Bonita_Bon schreef:Die laatste zin... huiver huiver. Ik heb niet voor niets een correctiestal, omdat daar vraag naar is, omdat er zo vreselijk veel paarden vern**kt worden, door em wel even in te rijden. Hoe weet degene die die paarden bij de melkerij inreed dat die allemaal netjes zijn ingereden daar ze verkocht zijn, wellicht is daar ook el het 1 en ander na mis gegaan. Ik spiegel het even op mezelf, heb op mijn 12de ook een pony ingereden, perfect naar mijn idee. Later ook altijd trots op geweest, tot ik zijn nieuwe eigenaar (van toen, inmiddels is hij helaas overleden) laatst op bokt tegenkwam en zij mij vertelde dat het een racemonster was die als een malle op hindernissen af stoof en het bit dan tussen de kaken nam... oja, ik hield ervan om lekker te crossen... hmmmz
Als jij dat paard zelf hebt ingereden en jaren hebt gehad, en je hem netjes nageeflijk kon rijden en hij goed luisterde, en je jaren later nadat je hem hebt verkocht hoort dat het een racemonster is geworden lijkt me het logischer dat er bij de nieuwe eigenaar iets fouts met je paard is gebeurd. Je kunt een paard altijd verrijden, niet alleen bij het beleren.