voor enkele minuten 1 grote zwarte paardenkontMeneer wilde echt even NIKS met mij te maken hebben. Moest echt mijn excuses aanbieden (inwendig gevoel) en toen kwam ie weer mee en was het goed.
Dus met rijden moet ik gewoon mijn hulpen goed doorgevenen als hij het dan niet snapt ligt het niet aan HEM maar aan mij... Mijn paard wil mij graag begrijpen en doet daar erg zijn best voor. Maar ja, hoe activeer je die achterhand nu op de juiste manier (dus de juiste hulpen)
Dus daarom zat ik te denken aan die bandage. Dat is een vriendelijk hulpmiddel waar hij zich op zich niet beledigd over zou moeten voelen (pessoa kent hij ook al bijv)
Oke, ja zelf ben ik helemaal niet thuis op het gebied. Dat laat ik aan mijn lesgeefster over en die geeft mij de opdrachtjes.
En ja, jij hebt mij ooit de tip gegeven van balkjes lopen, misschien kun je dat nog een keer doen? En dan met die bandage om z'n kont?
Somebitch schreef:Wat goed Fresley! En nu zo snel mogelijk herhalen en herhalen en herhalen.
Denk niet dat je er een paar dagen mee moet wachten want dan zit je weer met zoveel spanning. Tenminste, dat voel ik bij mezelf zo.
Hmm wilde vandaag een buitenritje maken maar het is echt bagger weer en veel wind.. Gaat dus waarschijnlijk niets worden.