Paard steigert en laat zich achterover vallen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 15:56

kamsel schreef:
Als ze in de advertentie zet: steigerend paard te koop, niet te berijden door onervaren ruiter, laatste jaren weinig gedaan, met oppakken hevig in verzet. Denk je dan werkelijk dat ie verkocht wordt?
Alleen de opmerking is eventueel weer te rijden door ervaren ruiter zorgt er bij mij voor dat de alarmbellen gaan rinkelen.
Daarvoor heb ik de info uit dit topic niet nodig.
Daarnaast verkoopt ze een (fok)merrie, geen rijpaard/recreatiepaard/dressuurpaard.
Is toch wel een rare omschrijving voor een paard die voorheen Z-dressuur gelopen heeft, nog maar 13 jaar is en waar je dus normaal gesproken nog lekker een aantal jaren rustig op kunt rondsturen....
Het gaat er niet zozeer om wat er gezegd wordt, maar om wat er niet gezegd wordt.

Wat versta je onder een ervaren ruiter?
Vraag je dat aan een manegeruiter die zo'n 2 a 3 jaar rijdt zal deze zich vaak best ervaren vinden....
Ik denk dat je met deze advertie echt iemand treft die helemaal niet zo ervaren is. Zeker omdat ze hiervoor Z is geweest en dus verwacht je geen gekke dingen.

Waar bij jou de alarmbellen gaan rinkelen = imo een teken dat je al best "verpest" bent.
Eigenlijk kun je niks "negatiefs" schrijven, omdat sommige daar iets veel groters in lezen...
Komt wel door dit soort aanbieders! :(

De goede ervaren ruiter die hierop kan rijden/opknappen zoeken dit echt niet.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:42

Interessant topic in dit licht... [VVDD] zware val na rijden op pony

Het zal je als koper maar overkomen... Afschuwelijk!
Dat risico lopen de eventuele geinteresseerden in deze merrie ook lijkt mij zo.

Ben erg benieuwd hoe het nu met de merrie en haar gedrag gaat overigens!

santaju

Re: Paard steigert en laat zich achterover vallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 23:25

Nexus, ik zag ook idd net het topic en jouw gedachte was ook mijn eerste gedachte... Zou de TS vh andere topic dit topic gezien hebben?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 09:20

Superwoman: misschien loop ik inderdaad iets te lang mee, ben ik kritisch en absoluut niet goedgelovig. Ik denk ook dat er mensen reageren die helemaal niet zo ervaren zijn. Ik hoop alleen wel dat ze zo verstandig zijn en een ervaren iemand meenemen. Degenen die op zo'n paard kunnen rijden zijn er (meestal) niet naar op zoek.
Aangezien er geen predikaten in de merrielijn zitten (heb het niet nagezocht, ga nu op paardenfokken af) is ze voor een serieuze fokker ook niet erg interessant.
Tja, de handel in, volgens mij heeft TS daar geen problemen mee (zie profiel). Is misschien ook nog niet zo'n slechte optie als daar iemand rijdt die een beetje handig is....
Ga nu het valtopic even lezen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 10:04

kamsel schreef:
misschien loop ik inderdaad iets te lang mee, ben ik kritisch en absoluut niet goedgelovig

Ik heb dat ook wel een beetje hoor, maar bij het verkopen van een paard loop je er wel tegenaan...
wat moet je schrijven in een advertentie want eigenlijk kun je "alles" negatief bekijken (en gebeurd ook)
Zelfs als je alleen goede dingen neerzet, dan denk je "dat kán niet" ;)

kamsel schreef:
Tja, de handel in, volgens mij heeft TS daar geen problemen mee (zie profiel). Is misschien ook nog niet zo'n slechte optie als daar iemand rijdt die een beetje handig is.....

Ik geloof niet dat er in de "handel" (in die prijsklasse) iemand rijdt die zo handig is. Vaak jonge mensen/kinderen....(gratis personeel)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:13

Da's ook weer waar superwoman. Maar als het paard klinisch en rontgenologisch goedgekeurd is, kan het ook voor iets betere handelaren wel interessant zijn om het paardje weer in conditie te brengen.
TS er lopen nu 2 topics die erg interessant zijn voor je: de ene is al genoemd, de tweede is voorpaginanieuws....

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:03

bij ons was da ook zo,maar da kwam omda ze een maagtumor had,en ze at heel rare dingen,en begon te halluniceren,het is te laat ontdekt ,ze hebben haar moeten laten inslapen ik zou ook aanraden om haar terug te brengen
aerdenhout1 schreef:
Dit heb ik ooit 1 keer eerder bij een paard hier op stal gehad. De ene dag super braaf, de volgende niets mee te beginnen. Ook deze merrie liet zich achterover vallen en deed dat ook net zo makkelijk aan de longe.
De merrie bleek achteraf een tumor in haar hoofd te hebben gehad.
Persoobnlijk zou ik dit paard terug brengen, hoe moeilijk ook!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:12

Plokkie je opmerking komt een béétje laat.
Misschien is het handig om het hele topic door te lezen.

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:32

Ook gekeken of het zadel goed past, er kiezen getrokken moeten worden o.i.d..?

Terugbrengen is inderdaad een optie, maar of je dat voor elkaar krijgt vraag ik me nog af.. Aangezien ze dus ook niet reageren .. \

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:35

Verkoopster heeft wel gereageerd Moreill.
TS heeft ondertussen zelfs afbetaald en het paard op marktplaats te koop gezet.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:13

Weet iemand wat de huidige slachtprijs is?
Kwam een heel mooi paardje tegen wat heel goed lopen kan maar de eigenaar heeft niet het geduld om op een koper te wachten en wil het dier nu naar de slacht doen GRRR
Het diertje is nog geen half jaar onder het zadel en men wilde deze zo wie zo verkopen.
Wij willen het paard wel een kans geven al is het niet een paard wat we normaal ook zouden hebben gekocht. Er mankeert totaal niets aan het paard, is leuk gefokt, erg mooi, heel lief in omgang, kan goed lopen......alleen de eigenaar heeft geen geduld.....

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:19

Insider schreef:
Weet iemand wat de huidige slachtprijs is?
Kwam een heel mooi paardje tegen wat heel goed lopen kan maar de eigenaar heeft niet het geduld om op een koper te wachten en wil het dier nu naar de slacht doen GRRR
Het diertje is nog geen half jaar onder het zadel en men wilde deze zo wie zo verkopen.
Wij willen het paard wel een kans geven al is het niet een paard wat we normaal ook zouden hebben gekocht. Er mankeert totaal niets aan het paard, is leuk gefokt, erg mooi, heel lief in omgang, kan goed lopen......alleen de eigenaar heeft geen geduld.....

Ik zou even een nieuw topic openen en niet dit toppic daarvoor gebruiken. Succes!

_L0ura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:15

en als je probeert haar eerst helemaal aan de losse teugel te rijden in allerlei gangen, steigert ze dan ook nog?