Jaa inderdaad zoiets zat ik ook al te denken ik hoop dat ze van de zomer een heel lief geduldig enconcequent baasje krijgt want dat verdiend ze echt! Het is zo"n schatje alleen heel bang...
Anoniem
Geplaatst: 08-05-13 15:46
ik had een tijdje geleden gezegt dat we onze eerste 'grote' buitenrit met flint gingen doen nu dat is zondag gebeurt nu we hebben een nieuwe verzorgster voor hem, maar omdat ze nog niet met hem had gereden, heb ik haar op rahere gezet & zelf met flint meegeweest thuis gewacht tot de andere helft een sms stuurde omdat ze vertrokken even later dus met 6 paarden in totaal vertrokken hier thuis er waren verschillende leeftijden paarden: 2j (ana de hand), 4j (flint), 2x 8j (rahere en paard vna mijn nicht) 12j (vzpaardje van iemand) en 24 jaar (blesco) in het begin was flint een beetje irri, wrs door de 'stress' met nieuwe paardjes het is super gegaan, hij is zelfs zijn eerste keer door het water gegaan foto van mij en flint: http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 4892_n.jpg http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 2589_n.jpg en van de bende (let vooral op het paard dat aan het rollen is )
Ik ben nog niet bezig met inrijden maar wil wel even trots melden dat de eerste keer met dubbele lijnen met mijn 3 jarige supergoed is gegaan! Ik krijg hierbij hulp van een vriendin die altijd tuigers heeft beleerd. Ze vind het zoiezo leuk om te doen en ze vind mijn pony leuk omdat ze alles zo snel en goed oppakt. Ik dus weer heel trots! Ik heb een filmpje gemaakt met mijn telefoon maar weet niet hoe ik hem uploaden... Iemand tips?
straks komt nieuwe ruiter van flint eens rijden, ben benieuwd hoe het gaat gaan
pinto_1
Geplaatst: 10-05-13 16:20
Leuke foto's van de buitenrit Chalinka, wou dat ik met Balou al zover was.
@Mirka: ik wil ook nog een filmpje plaatsen, maar volgens mij moet je hem dan eerst op youtube zetten en dan de link plaatsen. Ben er zelf ook nog niet helemaal uit.
Gister met Balou voor het eerst "gesprongen". Nou ja, balkjes draven en toen 1 balkje wat hoger tussen twee staanders. Hij kon er dus gewoon over heen draven. Was zo leuk, ik ging er in draf op af, maar Balou remt af en gaat stilstaan. Om vervolgens aandachtig naar het "hogere" balkje te kijken en er heel voorzichtig overheen te stappen. Ik gaf wel wat druk, maar wil hem de ruimte geven om het zelf te onderzoeken. Tweede keer hetzelfde, hij ging wel terug in stap, maar stapte er vrij vlot overheen. Derde keer weer terug naar stap, en toen dacht meneer heel stoer: ach, dit kan ik wel. Om vervolgens uit zichzelf aan te draven en eroverheen te draven. Zo grappig om te zien hoe hij even aan iets moet wennen, en het dan alsnog doet zoals ik eigenlijk wilde...
vandaag kwam dus de nieuwe ruiter voor flint eerst zelf even gereden omdat zijj het veiliger vond flint was super braaf bij haar
lissie_zigor
Geplaatst: 11-05-13 17:59
inmiddels heb ik nu voor het eerst erop gezeten... eerst even hangen enzo, ging goed daar gaf ze niks om:) (had ik stiekum ook al een beetje geoefend)
ze liep gelijk super relaxt alsof ze al jaren onder het zadel is...
toen kwam ze erachter dat ze niet meer aan een longeertouw zat... en ben ik maar met haar meegegaan, trekken dat helpt toch niet xD
toen gaf ze het toch maar op en besefte ze dat zij de enigste was die er moe van werd xD hahah
het was dus wel geslaagd! nu de hulpen nog leren en dan komt het helemaal goed! maar voor de eerste keer erop vond ik het erg geslaagd! ondanks haar stukje 'enthousiastme' haha
pinto_1
Geplaatst: 11-05-13 19:58
Knap dat je rustig bent gebleven en haar gewoon even hebt laten lopen... Had je wel al op haar aan de longeerlijn gelopen, of was dit helemaal de eerste keer? Zou ik wel een grote stap vinden, was blij dat ik zelf eerst even aan de longe kon draven en galopperen, niet gelijk in zo'n grote bak...
Tijdens het hangen heeft er iemand naast gelopen, daarna ben ik los gegaan omdat (dat is het gekke aan mij) ik nergens bang voor ben, behalve aan een longeer touw zitten, dat vind ik echt heel eng, ben vroeger zo hard gevallen omdat iemand aan het longeertouw trok terwijl ik erop zat... Dus had er nu voor gekozen om niet aan het touw te gaan want dan ben ik bang en voelt zij dat ook dus dat was niet goed gekomen xD ze stond wel in het midden alsof ze longeerde xD
pinto_1
Geplaatst: 18-05-13 20:24
Vandaag voor het eerst met Balou naar het bos geweest. Heb ervoor gekozen om de hele "kudde" mee te nemen, oftewel mama en de haflinger. Wil hem wel zelfstandig laten worden, maar voor de eerste keer het 'enge' bos in vond ik het wel een veilig idee om dat met de rest te doen. Balou is toch van het stapje-voor-stapje dingen uitvinden, dus dit ook maar rustig aan gedaan. Hij vond het ontzettend spannend, eerste 500 meter was briesen, snuiven, en heel veel onrust. Werd ook niet beter toen de pony's van de buren gezellig mee gingen rennen. Maar hij wist toch de spanning iets kwijt te kunnen raken, wat te ontspannen en geen gekke dingen uit te halen.
Uiteindelijk zijn we een pad verder gegaan als we verwacht hadden, dus ben wel supertrots!
Volgende week gaan we hetzelfde doen, daarna is het de bedoeling dat mama op stal blijft, en tenslotte alleen met mij het bos in. Vond het heel leuk om te zien hoe hij dingen verwerkt. Kijken, stilstaan, snuiven, en dan weer verder stappen achter de anderen aan. Op gegeven moment moesten we door een greppeltje, mijn instructrice (die hem aan de hand mee had) was bang dat hij zou springen. Maar hij kijkt, zet stapje voor stapje, en loopt er heel voorzichtig doorheen, hij is meer van het verkennen als van de paniekoplossingen zeg maar.
Heb hier echt tegenop gezien, dus ben heel opgelucht...
Gisteren is mijn eerste "rijfoto" gemaakt Sinds vorige week probeer ik er elke dag even op te stappen en dan 5 minuutjes stappen, om dat toch wat te gaan bevestigen, en hij doet het super!
Anoniem
Geplaatst: 30-05-13 18:30
aangezien mijn nicht niet meer met haar paard kan rijden (toch niet meer intensief) is ze sinds maandag begonnen met flint te rijden (was haar 2de of 3de keer met hem) het is wel erg wennen voor haar (haar paard is breed, flint is smal) maar het gaat ze is ook een goede leermeester voor hem (ze heeft haar paard zelf ingereden & vroeger ook nog een pony met iemand anders ingereden) ik hoop trouwens eind dit jaar eens een dressuurproefje met flint te starten & misschien begin volgend jaar een kleine jumping (voor beginners)