kamsel schreef:Als ze in de advertentie zet: steigerend paard te koop, niet te berijden door onervaren ruiter, laatste jaren weinig gedaan, met oppakken hevig in verzet. Denk je dan werkelijk dat ie verkocht wordt?
Alleen de opmerking is eventueel weer te rijden door ervaren ruiter zorgt er bij mij voor dat de alarmbellen gaan rinkelen.
Daarvoor heb ik de info uit dit topic niet nodig.
Daarnaast verkoopt ze een (fok)merrie, geen rijpaard/recreatiepaard/dressuurpaard.
Is toch wel een rare omschrijving voor een paard die voorheen Z-dressuur gelopen heeft, nog maar 13 jaar is en waar je dus normaal gesproken nog lekker een aantal jaren rustig op kunt rondsturen....
Het gaat er niet zozeer om wat er gezegd wordt, maar om wat er niet gezegd wordt.
Wat versta je onder een ervaren ruiter?
Vraag je dat aan een manegeruiter die zo'n 2 a 3 jaar rijdt zal deze zich vaak best ervaren vinden....
Ik denk dat je met deze advertie echt iemand treft die helemaal niet zo ervaren is. Zeker omdat ze hiervoor Z is geweest en dus verwacht je geen gekke dingen.
Waar bij jou de alarmbellen gaan rinkelen = imo een teken dat je al best "verpest" bent.
Eigenlijk kun je niks "negatiefs" schrijven, omdat sommige daar iets veel groters in lezen...
Komt wel door dit soort aanbieders!
De goede ervaren ruiter die hierop kan rijden/opknappen zoeken dit echt niet.