Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cas123 schreef:Hallo! Ik heb een hele lieve pony van 11 jaar alleen hij is in de winter heel stijf en maakt met moeite een kleine volte. Mijn instrictrice zegt: "je moet meer druk op de teugels zetten!" Dan komt hij wel omlaag alleen mijn gevoel is niet goed hierbij! Ik wil mijn plezier in het rijden terug hebben met een ontspannen pony. Ik rijd geen wedstrijden en dat ga ik ook nooit doen ivm met operatie aan rug en ik mag niet veel doorzitten. Hij heeft bij de vorige eigenaar gesprongen. Die jongen heeft hem altijd heel erg in zijn mond getrokken. Mijn gevoel is niet fijn bij hoe mijn instrictrice mij les geeft. Ik probeer zelf ook dingen uit maar ik weet niet of dit werkt. Kan iemand mij helpen door terug te schijven over hoe ik het het beste kan aanpakken? Ik vind dat een goede instrictrice ook moet kijkem hoe de ruiter zich erbij voelt...... Alvast bedankt!
Mvg.
Joolien schreef:Het klopt idd dat ze dat niet doen, want zo werkt het ook niet
Een paard is nageeflijk door het hele lijf, niet alleen maar door te zagen of kneepjes te geven aan de voorkant. Ik zou je eens wat gaan verdiepen in het topic wat hierboven genoemd wordt, daar heb je meer uitleg, hier in het topic trouwens ook wel.