terpentijn schreef:Het gaat er niet om "of hij naar beneden gaat" (want zo niet ga je "zagen"... o, o. o wat verkeerd...) het gaat er om of jij zelf correct rijdt want dan komt het paard ook wel naar beneden op een gegeven moment.
Al gaat hij helemaal niet naar beneden of wat jij er onder verstaat, dat zou je uitgangspunt helemaal niet moeten en zelfs niet mogen zijn.
Dat punt begint bij je eigen rijkunstige uitvoering.
Niks langzaam het zagen afbouwen, gewoon acuut met dat gezaag ophouden, zou een opluchting zijn voor het arme paard. En goede GOEDE(!) instructie nemen, die je leert hoe een paard wel goed door het lijf hoort te bewegen. Met gezaag leert het paard dat nooit, het is nog ernstig kwellend ook.
Heel erg bedankt voor deze reactie, maar een andere instructrice kan niet. Ik heb geen eigen paard en er is geen andere instructeur/instructrice in onze buurt. En anders moet ik stoppen met paardrijden, maar dat is gewoon geen optie! Dus met deze instructie moet ik het doen. Hebben jullie dan misschien tips hoe ik dit beter kan aanpakken, want het gaat echt helemaal de verkeerde kant op met het rijden....