Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gabixcoen schreef:Hoi, ik heb een vraagje:
De pony waar ik op rijd in mijn lessen (1x per week) Gaat nooit makkelijk rond. Ik moet hem altijd in de houding dwingen dus eerst trekken links dan rechts. Nu weet ik dat dit dus totaal niet goed is, maar de vorige eigenaren van coen (Niet mijn instructrice nu, het is nu haar pony) die hebben hem dus aangeleerd dat hij zo aan de teugel moest. Hij is zo ingereden, maar ik wil het er heel graag uitkrijgen, want het is niet goed en hij is dan zo zwaar in de hand en het duurt heel lang om hem rond te krijgen. Weten jullie misschien een manier om dit er met 1x in de week er een beetje uit te rijden, of zou ik dan vaker moeten rijden? Alvast bedankt!!
M_nouska schreef:Ik heb ook een vraagje.
Ik rijd mijn paard nu al ongeveer drie kwart jaar, maar ze blijft niet nageeflijk rijden. Ze loopt niet op de voorhand, we rijden veel overgangen, schakelen etc maar ze wil maar niet zakken. Zijn er nog meer tips? Ze is ontzettend braaf, heeft Z gelopen maar het lijkt wel alsof ze het niet meer kan...
Cas123 schreef:M_nouska schreef:Ik heb ook een vraagje.
Ik rijd mijn paard nu al ongeveer drie kwart jaar, maar ze blijft niet nageeflijk rijden. Ze loopt niet op de voorhand, we rijden veel overgangen, schakelen etc maar ze wil maar niet zakken. Zijn er nog meer tips? Ze is ontzettend braaf, heeft Z gelopen maar het lijkt wel alsof ze het niet meer kan...
Les nemen
Cas123 schreef:Waarom zaag je?! Wie heeft je dat geleerd!? Ik ben van menig dat als jij je pony veel overgangen laat maken en hij het bit aan pakt dat ie dan lekker ontspannen omlaag komt. Dus stoppen met zagen en veel overgangen gaan rijden. Stop maar eens een lepel dwars in je mond en ga daar maar eens links en rechts aan trekken. Ik bedoel het niet verkeerd