Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mijn merrietje had ik het nog helemaal niet over gehad.. mijn plan is eig om haar pas volgend jaar in te rijden... maar omdat ze toch iets sneller aant ontwikkelen is nu wilde ik het nog een keertje proberen op erop te kruipen
en dat ging zonder problemen
nu gaan we een beetje kijken voor een zadeltje en kijken hoe ze zich begin van de zomer gaat ontwikkelen en dan kijken we verder of we door gaan met inrijden ja of nee

Dat is wel een voordeel van boomloos rijden. Ik heb van de zadelmaker toen ik mijn zadel kreeg punten mee gekregen waar ik op moest letten dat als dat zo was het niet goed lag dus ik was er zeker op tijd bij. Het is nog een jong paard dus het is geen probleem dat ik haar nu niet dressuurmatig rij. Ik baal alleen dat ik ruim een maand moest wachten op de zadelmaker..
En dat je bent begonnen met grondwerken dat is natuurlijk een hele fijne manier van vertrouwen opbouwen. Dat heb ik ook gedaan.
Zo te horen komt het helemaal goed met jullie!
heb je foto van hem? ben wel heel erg benieuwd naar een nakomeling van bonte bart ^^
(haha, niet dus, zit helemaal in elkaar gedoken, kijk ook wel heel angstig).
pinto_1 schreef:Bedankt voor jullie reacties...![]()
Ik kreeg juist te horen dat je het beter niet zelf kon doen als je geen ervaring had. Was ook heel bang dat het niet goed zou gaan, en ik het vertrouwen in hem kwijt zou raken. Of dat ik het zelf niet zou kunnen.
Maar ervaring zegt dus ook niet alles.![]()
@Gossa: ik heb wel wat (oudere) foto's in mijn profiel, zal kijken of ik nog een paar recentere kan vinden. En of ik een filmpje van het inrijden op youtube kan zetten.
Overigens is hij van Bonte Willem, niet van Bonte Bart.![]()
Hier de foto dat ik er voor het eerst op zit, zoals je ziet heel ontspannen(haha, niet dus, zit helemaal in elkaar gedoken, kijk ook wel heel angstig).
![]()
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-SVLBJT6Y.jpg
daarna heb ik er nog niet weer op gezeten. Ik heb wel besloten om in tegenstelling tot wat ik eerder van plan was eerder de hulp van een instructrice in te schakelen. Zij gaat het samen met mij vanaf de grond opbouwen. We gaan eerst om de 3 weken lessen en zijn in de eerste les begonnen met de dubbele longe en het werken aan de hand. We krijgen namelijk les in rechtrichten/klassieke dressuur 
je leert wel geduld hebben met zon jonkie hoor
echt rijden wacht ik nog even mee, wil hem nu eerst vanaf de grond " goed voor elkaar" hebben. Wil er binnenkort wel weer eens opstappen en gewoon een rondje stappen met iemand ernaast zodat hij daar vast rustig aan kan wennen 

Wat een leuke haflinger heb je! Het is nooit erg om rustig aan te doen toch? Liever wat langer dan te snel. Ik zag laatst een foto op facebook hoe een paards gewrichten eruit zien als ze te jong te 'zwaar' worden belast. Gaat het longeren nu goed? Waarom longeer je niet in een longeerbak/afgezet stukje bak? Ik hoef het niet te proberen met mijn paard hoor te longeren zonder een afrasting. Kan het natuurlijk wel doen maar dan moet ik behoorlijk trekken in haar mond. (Het is gewoon een vraag hoor, bedoel het niet banketstaaf) 
, bleef hij ook wel rustig staan kijken naar de instructrice, die heel kalm bleef en rustig het touw tussen zijn benen haalde.
Wij gaan eigenlijk wel heel goed, staan nu alweer een maand stil van rijden omdat we geen zadel hebben.. De zadelmaker komt dinsdag dus dan kunnen we weer aan de gang maar we gaan eerst donderdag tm zondag naar de Veluwe.
Ze was net naar de masseuse geweest en wilde niks verpesten. Vind een goed passend zadel erg belangrijk. Dus in deze maand erg veel gelongeerd aan de dubbele lijnen, nooit langer als 25 minuten en dat is al erg lang. We stappen wel altijd in en uit buiten, dit is niet meegeteld. En we hebben wel buiten gereden, voornamelijk gestapt want ik zat zonder zadel. 
En dank je wel. 
(voor de mensen die het nog niet gelezen hadden, dit is een mishandeld geweest paardje dus vandaar dat ik erg veel tijd neem om haar in te rijden en alles stapje voor stapje doe)