Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoniem schreef:Simpelman schreef:Dit is geen KD.
Nek 20 cm onder het hoogste punt, 12 cm achter de loodlijn, geen aanleuning, geen broekbespiering.
Het is overigens maar een moment opname, een foto.
En zowat 3 benen aan de grond. Waar is het zweefmoment gebleven?
midgie schreef:Ik zie in jou profiel ook een foto van een paard wat als je een sec later gefotografeerd had ook 3 benen aan de grond zouden staan, dus ook bijna of geen zweefmoment, dus ja wat is daar wel goed aan dan?, ook erg kort in de nek, geen ruimte bij de kaak en op de voorhand, en er word niet met contact gereden maar met flinke druk op beide teugels, sorry maar er word zoveel afgegeven op de AR maar laat dan zelf het perfecte plaatje eens zien ,
midgie schreef:Anoniem schreef:En zowat 3 benen aan de grond. Waar is het zweefmoment gebleven?
Ik zie in jou profiel ook een foto van een paard wat als je een sec later gefotografeerd had ook 3 benen aan de grond zouden staan, dus ook bijna of geen zweefmoment, dus ja wat is daar wel goed aan dan?, ook erg kort in de nek, geen ruimte bij de kaak en op de voorhand, en er word niet met contact gereden maar met flinke druk op beide teugels, sorry maar er word zoveel afgegeven op de AR maar laat dan zelf het perfecte plaatje eens zien ,
Er word steeds maar gezegd dat een AR ruiter zijn paard tegen werkt, maar ik zie dat juist niet en voel dat niet, als je een paard met zoveel druk, ( jullie zeggen contact) rijd dan juist werk je hem toch tegen, zo leer je een paard niet op eigen benen in balans lopen?
midgie schreef:Er word steeds maar gezegd dat een AR ruiter zijn paard tegen werkt, maar ik zie dat juist niet en voel dat niet, als je een paard met zoveel druk, ( jullie zeggen contact) rijd dan juist werk je hem toch tegen, zo leer je een paard niet op eigen benen in balans lopen?
Anoniem schreef:Simpelman schreef:Veel mensen vergelijken de mond van hun paard intuïtief met die van henzelf.
Maar kijk bijvoorbeeld eens hoe ze een wilgenboom consumeren.
Sorry Simpelman, ik begrijp niet precies wat je hiermee wil zeggen.
vur schreef:Hebben ze de teugeldruk bij haar in deze proef gemeten? Want ik vind dit geen voorbeeld van hoe het hier wordt voorgesteld. Ik vind het in de proef namelijk wel trekkend, hangend en terugwerkend uit zien.
vur schreef:Dat er spanning bij zo'n proef komt kijken en dan ook nog eens in zo'n omgeving weet ik en dat daarmee de teugeldruk hoger kan zijn, begrijp ik. Maar nogmaals de vraag, werd de teugeldruk daar gemeten of thuis op de Academy?
listiglistje schreef:Dat dacht ik ook Gast5428Hij zit nog net niet aan de grond vastgenageld!
Daar kan nooit geen sprake zijn van impuls ook al is het een foto...
hier op Bokt HAW zie ik vaak dezelfde houding, maar dan zonder vadsige Pre/Anda hals (waardoor het voor Nombrado heel wat lijkt)
listiglistje schreef:midgie schreef:Er word steeds maar gezegd dat een AR ruiter zijn paard tegen werkt, maar ik zie dat juist niet en voel dat niet, als je een paard met zoveel druk, ( jullie zeggen contact) rijd dan juist werk je hem toch tegen, zo leer je een paard niet op eigen benen in balans lopen?
Nee je vangt/regelt de energie van achteruit door je eigen lichaam,
de mond/hand is slecht een doorgeefluik van die opgewekte energie.
KD gaat altijd uit van voorwaarts denken, hoe hoger het nivo, hoe groter de energie/impuls.
Simpelman heeft dit al tig x uitgelegd!
Bij deze combinatie is de teugeldruk gemeten en kwam uit op 500 gram per teugel, een halve pak suiker dus.
En dit heeft dus niets te maken met trekken, hangen en dat het paard niet op eigen benen kan lopen.
[ Video ]
Zooist had daar een heel mooie plaatje voor
[ Afbeelding ]