plukjes123 schreef:Helaas werkt halthouden averechts bij mijn paard. Hij wordt dan nog heter!
Balkjes lopen: de eerste gaat ie mooi rustig ook in een tempo. daarna gaat ie weer snel.
Balkje achter de hindernis, haalt bar weinig uit. Gelukkig is ie heel voorzichtig en ziet ie t balkje altijd!
Met dressuren in t algemeen gaat ie erg goed. Overgangen en schijnovergangen doet ie gewoon. Middengalopje daarna weer mooi verzameld terug nemen, gaat allemaal perfect!
Dubbelsprongen en inuitjes gaat op de eerste gewoon prima! daarna wil ie weer hard gaan!
Voor de eerste sprong is ie ook wel heet maar kan ik m nog wel bij me houden!
Iemand nog ideeen?
Zelf ben ik geen voorstander van paarden stilzetten na de hindernis. Het is iets dat in mijn ogen niets oplost, omdat je dat in een parcours nooit doet. Meer ben ik voorstander om na de hindernis ook weer 4 a 5 balken op de grond te leggen, zodat een paard echt leert om steeds dezelfde galopsprongen te maken. Ik hou ook niet van een balkje vlak achter de hindernis, omdat ik altijd bang ben dat om wat voor rare reden dan ook dat paard op het balkje terecht komt, en dan ben ik mn paard voorgoed kwijt.