Daar komt toch ook ruitergevoel bij kijken. 't Is echt neit zo. tandarts erbij en je RT problemen zijn opgelost

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yamcha schreef:En dat bedoel ik idd, Joceline
Daar komt toch ook ruitergevoel bij kijken. 't Is echt neit zo. tandarts erbij en je RT problemen zijn opgelost
Joceline schreef:Ja ik zou ook wel wat foto's willen zien. Als het haar instructrice ook niet lukt, geeft die hopelijk aan dat/wat er iets mis is met het beestje.. Iedergeval zal mijn instructrice alles wat ze weet/kan proberen (en dat is heel veel) en als het dan niet lukt dan ligt het zeker aan de gezondheid van het paard, ze zal me misschien kunnen vertellen wat het is en waarschijnlijk waar het zit.
Yamcha schreef:Volgens het berichtje van Klomp zat er wat in de schouder, eenzijdige overbelasting. Dat los je niet op met een ander bit, en eerste persoon die erbij moet komen, lijkt me een goede fysio.
Tandarts is veel later aan de orde.... dat er een blokkade zit, denk ik ook nu.
JennyQuirini schreef:heey ,
ik heb een d pony die absoluut niet aan de teugel wil
we hebben al van alles geprobeerd .. het enigste wat we nog kunnen proberen is
het bit .. wat voor bit zou ik het beste kunnen proberen ?!
het ligt egt niet aan mij of aan de lessen die ik krijg !
groetjes jenny
superwoman schreef:Joceline schreef:Ja ik zou ook wel wat foto's willen zien. Als het haar instructrice ook niet lukt, geeft die hopelijk aan dat/wat er iets mis is met het beestje.. Iedergeval zal mijn instructrice alles wat ze weet/kan proberen (en dat is heel veel) en als het dan niet lukt dan ligt het zeker aan de gezondheid van het paard, ze zal me misschien kunnen vertellen wat het is en waarschijnlijk waar het zit.
Mijn instructrise is daar ook goed in. Vaak weet ik wel ongeveer waar het zit als het paard niet normaal loopt of reageerd. Zij kan gelijk met haar vinger aanwijzen waar het zit en het paard reageerd daar gelijk op. Ik leer echt veel van haar
_Miesje_ schreef:Dan moet je gwn les geven dat kan je niet 1 2 3 uitleggen!
xLauraax schreef:Heee. Ik heb ook even een vraagje.
Ik heb een eigen paard. Hij is nogal stijf en is dus moeilijk naar beneden te rijden. Ik krijg het daarom ook nauwelijks voor elkaar aangezien ik niet zo groot ben en mijn paard best wel groot is. Ik rijd nu af en toe met thiedeman. En dan af en toe martingaal. Verder rijd ik wel eens gewoon zonder hulpteugels. Maar het heeft bijna geen effect. Als ik de thiedeman eraan doe na een poosje zonder deze hulpteugel gereden te hebben gaat het meestal wel redelijk. Maar zodra je er vaker mee gaat rijden gaat hij eraan hangen. Dit probeer ik te voorkomen maar het lukt niet. Nou heb ik ook les, en mijn instructeur zegt dat ik dan eens een stangbit moet gaan proberen. Maar ik wil daar erg voorzichtig mee zijn, want het is niet zomaar wat wat je in de mond van je paard stopt. Hij vertelde me dat ik dan zou moeten gaan afwisselen met het stangbit en de thiedeman. ik wil hier goed over nadenken en tips zijn zeker altijd welkom!
superwoman schreef:xLauraax schreef:Heee. Ik heb ook even een vraagje.
Ik heb een eigen paard. Hij is nogal stijf en is dus moeilijk naar beneden te rijden. Ik krijg het daarom ook nauwelijks voor elkaar aangezien ik niet zo groot ben en mijn paard best wel groot is. Ik rijd nu af en toe met thiedeman. En dan af en toe martingaal. Verder rijd ik wel eens gewoon zonder hulpteugels. Maar het heeft bijna geen effect. Als ik de thiedeman eraan doe na een poosje zonder deze hulpteugel gereden te hebben gaat het meestal wel redelijk. Maar zodra je er vaker mee gaat rijden gaat hij eraan hangen. Dit probeer ik te voorkomen maar het lukt niet. Nou heb ik ook les, en mijn instructeur zegt dat ik dan eens een stangbit moet gaan proberen. Maar ik wil daar erg voorzichtig mee zijn, want het is niet zomaar wat wat je in de mond van je paard stopt. Hij vertelde me dat ik dan zou moeten gaan afwisselen met het stangbit en de thiedeman. ik wil hier goed over nadenken en tips zijn zeker altijd welkom!
snel een andere instructeur nemen!
Als je gewoon met je benen onder het zadel uit komt, dan kun je de hulpen gewoon geven. Paardrijden doe je niet op kracht, dus je grootte maakt niet uit. Te lang is storender voor het paard, omdat hij dan snel uit balans gehaald wordt.
Een hulpteugel is ook altijd voor tijdelijk. Wees blij dat je paard dit ook zelf aangeeft. Een hulpteugel zou je moeten helpen, om het daarna alleen te kunnen. (martingaal met springen blijft een fijne hulp, maar moet ook niet onmisbaar zijn)
Neem een andeere instructeur die je wel echt kan helpen. Dit is zonde van je geld en tijd.
Marchador schreef:Laura, ik wil het je absoluut afwijzen. Een ander bit lost niets op.
Heeft je paard geen pijn, bijvoorbeeld in zijn rug? Goede rughouding?
Ik ben zelf ook maar een ukkie en het paard wat ik rijd is 1.68 meter, een echte olifant. Maar het lukt me wel
Ik zou ook een andere instructeur nemen, want dit is toch niets? Gooi die hulpteugels aan de kant en begin met naar voren rijden, vanaf daar zou je het steeds wat meer op kunnen pakken.