En wandelen, werken aan de lange lijnen, er zóveel wat je kunt doen......
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Romytjuuh schreef:Ik zit met een probleem.
Ik rijd mijn bijrijdpaard nu bijna 2 jaar.
En ik krijg haar maar niet fijn naar beneden.
Ze is nu 5 jaar dus wel jong nog, maar ze loopt gewoon niet constant naar beneden.
Of ze loopt te diep, te hangen, omhoog of net niet voldoende naar benden, neusje eruit. Het gaat nooit een hele les helemaal goed.
Ze heeft een dubbelgebroken trensje en het zadel past ook. (Vrijdag komt zadelmaker passen)
Ik rijd zelf 13 jaar en bij andere paarden heb ik nooit geen problemen.
Iemand goeie tips? (Behalve les nemen want dat heb ik al 2 x in de week).
Romytjuuh schreef:Ik zit met een probleem.
Ik rijd mijn bijrijdpaard nu bijna 2 jaar.
En ik krijg haar maar niet fijn naar beneden.
Ze is nu 5 jaar dus wel jong nog, maar ze loopt gewoon niet constant naar beneden.
Of ze loopt te diep, te hangen, omhoog of net niet voldoende naar benden, neusje eruit. Het gaat nooit een hele les helemaal goed.
Ze heeft een dubbelgebroken trensje en het zadel past ook. (Vrijdag komt zadelmaker passen)
Ik rijd zelf 13 jaar en bij andere paarden heb ik nooit geen problemen.
Iemand goeie tips? (Behalve les nemen want dat heb ik al 2 x in de week).
lailapri schreef:tja de bel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt....
xJuce schreef:lailapri schreef:tja de bel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt....
Daar ben ik ook niet echt veel mee he![]()
Maar is het dan waar wat ik zeg? Rijdt onze
hele manege dan gewoon op dat beeld dat
paarden in de krul trekken mooi is?
aerdenhout schreef:Ik weet niet hoor ,maar is het niet een beetje verwarrend??Lees nu eens goed dit topic door...iedereen zegt weer wat anders,de een zegt sus de ander zo (ik heb trouwens nog nooit gehoord van een bolle rug met wegrijden????maar goed, bij jou schijnt het te helpen )Ik vraag me dus af wat hollie bollie nu uiteindelijk aan dit topic heeft?Iedereen is anders en niemand heeft dezelfde problemen met zijn paard,je kan geen tips geven als je de combinatie niet kent!Sterker nog,het kan helemaal verkeerd zijn als je bepaalde dingen op jezelf gaat doen zonder een spiegel aan de kant!(een spiegel is dus een instructeur(trice) Zonder goede begeleiding was anky ook niet geworden wat ze nu is!!!!(en die heeft heus niet bij bokt haar paard aan de teugel leren rijden)
Socheapje schreef:aerdenhout schreef:Ik weet niet hoor ,maar is het niet een beetje verwarrend??Lees nu eens goed dit topic door...iedereen zegt weer wat anders,de een zegt sus de ander zo (ik heb trouwens nog nooit gehoord van een bolle rug met wegrijden????maar goed, bij jou schijnt het te helpen )Ik vraag me dus af wat hollie bollie nu uiteindelijk aan dit topic heeft?Iedereen is anders en niemand heeft dezelfde problemen met zijn paard,je kan geen tips geven als je de combinatie niet kent!Sterker nog,het kan helemaal verkeerd zijn als je bepaalde dingen op jezelf gaat doen zonder een spiegel aan de kant!(een spiegel is dus een instructeur(trice) Zonder goede begeleiding was anky ook niet geworden wat ze nu is!!!!(en die heeft heus niet bij bokt haar paard aan de teugel leren rijden)
Dat kan je niet zeggen of anky dat gedaan heb.
Mischein wel maar zij is ook ooit jong geweest.
en ja je zegt het goed JE KAN GEEN TIPS GEVEN ALS JE DE COMBINATIE NIET KENT.
dus een INSTRUCTUUR / INSTRUCTRICE OOK NIET!!!
Die kunnen alleen een beetje aanwijzingen geven en niet zeggen zus en zo moet je het doen en nu doet tie het...
dus ik zal niet altijd op instructrice rekenen hoor.
Jij en Jou paard leren SAMEN.
Niet van een INSTRUCTRICE.
En ik dnek dat Anky ( heb ik zelf is een keer meegepraat mnijn zus der paard is van krack c) het heus zelf wel weet.
en dat ze het uit boeken over paarden heb geleert.
Margoot schreef:waar ik mijn eigen paardje mee naar beneden laat lopen, en ookal vinden veel mensen dit zagen, hem op de voorste grote volte zetten, en dan lekker aan het been, om mijn been heen laten lopen, en dan binnenhand ván de hals, buitenhand tégen de hals..
Hierbij loopt hij eigenlijk altijd al na 2/3 rondjes aan te teugel. (:
Natuurlijk werkt dat niet bij manege pony's, die worden daar veel te stijf voor..
xJuce schreef:Heb door dit forum net een gigantische ontdekking gedaan:
Iedereen op onze manege zaagtMaar dan ook egt iedereen!
De eigenaar van de manege, die A- of B-trainer is (weet het
niet zeker) zegt dat je je pony moet losmaken in de mond.
Links, rechts, links, rechts, .. Dat is hetgene wat wij leren
in een manegeles.. En als je dan je vriendin op een pony
ziet zitten die haar pony helemaal in de krul heeft 'getrokken',
waarop je instructrice dan ook nog zegt hoe mooi haar pony
wel niet loopt, nou ja, daar krijg ik het dan ook van.. Zit ik
er nu helemaal naast of rijdt iedereen op onze manege verkeerd?
(Er zijn wel uitzonderingen hoor)
superwoman schreef:Zoals jij het schrijft is het niet best.
Echter geloof ik ook, omdat je er nog maar net achter bent gekomen, dat jij ook nog niet zo ervaren bent en dus echt verder kán kijken.
Ik kan dus als een mening geven als ik het daadwerkelijk heb gezien.
MarliesP schreef:Je moet vooral zorgen dat je paard lekker aan het been is. Als dit niet het geval is kun je er sowieso niks mee want dan kan je paard overstrekt gaan lopen. Dat had ik in ieder geval bij mijn andere paardje en die is daardoor ook onregelmatig gaan lopen.
superwoman schreef:MarliesP schreef:Je moet vooral zorgen dat je paard lekker aan het been is. Als dit niet het geval is kun je er sowieso niks mee want dan kan je paard overstrekt gaan lopen. Dat had ik in ieder geval bij mijn andere paardje en die is daardoor ook onregelmatig gaan lopen.
huh?
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Zou je me dat uit kunnen leggen?
Trouwens, veel mensen denken dat hun paard wel aan het been is, terwijl dat helaas niet het geval is
CCindy schreef:Ik vind t een beetje flauw dat iedereen zo reageert over tips uit boekjes en op internet e.d.
Waarom worden er dan nog boeken gekocht? En les gegeven? Want instructrices geven ook uitleg.
Ze begeleiden dat dan wel, maar nog. Natuurlijk moet je het gevoel te pakken krijgen maar dat gaat natuurlijk niet zonder dat je er iets van af weetMijn mening. En idd, zonder goed voorwaarts te rijden kun je je paard niet aan de teugel rijden
Mijn pony zet zich vast op de horizontale lijn zegmaar, maar met losrijden wil ik haar net iets dieper rijden. Dat is best moeilijk omdat ik niks in mijn handen heb, dus ik rijd haar goed voorwaarts en wat dieper. Het lukt steeds beter omdat ik steeds wat toegeef met de teugel als ze het goed doet.
aatjuh12 schreef:iedereen geeft andere tips.. maar je kan het toch proberen.. waarom niet? als het je zelf niet lukt kan je toch iets van andere aannemen.. je kan mij echt niet vertellen dat je daar niets van kan leren!
Yamcha schreef:Voorwaarts rijden, goed zitten en je handen stil houden
That's all