Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Veulen84 schreef:Even een heel andere vraag. Wat vinden jullie goede boeken op het gebied van klassieke rijkunst? Ik moet nog een kerstkadootje en ik dacht dat is ook nog wel interessant.
Mijn voorkeur is nederlands en als het kan iets waar ook het werken op de grond in wordt behandeld.
hwn schreef:Wat CR betreft, idd stellen ze weinig eisen, heb gewoon een intakegesprek gehad, ze heeft me nooit zien rijden of zo, en ik zit alles behalve op een instructeursniveau, integendeel, ik durf mezelf met moeite een halfgevorderde ruiter noemen. Maar ik zie dit eerder als een pluspunt: aangezien ik zelf 0,0 talent heb, moet ik echt heel bewust aan mijn houding gaan werken en voel ik ook sneller waar het hapert, en zal ik het ook makkelijker kunnen overbrengen dan een supertalent bij wie het allemaal vanzelf gaat.
Babootje schreef:Hihi Veulen, ben je verkouden
Babootje schreef:hwn schreef:Wat CR betreft, idd stellen ze weinig eisen, heb gewoon een intakegesprek gehad, ze heeft me nooit zien rijden of zo, en ik zit alles behalve op een instructeursniveau, integendeel, ik durf mezelf met moeite een halfgevorderde ruiter noemen. Maar ik zie dit eerder als een pluspunt: aangezien ik zelf 0,0 talent heb, moet ik echt heel bewust aan mijn houding gaan werken en voel ik ook sneller waar het hapert, en zal ik het ook makkelijker kunnen overbrengen dan een supertalent bij wie het allemaal vanzelf gaat.
Met alle respect hoor hwn, maar als je zelf nog zo onervaren bent, ben je dan niet bang dat je mensen verkeerde dingen gaat overbrengen? Wat Simpelman zegt CR kan een goed compliment zijn aan je basis dressuuropleiding. Een toevoeging. Het is niet de heilige graal zelf.
hwn schreef:maar anderzijds merk ik bij veel niet-CR lesgevers dat ze de houding en zit niet of verkeerd overbrengen, en da's voor mij een groot gemis.
sneeuwpop schreef:hwn schreef:maar anderzijds merk ik bij veel niet-CR lesgevers dat ze de houding en zit niet of verkeerd overbrengen, en da's voor mij een groot gemis.
Hmm, das toch juist een makkelijke aanwijzing dat het geen goede instructeurs zijn.
Hoe kan het paard nu correct lopen als de ruiter hem uit balans haalt... Juist.